ایرنا نوشت: کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به گزارش های مربوط به تجاوزهای جنسی نیروهای صلحبان این نهاد به کودکان خردسال در آفریقای مرکزی، کشورهای عضو این سازمان را به بررسی و تحقیق در این موارد و اجرای تدابیر بیشتر برای جلوگیری از تکرار این جرائم فراخواند.

زید راعد الحسین کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در اطلاعیه خبری روز جمعه به دعاوی متعددی مبنی بر سوء استفاده های جنسی صلحبانان سازمان ملل در مورد کودکان خردسال آفریقای مرکزی اشاره کرد و نوشته است که اکثر این جرائم در سال 2014 صورت گرفته اند.
بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل دو نفر از قربانیان این جرائم ،دختران خردسالی بوده اند که گفته اند از سوی نیروهای صلحبان کشورهای اتحادیه اروپایی مورد تجاوز قرار گرفته اند و دو دختر خردسال دیگر گفته اند که این صلحبانان با پرداخت پول از آنها در خواست نامشروع داشته اند.
علاوه بر این کودکان که سنین آن ها 14 تا 16 سال اعلام شده دو کودک خردسال دیگر در سنین 7 و 9 سالگی گفته اند که در ازای یک بطری آب مورد تجاوز صلحبانان فرانسوی قرار گرفته اند و یاد آور شده اند که کودکان خردسال دیگری نیز به همین شیوه قربانی تجاوز این سربازان شده اند.
راعد الحسین این اتهامات را اتهاماتی سنگین و بشدت نگران کننده خواند و گفته است که موارد مورد اتهام را با مقامات دولت های گرجستان، اتحادیه اروپایی و کشور فرانسه و یک کشور دیگر که نام آن فاش نشده در میان گذاشته و خواستار بررسی و تحقیقات جداگانه این مقامات در مورد اتهامات مربوطه شده است.
کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل با ابراز تاسف از اینکه تاکنون موارد بسیاری از این جرائم بدون مجازات مانده وموجب ادامه اینگونه تجاوزها شده اند دولت های عضو این نهاد را ملزم و متعهد به تحقیق و بررسی درمورد این اتهامات دانسته و اجرای تدابیر بیشتر برای جلوگیری از ادامه این رفتارها را ضمن ادامه بررسی های جداگانه سازمان ملل در این خصوص ضروری دانسته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منتقد A1 ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    انسانم ارزوست