قارس نوشت: رئیس سازمان بسیج سازندگی از هدف‌گذاری ایجاد 45 هزار پایگاه کارآفرینی با اشتغال‌زایی 70 هزار در کل کشور خبر داد.

سردار نعمان غلامی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی اظهار کرد: در مقطعی که تحت عنوان جنگ اقتصادی در آن قرار داریم و با وجود تلاش برای افزایش تولید و رونق کسب‌وکار و اشتغال در قالب تولید کار ما به ابتکارات، خلاقیت و نوآوری‌ها گره می‌خورد.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین بستر و زمینه‌ها برای رسیدن به تراز جامع بحث اشتغال این است که جریان‌های جهادی و انقلابی ظرفیت‌هایی که در حوزه نوآوری و خلاقیت‌ها و کشف توانمندی و استعدادها در کشور وجود دارد را شناسایی کنند و سرمایه‌ها و منابع برای کمک به رونق این اختراعات و تبدیل آنها به تولید و فناوری تلفیق شود تا به ایجاد اشتغال پایدار و منطق بر ظرفیت‌ها منجر شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کرمانشاه، متذکر شد: در این نمایشگاه جلوه‌های بسیار نوآورانه‌ای از شناخت ظرفیت‌ها وجود داشت که برای نخستین‌بار در کشور اتفاق افتاده است، اما گلایه این مخترعان و مبتکران از حمایت‌هایی بود که باید از آنها صورت بگیرد و به آن صورت اتفاق نمی‌افتد.

غلامی خاطرنشان کرد: با وجود حمایت و پیگیری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از این طرح‌ها از ایده تا رسیدن به مرحله تولید، باز هم همین مشکلات وجود دارد.

وی در مورد حمایت‌های سازمان بسیج در بسیاری از این عرصه‌ها از چند جهت می‌توانیم کمک کنیم از جمله معرفی نوآوری‌ها و نیز در بحث اقتصاد مقاومتی که از جریان تولید حمایت می‌کنیم نیز می‌توانیم این تولیدات که دانش‌بنیان و صاحب برند هستند را برای ایجاد اشتغال‌زایی مورد حمایت قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: در کشور تلاشی در دستور کار داریم تا امسال 45 هزار کارگاه کارآفرینی را ایجاد کنیم که با این وجود می‌توانیم در بسیاری از این عرصه‌ها راهگشا باشیم.

غلامی از هدف‌گذاری ایجاد 45 هزار شغل با اشتغال 70 هزار نفر در کل کشور توسط سازمان بسیج سازندگی خبر داد و گفت: برای این کار یک‌هزار میلیارد تومان از منابع بانک مهر اقتصاد در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در استان کرمانشاه نیز برای ایجاد 3 هزار واحد کارآفرینی با اشتغال زایی 6 هزار نفر تا پایان امسال هدف‌گذاری شده است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =