آلمان قصد دارد با اضافه کردن معلمانی به نظام آموزشی خود برای پناهندگان کاری کند تا این کودکان در آموزش از هم سن و سالان خود عقب نمانند.

نیو صدر- آلمان یکی از کشور هایی است که نظام آموزشی معتبری دارد، نظام آموزشی این کشوری که حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد میان 20 نظام آموزشی برتر جهان است.

در سال 1763 آموزش برای کودکان در آلمان آغاز شد و مدارسی برای افراد 5 تا 14 سال ساخته شد. در سال 1920 با معرفی نظام جدید آموزشی در آلمان این آموزش برای افراد تا 18 سالگی میسر شد، گفتنی است اولین دانشگاه هم در این کشور در سال 1386 میلادی ساخته شده بود.

آلمان که اکنون برای بیش از 12 میلیون دانش آموز 780 هزار معلم در 52 هزار مدرسه دارد، 8500 حدود معلم دیگر هم به نظام آموزشی خود اضافه کرد اما نه برای شهروندانش بلکه برای 196 هزار پناهنده کودکی که به کشورش آمده اند.

به گزارش گاردین حدود 196 هزار کودکی که به علت فقر و جنگ پناهنده کشور آلمان شدند امسال وارد سیستم آموزشی این کشور می شوند، برای آن ها 8264 "کلاس ویژه" طراحی شده است تا به سطح هم سن های خود برسند.

مسئولان آموزشی اروپا می گوید امسال که بحران پناهنده ها رخ داده است حدود 325 هزار کودک که باید به مدرسه بروند وارد اروپا شدند. این بزرگترین بحران پناهنده ها پس از از جنگ جهانی دوم بود.

آلمان امسال انتظار بیش از یک میلیون پناهنده را دارد که حدود 5 برابر سال پیش است.

برونهیلد کورت که ریاست مسئولان آموزشی آلمان را بر عهده دارد در این رابطه گفت: مدارس و ادارات آموزشی تاکنون هیچگاه با چنین چالشی روبرو نشده بودند. ما باید قبول کنیم زمان زیادی طول می کشد تا این شرایط استثنایی برای ما عادی شود.

رئیس اتحادیه معلمانی در آلمان هم گفت که آن ها برای اینکه شرایط را برای ورودی های جدید آماده کنند به 20 هزار معلم دیگر هم نیاز دارند.

هم اکنون موج پرشمار پناهجویانی که وارد آلمان می‌شوند شامل اتباع کشورهایی مثل سوریه، افغانستان، عراق، اریتره و حتی تعدادی از کشورهای غرب ناحیه بالکان است. اما برخی از آنها به نسبت سایرین برای دریافت پناهندگی بخت بیشتری دارند.

شهروندان سوریه بیش از همه شانس دارند. در سال ۲۰۱۴ از مجموع ۲۶ هزار سوری متقاضی پناهندگی فقط درخواست یک درصد آنها رد شد. آلمان بیش از هر کشور دیگر اتحادیه اروپا پناهندگان سوری را پذیرفته و دولت این کشور در هفته اخیر امکان پذیرش پناهجویان سوری را تسهیل کرد. براساس تصمیم اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان، از این پس پناهجویان سوری که از طریق خاک کشور اروپایی دیگری به آلمان رسیده‌اند به آن کشور بازگردانده نخواهند شد. این تصمیم یک استثناء مهم در قوانین مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که فقط در مورد اتباع سوریه اجرا خواهد شد.

در سال گذشته پس از اتباع سوریه اهالی صربستان بالاترین رقم متقاضیان پناهندگی در آلمان را تشکیل می‌دادند اما ۶۳ درصد از تقاضاهای پناهندگی آنها رد شد.

پس از سوری‌ها و صرب‌ها اتباع مقدونیه پرشمارترین مهاجران به آلمان هستند ولی ۶۵ درصد از تقاضای پناهندگی آنها رد شده است. به همین ترتیب حدود ۵۰ درصد از تقاضای پناهندگی اتباع کوزوو، ۶۰ درصد از تقاضای پناهندگی اتباع بوسنی و ۸۲ درصد از تقاضای پناهندگی اتباع آلبانی رد شده است. 

237 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    والا هدفشون معلومه. بهشون اموزش ميدن فردا نون كشور المان رو نخورن و نارنجك ببندن به خودشون برن تو كنسرت مردم رو قتل عام كنن