تریلر «شاتر آیلند» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در دومین هفته اکران رقبای تازه‌ از‌ راه‌ رسیده خود را شکست داد و بار دیگر بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی تکیه زد.

به گزارش خبرآنلاین، «شاتر آیلند» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو در نقش اصلی این هفته در 3003 سینما حدود 2/22 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در آمریکا پس از دو هفته به 75 میلیون دلار رساند.

دی‌کاپریو و مارک روفالو در «شاتر آیلند» نقش دو مارشال آمریکایی را دارند که سال 1954 درباره فرار زنی از یک بیمارستان امراض روانی در جزیره‌ای دورافتاده تحقیق می‌کنند.

فیلم جدید اسکورسیزی در سطح بین‌المللی هم در 20 کشور 19 میلیون دلار فروخت و پس از «آواتار» دومین فیلم پرفروش این بازار شد.

این هفته دو فیلم در آمریکا به طور گسترده اکران شدند که هر دو فروشی در خور توجه داشتند: کمدی پلیسی «رفع تکلیف» با بازی بروس ویلیس و تریسی مورگان و تریلر ترسناک «دیوانه‌ها» ساخته برک آیزنر که به ترتیب 6/18 میلیون دلار و 5/16 میلیون دلار به دست آوردند.

«رفع تکلیف» به کارگردانی کوین اسمیت داستان جیمی مونرو (ویلیس)، یک مامور باسابقه اداره پلیس نیویورک است که کارت بیسبال خود را گم می‌کند. از آنجا که عروسی دختر جیمی در پیش است و او تنها با این کارت می‌تواند پول عروسی را فراهم کند، از شریک خود می‌خواهد رد سارق را بگیرند که یک گانگستر شیفته یادگاری‌هاست.

بروس ویلیس

«رفع تکلیف» اولین فیلم استودیویی مطرح کوین اسمیت است که بیشتر برای ساخت فیلم‌های مستقل و کم‌هزینه مانند «فروشندگان«، «در جستجوی ایمی»، «دگما»، «دختر جرسی« و «فروشندگان 2» شهرت دارد.

فیلم جدید اسمیت با بودجه‌ای حدود 30 میلیون دلار ساخته شده و در 3150 سینما در آمریکا روی پرده است. «دیوانه‌ها» بازسازی فیلم سال 1973 جرج رومرو و درباره ساکنان شهر اوگدن مارش در ایالت آیوا است که بر اثر آب سمی سر به جنون می‌گذارند.

در این بین، کلانتر دیوید داتن (تیموتی اولیفنت) می‌کوشد از شرایط سر در بیاورد. او، همسرش (رادا میچل) و دو نفر دیگر از اهالی شهر که آلوده نشده‌اند برای بقا کنار هم قرار می‌گیرند. «دیوانه‌ها» تازه‌ترین نمونه از بازسازی فیلم‌های رومرو شامل «شب مردگان زنده» (1968) و «سحرگاه مردگان» (1978) است.

«دیوانه‌ها» در 2476 سینما روی پرده است. این فیلم با بودجه‌ای 20 میلیون دلاری ساخته شده است. «آواتار» به کارگردانی جیمز کامرون در یازدهمین هفته نمایش در 2456 سینما 14 میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه فیلم چهارم هفته شد، مجموع فروش خود را در آمریکا به حدود 707 میلیون دلار رساند.

فیلم رکوردشکن کامرون در سطح بین‌المللی هنوز موفق است و برای یازدهمین هفته پیاپی رده نخست جدول فروش این بازار را از آن خود کرد. «آواتار» این هفته در 6535 سینما در 70 کشور 1/36 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش فیلم در سطح بین‌المللی حدود 8/1 میلیارد دلار و با احتساب بازار آمریکا فروش جهانی آن 55/2 میلیارد دلار شده است.

فیلم فانتزی «پرسی جکسن و خداگونه‌‌ها: سارق آذرخش» ساخته کریس کلمبوس در سومین هفته نمایش 8/9 میلیون دلار فروش داشت و در رده پنجم قرار گرفت. فیلم رومانتیک «روز ولنتاین» به کارگردانی گری مارشال هم با 5/9 میلیون دلار رتبه ششم را از آن خود کرد.

درام رومانتیک «جان عزیز» ساخته لاسه هالستروم با پنج میلیون دلار و فیلم ترسناک «مرد گرگ‌نما» با بازی بنیسیو دل‌تورو با 1/4 میلیون دلار در رده‌های هفتم و هشتم بازار آمریکا قرار گرفتند و فیلم خانوادگی «پری دندان» ساخته مایکل لمبک و «قلب دیوانه» با بازی جف بریجز و مگی جیلنهال فیلم‌های نهم و دهم شدند.

ورایتی / 28 فوریه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 46611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =