ایسنا نوشت: بان کی مون گفت: آزمایش سلاح های هسته ای برای سلامت مردم و محیط زیست خطرناک است.

بان کی مون به مناسبت بیستمین سالگرد پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای در مراسمی که در سازمان ملل در وین برگزار شد، گفت: آزمایش سلاح های هسته ای برای سلامت مردم و محیط زیست خطرناک است و مواد رادیو اکتیو حاصله از این آزمایش ها، بر روی محیط زندگی نسل های آینده اثر می گذارد.اکنون وقت آن رسیده است که به جنون آزمایش‌های هسته‌ای پایان دهیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل افزود: من از کشورهایی که عضو این پیمان نیستند، تقاضا می کنم هرچه سریعتر آن را تصویب کنند و ما را بسوی دنیای عاری از سلاح های هسته ای رهنمون سازند و به جنون آزمایش‌های هسته ای پایان دهند.

وی گفت: من از همه جوانان می خواهم که روی سیاستمداران خود فشار اورند و صدای خود را به گوش سیاستمداران برسانند.

بان کی مون گفت : پس از گذشت بیست سال اکنون زمان ان رسیده است که رهبران دنیا بویژه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه عمل کنند؛ انها مسوولیت بسیار مهمی دارند ؛ اما ما اغلب در سازمان ملل شاهد اختلافات بین این اعضا هستیم.

دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگر از سخنانش به مساله سوریه اشاره کرده و گفت؛امروزه در جهان بحران های بسیار زیادی وجود دارد ازجمله موج اوارگان که حاصل ادامه بحران در سوریه است. اولویت بندی در میان همه این بحران ها کار ساده ای نیست؛اما انچه که من می خواهم وحدت جهانی براساس قوانین بین المللی است.

وی همچنین در باره ازمایشات اتمی کره شمالی گفت که این ازمایشات هسته ای تاسف بار و محکوم است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =