مهر نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت از کاهش آمار مفقودان به ۳۳۳ نفر خبر داد و اعلام کرد امروز قطعا روند شناسایی سرعت بیشتری خواهد گرفت و می توانیم تا غروب آمار دقیق تری داشته باشیم.

سعید اوحدی با اشاره به کاهش چشمیگر آمار مجروحان حادثه منا گفت: با رسیدگی های پزشکی در حال حاضر آمار مصدومان ایرانی در بیمارستان های عربستان به ۹۳ نفر رسیده است.

وی با اشاره به کاهش آمار مفقودان حادثه منا نیز گفت: بعد از آمار اولیه مفقودان، تاکنون ۵۰ نفر از حجاج ایرانی شناسایی شده اند و تعداد مفقودان در حال حاضر به ۳۳۳ نفر رسیده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که شرایط جستجو بسیار دشوار است، گفت: امیدوارم روند شناسایی مفقودان به همین روال ادامه پیدا کند و شاهد شناسایی مفقودان در کاروان های دیگر یا بیمارستان های مختلف باشیم.

اوحدی با اشاره به ۵۰۰ عکسی که از کشته شدگان حادثه منا در سردخانه عربستان وجود دارد، گفت: امروز بعد از اتمام وقوف در منا، حجاج به هتل ها باز می گردند و ما شاهد تمرکز حجاج ایرانی خواهیم بود و می توانیم با ارائه این عکس ها آمار دقیقی را از میزان کشته شدگان و مفقودان ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: امروز قطعا روند شناسایی سرعت بیشتری خواهد گرفت و می توانیم تا غروب آمار دقیق تری داشته باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به دشواری شناسایی مجروحانی که در بیمارستان های طائف و جده هستند، گفت: برای تردد میان شهرهای عربستان نیاز به مجوز است که همین مسئله سرعت عمل ما را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از عوامل اجرایی و جست و جو کنندگان مفقودان نیز دچار حادثه شده اند، گفت: فشار، استرس و شرایط پیچیده کار باعث شده برخی عوامل اجرایی ما نیز دچار مشکلاتی از قبیل گرما زدگی و جراحت شوند، اما تلاش ها برای یافتن مفقودان با جدیت در حال پیگیری است.

اوحدی در پایان با اشاره به انجام هماهنگی به منظور بازگرداندن جان باختگان و خانواده آن ها به ایران گفت: اولویت فعلی ما این است که تشریفات قانونی بازگرداندن جان باختگان و خانواده های آن ها با سرعت انجام شود و بتوانیم آن ها را با اولین پرواز به کشور بازگردانیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    10 0
    کاهش یافت . فعلا 333 نفررررررررررررررررررررررررررررررررر جالبه واللا
    • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
      0 0
      اسامی جدید رو منتشر کنید لطفا
  • صابر A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    ای قوم به حج رفته کجایید کجایید معشوق همین جاست بیایید بیایید معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار در بادیه سرگشته شما در چه هوایید گر صورت بی‌صورت معشوق ببینید هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید ده بار از آن راه بدان خانه برفتید یک بار از این خانه بر این بام برآیید