شهرستان ریگان در شرق کرمان مدتی است که درگیر مشکلات زیست محیطی می باشد. پدیده ریزگردها در این شهرستان به حدی بحران ایجاد کرده که هر هفته تقریبا خبرهایی مبنی بر بستری شدن تعدادی از مردم این شهرستان در مراکز درمانی به گوش می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین امروز هم مجددا وقوع پدیده ریزگردها در این شهرستان باعث شد حدود 30 ریگانی در بیمارستان بستری شوند. امروز اما تنها مسئله ریگان ریزگردها نبود، طوفان شن در این شهرستان باعث قطع شدن برق 25 روستا شد.

فرماندار ریگان در ارتباط با اتفاقات امروز ریگان به خبرآنلاین گفت: یک سال است که ما گفته ایم هیچ گونه دستگاهی برای پایش در این منطقه وجود ندارد و ما اصلا نمی توانیم بفهیم که آلودگی هوا در اثر پدیده ریزگردها چند برابر حد استاندارد می شود.

امین باقری افزود: امروز مشکل ما دو چندان شد چرا که بر اثر طوفان شن، ریزگردها هم تشدید شدند و برای مردم مشکلات زیادی پیش آمد. وی با اشاره به قطع برق 25 روستا در ریگان اظهار داشت: 30 ریگانی هم دچار مشکلات تنفسی شدند و به مراکز درمانی مراجعه کردند. یک سال است که ما این مشکلات را داریم اما متاسفانه اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

فرماندار ریگان اذعان داشت: وضع به قدری حاد شده که امام جمعه ریگان هم در خطبه هایش به وضعیت بد ریزگردها اشاره کرد. باقری تصریح کرد: با این وضعیت چه دلیلی دارد که مردم در ریگان به زندگی خود ادامه دهند؟ وقتی این همه مشکل وجود دارد قطعا از این شهر مهاجرت می کنند و با توجه به اهمیت ویژه این شهرستان که در 60 کیلومتری بلوچستان قرار دارد، خالی از سکنه شدن ریگان اصلا مناسب نیست.
وی اضافه کرد: ما می گوییم بیایند دستگاه نصب کنند، شاید وضع ریگان از اهواز هم بدتر باشد. وقتی دستگاهی برای پایش وجود ندارد، شدت خطر هم مشخص نمی شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =