جهانگیری:دارندگان فیش‌های نجومی استعفا دهند/حقوق‌های نامتعارف باعث مخفی‌‌کاری فسادهای میلیاردی نشود

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه موضوع فیش‌های نجومی نباید باعث مخفی‌کاری فسادهای هزارمیلیاردی شود از دارندگان این فیش ها خواست تا خودشان استعفا دهند.

به گزارش خبرآنلاین اسحاق جهانگیری پیش از ظهر پنجشنبه در همایش «مازندران، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه» در بابلسر با اشاره به اینکه دولت با جدیت در حال بررسی موضوع فیش‌های حقوقی است اظهار داشت: دولت به طور جدی در حال بررسی و برخورد است و آن‌هایی که حقوق نجومی گرفتند خودشان بروند و استعفا بدهند.

اهم اظهارات معاون اول رییس جمهور را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

*بی توجهی به مسائل اقتصادی کشور به دنبال آن مشکلات امنیتی را ایجاد می‌کند و تقریباً از مؤلفه‌های اقتدار یک کشور مؤلفه اقتصادی محسوب می‌شود.

* جمعیت دهه ۶۰ امروز وارد دوره اشتغال کشور شده‌اند و هرسال یک‌میلیون فارغ‌التحصیل در کشور داریم و امروز ۲.۵ میلیون بیکار از گذشته داریم و هرسال نیز به این بیکاری افزوده می‌شود.همه مطالبات در زمینه رفع بیکاری را تنها نباید از دولت طلب کرد بلکه همه کشور باید پاسخگو باشند و از همه ظرفیت‌ها باید برای رفع مشکل بیکاری، درآمد و قدرت خرید مردم استفاده شود.

*{ با اشاره به اینکه طی سنوات گذشته سفره زندگی مردم کوچک‌تر شد}: تحریم‌های کشورهای غربی و بی‌تدبیری در ۱۰ سال گذشته و از بین بردن درآمدها سبب شد درحالی که می‌توانستیم. ۲۰۰ میلیارد دلار ذخیره اقتصادی داشته باشیم اما به دلایل مختلف این رقم باقی نماند.

*یک عده‌ای از ظن خودشان درباره اقتصاد مقاومتی اظهارنظر می‌کنند که تنها انگیزه‌های جریانی و سیاسی دارند و ما هم به آن توجه نمی‌کنیم و آنچه برای ما مهم است اجرای دقیق سیاست اقتصادی است و بعضی‌ها فکر می‌کنند که توزیع مثلاً مرغ در روستا یک اقتصاد مقاومتی است و ما نمی‌گوییم که اقتصاد مقاومتی نیست اما این شکل اجرای اقتصاد مقاومتی نیست.

* اقتصاد ایران در همین شرایط فعلی جزو ۲۰ کشور و اقتصاد جهان قرار دارد و پیش‌نیاز در اقتصاد مقاومتی و بهره‌وری در اقتصاد، پشتوانه فرهنگی است. یکی از اولویت‌های امسال دولت این است که باید بازار داخلی کشور به‌طورجدی رونق گرفته و فعال شود و باید در مبارزه با کالای قاچاق کالا با جدیت بیشتری وارد شد.

* قاچاق به‌صورت سیستمی در کشور وجود دارد که زنگ خطر جدی است و بازار واردات حفاظتی کشور ایجاد شود و باید نسبت به محصولات وارادتی حفاظت و مراقبت صورت بگیرد تا حمایت از تولیدکننده انجام شود.

* پیش‌بینی‌شده است تا بازار صادرات امسال ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد و سهم استان‌ها در نقش‌آفرینی این حجم صادرات مشخص‌شده است.نزدیک به هفت ماه ذخیره گندم در کشور وجود دارد که رکود جدید در ذخیره‌سازی گندم در کشور است که امیدواریم امسال به خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک برسیم.صادرات نفت در کشور روزانه ۲ میلیون و ۵۶۰ بشکه در روز بوده که در سه ماه اول امسال به این میزان دست‌یافته‌ایم.

* قانون جدید نظام بانکی کشور تا هفته آینده رونمایی خواهد شد و شاهد کمک جدی سیستم و نظام بانکی به بازار تولید کشور خواهیم بود.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    26 14
    آقای جهانگیری . برادر بزرگوار . استعفا ء پوششی برای اختفای دریافت های نامشروع است .باید پول بیت المال برگشت داده شود . این حق ملت است اینان بقایای دولت متوهم نهم و دهم هستند
  • پنگوئن A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    29 0
    یک سوال: آیا افرادی که حقوق های نجومی دریافت می کردند یارانه بگیر هم هستند؟
  • دات کام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    37 1
    چطور بعد از سه سال یادتون افتاد که این حرفا رو بزنید؟ اون سه سال قبل چی که کلی پول به جیب زدن؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    19 0
    باید سیستمها درست بشن
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    22 0
    انهاییکه چشم خود رابستندتا اینگوه غارت بیت المان شده باید محاکمه شوند ضمنا برخورد هم باید سریع اتفاق بیافتد وگرنه شامل مرور زمان بسود غارتگران خواهد بود
  • صفوت IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    17 5
    دریافتی های خارج از فیش حقوقی را بررسی کنید.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    12 45
    آقای جهانگیری خداقوت .مخلص شما ودکترروحانی عزیز هسیتیم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    25 0
    استعفا تنها کافی نیست جناب جهانگیری
  • علی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    4 11
    مرحبا.
  • علی GB ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    22 0
    فیش حقوقی به هیچ وجه ملاک نیست.مدیری که بخواد سو استفاده بکنه با قراردادهای صوری و زد و بند و زیرمیزی چندین برابر این مبالغ کلان رو به جیب میزنند.باید رسیدگی به اموال و دارایی های مدیران حتی رده پایین در دستور کار قرار بگیره و برخورد شدید با پدیده رانت و پولشویی بعمل بیاد.بسیارند کسانی که حقوق ماهانه سه تا چهار میلیونی دارند ولی در ماه بیش از پنجاه میلیون درآمد دارند و خرج میکنند
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    14 0
    سوال اینه: چرا سیستم نرم افزاری نظارتی بانک‌ها نسبت به نقل و انتقال این حجم پول که بطور مستمر هر ماه اتفاق میافتاده واکنش نشان نداده؟
  • علی A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    23 1
    حقوق و ثروت اقای جهانگیری چقدر است
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    8 1
    خیلی ها شعار دادند که درستش کنند ولی توش گیر کردند شما هم بی خیال شو
  • عماد A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    14 64
    کاسبای تحریم یعنی کسایی که به بهانه فیش های حقوقی به دنبال ضربه زدن به دولت اصلاح طلب روحانی و بازگرداندن منافعشون هستند . فیش های حقوقی مستند کجا و اختلاس های هزاران میلباردی کجا ...
  • بی نام AT ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    16 0
    چشم. شنبه استعفا میدن همشون.
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    2 0
    مرسدس برگرفته از یک نام اسپانیایی به معنای زیبا و دلربا است و نام دختر امیل جلینک، تاجر بزرگ اتریشی است و کارل بنز نام او را روی محصول خود گذاشت. به گزارش میزان، پدر این دختر نماینده فروش محصولات بنز بود. بازاری که امیل جلینک در آن فعالیت داشت، خواستار خودروهایی با سرعت و قدرت بیشتر بود. همین رویکرد باعث کشیده شدن پای او به مسابقات اتومبیل رانی شد.
  • بی نام RO ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    11 3
    شما که تحریما رو برداشتید چقدر ذخیره کردید؟
  • amiri IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    14 6
    حیف ومیل کنندگان بیت المال باید عزل شوند نه اینکه استعفا دهند .این حکمی است که رهبری در خطبه های نماز عید فطر با صراحت بیان فرمودند.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    3 0
    لطفا یه سر هم به مدیران خودرو سازها بزنید
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    5 2
    اول کسانیکه خاوری را انتخاب کردند که حالا به لطف انها در کانادا ویلا سازی می کند بابک زنجانی را علم کردند که با پررویی وکیلش خواستار ازادی اش است کسانیکه از پول خانواده شهدا اختلاس کردند وتامین اجتماعی را نابود کردند محاکمه ومجازات نمایید
    • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      1 1
      خاوری و زنجانی در زمان دولت سازندگی شروع به رشد کردن و در زمان دولت احمدی نژاد بارور شدند . ما خواستار برقراری عدل فارغ از جناح بندی ها هستیم