ایرنا نوشت: شهردار کرمانشاه گفت: لایحه بودجه هشت هزار و 600 میلیارد ریالی سال 95 شهرداری کرمانشاه برای بررسی و تصویب تقدیم شورای اسلامی این شهر شد.

عبدالرضا شعبانی اظهار کرد: این لایحه در راستای اجرای ماده 67 مقررات مالی قانون شهرداریها و حاصل چهار ماه تلاش شبانه روزی تیمی کارشناسی از نخبگان، اساتید دانشگاه و صاحبنظر در مباحث مالی و بودجه ریزی است.
وی گفت: سعی کرده ایم بدون کمترین تاخیر و از دست رفتن وقت با وجود کار تخصصی، از طریق شناسایی نیازهای واقعی حوزه شهری در حوزه های هفتگانه مدیریت شهری، بودجه ای منطقی و نزدیک به واقعیت تدوین کنیم.
شهردار کرمانشاه استفاده از روشهای برگرفته از الگوهای تعریفی اقتصاد مقاومتی در اولویت گذاری پروژه های کلان و حذف هدررفت منابع طرح های عمرانی و ایجاد وحدت رویه به منظور پرهیز از موازی و سلیقه کاری را از ویژگیهای مهم لایحه پیشنهادی سال 95 عنوان کرد.
وی مصداق بارز این موضوع را، افزایش 111 درصدی بودجه اعتبارات کلان نسبت به رقم متناظر آن در سال گذشته عنوان کرد.
شعبانی ادامه داد: تعریف بودجه طرح های مشارکتی در بخش مطالعاتی، احراز مالکیت به منظور تهیه بسته های جذب سرمایه گذار، تخصیص 75 درصدی درآمدها و تعریف منابع تأمین اعتبار پیشنهادی برنامه سال 95 شهرداری کرمانشاه به مبلغ 6 هزار و 500 میلیارد ریال برای بخشهای عمران، خدمات شهری، ترافیک و حمل و نقل شهری، فنی و شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی و نیز برنامه ریزی و توسعه شهری و همچنین بازپرداخت دیون سنواتی در این سرفصلها از دیگر مصداق هاست.
شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه در این لایحه با لحاظ اولویت ها، بودجه را انقباضی تدوین کرده ایم، سهم بخش عمران و هزینه های جاری شهرداری در بودجه سال آینده را به ترتیب 75 و 25 درصد عنوان کرد.
وی اظهار کرد: امسال رکود ساخت و ساز سبب شده بخشی از درآمدهای شهرداری محقق نشود، اما سعی کردیم بودجه 95 به گونه ای منطقی و علمی تدوین شود تا بیشترین میزان تحقق را داشته باشیم.

** اولویت با اقدامات عمرانی است

به گفته شعبانی، در بودجه سال 95 مهم ترین اولویت، اقدامات عمرانی و مباحث مرتبط با نگهداشت شهر می باشد که سعی شده به گونه ای تدوین شود که زیبایی، پوشش فضای سبز و نظافت شهر حفظ و حتی المقدور هم از منظر کمی و هم کیفی ارتقا یابد.
شعبانی افزود: با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین در راستای همسویی با سیاست های بودجه عمومی دولت می بایست بازنگری در ساختار بودجه کل شهرداری، سازمان ها و شرکت های وابسته صورت می گرفت که سعی کردیم در بودجه سال آینده آن را لحاظ کنیم.
شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در لایحه بودجه پیشنهادی ارائه شده هزینه ها به سه بخش خدمات شهری، خدمات اداری و عمران شهری تقسیم شده است.
وی یادآور شد: بودجه عمرانی شهرداری در سال 95 صرف تکمیل و اجرای 11 تقاطع غیرهمسطح از جمله طرح هایی چون اصلاح هندسی تقاطع امام حسین(ع)، ورودی شرقی، تقاطع های امام خمینی (ره)، مادر، آزادگان، سپاه، و پنج تقاطع بزرگراه ارتش، احداث پنج کیلومتر تونل قطار شهری از میدان آزادی و 6 ایستگاه قطارشهری، محوطه سازی ورودی شرقی و قره سو، ادامه نهضت جهادی آسفالت سطح شهر، پروژه تفرجگاه سراب قنبر و... خواهد شد.
شهر کرمانشاه دارای 940 هزار نفر جمعیت است که یکهزار و 250 هکتار بافت فرسوده شهری و 35 سکونتگاه غیررسمی دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =