دبیر سیاسی «پرتو سخن» نوشت: پس از شکست کودتای سبز در ایران طولی نکشید که انقلاب های رنگینی که در کشورهای آسیای میانه اتفاق افتاده بود،توسط مردم متلاشی شد.

به گزارش خبرآنلاین قاسم روانبخش دبیر سیاسی «پرتو سخن» وابسته به موسسه امام خمینی (ره) در سرمقاله شماره جدید این هفته نامه به انقلاب های رنگی پرداخت.

در این سرمقاله که با عنوان«انقلاب های رنگی در آخرین پیچ سقوط» منتشر شده است ابتدا با بیان این ادعا که جریان اصلاحات از سال 87 با پشتیبانی دولت های غربی به ویژه آمریکا تمام توان خود را برای کودتای مخملی به کار گرفته بودند خاطرنشان کرد: پس از شکست کودتای سبز در ایران طولی نکشید که انقلاب های رنگینی که در کشورهای آسیای میانه با حمایت مستقیم آمریکا اتفاق افتاده بود، یکی پس از دیگری توسط مردم متلاشی شد و احتمالا تا چند ماه آینده تمامی آن ها به موزه تاریخ سپرده خواهند شد.

روانبخش در ادامه اوکراین را یکی از کشورهایی نام برد که بعد از شکست کودتای سبز در ایران انقلاب رنگی شان شکست خورد و افزود: یکی از این انقلاب ها انقلاب رنگی اوکران از نوع نارنجی بود که بنا بر گزارش نیویورک تایمز آمریکا به دلیل اهمیت آن مبلغ 65 میلیارد دلار برای آن هزینه کرد و با ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن با حضور 12000 هزار نفر از ناظران خارجی، یوشچنکوی غرب گرا بر رقیب قدرتمندش پیروز شد و به کاخ ریاست جمهوری راه یافت ولی در 2 ماه پیش به دلیل فساد مالی درانتخابات ریاست جمهوری شکست سنگینی خورد و از صحنه سیاست کنار رفت و اوکراین از سیطره طرفداران غرب خارج گردید.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) به مسئولیت آیت الله مصباح یزدی در ادامه به قرقیزستان اشاره کرد و تصریح کرد: چند روز پیش نیز انقلاب رنگین قرقیزستان که معروف به گل لاله بود توسط مردم سرنگون شد این انقلاب که در سال 2005 و با حمایت مستقیم غرب به وقوع پیوسته بود با کمک مالی بنیاد سوروس و تبلیغات همه جانبه غربی ها به فرار رییس جمهور وقت آن کشور عسکر آقایف منجر شد و باقی اف به ریاست جمهوری رسید. وی در هفته جاری توسط مردم سرنگون گردید و طومار انقلاب رنگین در این کشور نیز در هم پیچیده شد.

روانبخش در ادامه نتیجه گیری کرد: بنابر این، از 2 ماه گذشته تا کنون دو انقلاب رنگین از نوع غربی در منطقه متلاشی شده است. عمده ترین دلیل مردم در مقابله با این انقلابات فساد مالی و غارت بیت المال توسط آن ها و تحقیر شان توسط غربی ها بوده است. چنان چه مردم گرجستان نیز در آینده نزدیک انقلاب رنگین از نوع گل رز را سرنگون کنند امید غرب به ویژه آمریکا از این نوع در منطقه به خشکی می گراید.

دبیر سیاسی «پرتو سخن» در ادامه به اظهارات اخیر سید محمد خاتمی اشاره کرد و گفت: جالب این که طرفداران به اصطلاح جنبش سبز که با حمایت گسترده کشورهای غربی خواب وقوع انقلاب رنگین از نوع سبز را در کشور می دیدند اکنون به استراتژی "انکار" روی آورده می گویند هیچ گاه به دنبال انقلاب رنگی نبوده ایم و این گونه سخنان اتهامی است که از سوی برخی اصول گرایان تندرو به ما وارد شده است؛ سخنان اخیر محمد خاتمی در دفاع از نظام و انقلاب و دین و ارزش ها در این بستر تفسیر می شود و گرنه با این که هنوز مرکب قلم دوستانش که وی برخی از آن ها را مغز متفکر اصلاحات می خواند در اعتراف به براندازی نظام خشک نشده چگونه می تواند آن را انکار کند؟ آیا او می تواند حمایت های بی دریغش را از میر حسین موسوی و پیام تبریکش به او در غروب جمعه 22 خرداد را انکار کند؟ آیا بیانیه های میر حسین و مجمع روحانیون را در تحریک اوباش و اراذل برای براندازی می توان انکار کرد؟ به نظر می رسد شکست سنگین انقلاب های رنگی در منطقه وی را به این گونه مواضع وادار کرده است.

در ادامه این مطلب می خوانیم: نکته شایان توجه دیگر این که سایت ها و روزنامه های مدعیان اصلاحات که به هنگام وقوع انقلاب های رنگین در منطقه خبر آن را با تصاویر بزرگ و تیترهای درشت منعکس می کردند امروز نسبت به شکست آن ها سکوت مرگباری اتخاذ کرده و با ادبیات دیگری شبیه مردم در برابر دولت قرقیزستان به پیروزی رسیدند سخن می گویند!

روانبخش در پایان این سرمقاله می نویسد: نکته آخر این که ملت ایران بسیار باهوش تر از دیگر ملت ها ست چرا که به شعور سیاسی خود و با رهبری های امام خامنه ای از وقوع چنین فتنه ای جلوگیری کرد ولی چنان چه کودتای سبز در ایران موفق می شد کمتر از یک سال به سرنوشتی شبیه آن انقلاب ها مبتلا می گردید، زیرا مردم ایران اصولا با نوکری به ویژه نوکری آمریکا میانه خوبی ندارند و هیچ گاه به روی دشمن لبخند نخواهند زد.   

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =