گلایه مردم از نرخ بالای بلیط ورود به اماکن دیدنی/روستایی که برای ورود به آنجا باید نفری 3 هزار تومان

نرخ بازدید از اماکن دیدنی در نوروز 95 نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده و این موضوع باعث شده گردشگری در کشور باز هم گرانتر شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نرخ ورود و بازدید از اماکن دیدنی در کشور، نسبت به سالهای گذشته افزایش زیادی پیدا کرده است. جالب اینجاست طبق مصوبه آبان ماه گذشته شورای عالی میراث فرهنگی کشور، ورود به برخی از روستاهای ایران نیز مشمول دریافت بلیط شده است.

پیش از این، شورای روستای برخی از روستاهای مقصد گردشگری مانند کندوان، با دریافت وجوه اندکی در مبدا ورودی روستا، این وجوه را صرف احداث امکانات رفاهی و بهداشتی برای مسافران می کردند ولی از سال گذشته با مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی کشور، ورود به برخی از روستاهای هدف گردشگری مشمول دریافت هزینه از گردشگران شده. به صورتی که در مبدا ورودی هر روستا، کارکنان میراث فرهنگی با شمارش افراد حاضر در وسایط نقلیه اقدام به فروش سرانه بلیط می کنند.

یکی از این روستاهای مقصد گردشگری، روستای زیبا و عجیب میمند در 30 کیلومتری شرق شهربابک از توابع استان کرمان است. گردشگران نوروزی به محض نزدیک شدن با این روستا، مجبورند از خودرو پیاده نشده، بلیط ورود به این روستا را تهیه کنند.

با بررسی های سرویس مشکلات مردم، مشخص شد بخشنامه شماره 25493/942100 مورخ 6/8/94 رئیس سازمان میراث فرهنگی، کلیه بازدیدهای رایگان و نیم بها در نوروز 95 را لغو کرده و به جای آن، بهای بلیط ورودی به ازای هر فرد ایرانی، 3 هزار تومان و هر گردشگر خارجی 20 هزار تومان را در این بخشنامه لحاظ کرده است.

تصویر بخشنامه بهای جدید ورود به مکانهای گردشگری کشور

 

این موضوع باعث به بروز نارضایتی و گلایه گردشگران نوروزی شده است. به صورتی که مجریان دریافت بهای این بلیط مجبورند برای ورود خانواده های گردشگران نوروزی، تخفیف قائل شوند و بعضا برخی گردشگران را به صورت نیم بها یا رایگان به روستای تاریخی میمند راه دهند.

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    25 2
    ارگ قديم بم سه هزار تومن، ارگ جديدبم پنج هزارتومن،كاش ميدونستيم اين پولا كجا خرج ميشه، قطعاً به خود اين اماكن خرج نميشه.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    33 4
    خدایی مثلا باغ پرندگان اصفهان چی داره که نفری 8000 تومان ورودی میگیرند؟ ما که راضی نیستیم.4 تا پرنده در فضای کاملا غیربهداشتی
  • تهراني IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    1 1
    آقا از اين شهرستاني ها و روستايي هايي هم كه به تهران ميان وروديه بگيريد. تازه اينا ميان ديگه بر نمي گردن.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 1
    ایرانگردی فوق العاده گرونه و بهتره بشینی سر جات
  • بی نام DE ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    کلا میشه بگید پول نفت صرف چی میشه از تهران رفتم کرمانشاه هر چند کیلمتر عوارض راه دادم از1500 تا4000تومان سهم من از مالیاتی که میدم وپول نفت چقدر است؟؟؟ اگر خواستید کنتور بذارید از نفس کشیدن هم پول بگیرید