مهر نوشت: سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از نارضایتی وزیر صنعت از ایران‌خودرو و سایپا بابت سرعت کار طراحی پلت‌فرم‌های جدید خبرداد و گفت: در خصوص آخرین وضعیت این موضوع، خودروسازان به وزیر گزارش می‌دهند.

ساسان قربانی با اشاره به آمارهای تولید خودرو تا پایان خردادماه امسال گفت:‌ طی این مدت حدود ۲۶۵ هزارو ۸۳ دستگاه خودرو خودروی سبک و سنگین تولید شده است. همچنین میزان خودروهای تولیدی از ابتدای سال تا پایان ۲۰ تیرماه رقم ۳۲۶ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو بوده است که این میزان خودروی تولیدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود نیم درصد افزایش نشان می دهد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو افزود: بر این اساس در جلسه روز گذشته تولیدکنندگان خودرو با وزیر صنعت مقرر شده تا با توجه به عدم دستیابی به اهداف صادراتی، کمیته ویژه‌ای با حضور شرکت‌های خودروساز، قطعه‌سازان و مسئولان وزارت صنعت، تشکیل و عوامل عدم تحقق برنامه بررسی شود؛ ضمن اینکه قرار است برنامه جبرانی برای تحقق اهداف صادراتی تا پایان سال تهیه و در جلسه بعدی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو یک برنامه تدوین شده برای جبران عقب ماندگی گذشته ارائه شود.

وی تصریح کرد: گزارش مربوط به تکمیل آزمون‌های جاده‌ای نیز به وزیر صنعت ارائه شده و وی برای رفع موانع پیشرفت کار، دستورات لازم را صادر کرده است، به نحوی که ضمن تاکید بر اجرای پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی مصوب، تاکید کرده که همه فعالان در صنعت خودرو سهمی از این شرکت داشته باشند و مقرر شد ظرف یکماه ضمن جبران فعالیتهای عقب افتاده گزارشی توسط مدیر عامل آن شرکت مجددا تهیه و به شورا ارسال شود .

قربانی ادامه داد: همچنین بررسی و تعیین اهداف کیفی در دستور کار شورا قرار گرفت و بر اساس برنامه ارائه شده، شاخصهای ارزیابی نسبت به سالهای قبل سخت‌گیرانه تر شده و در این خصوص ضمن تاکید بر فرآیندهای آموزشی به ویژه در خدمات پس از فروش خودروسازان موظف شدند مطابق اهداف کمی و کیفی برنامه اجرایی مربوط به تحقق برنامه را تدوین و اجرا کنند و ارزیابی دوره ای توسط وزارتخانه بر اساس اهداف کیفی تعیین شده صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر شورای سیاستگذاری خودرو، وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت همچنین به تحلیل وضعیت صنعت خودرو پرداخت و ضمن اشاره به اهمیت توجه به خواست مشتری اعلام کرد که ما باید در صنعت خودرو به علت بروز نارضایتی‌ها از سوی مشتریان توجه کنیم و باید یاد بگیریم که به مشتری حق بدهیم؛ ضمن اینکه عیوب قطعات مشخص شده و به قطعه‌سازان انتقال یابد.

قربانی ادامه داد: وزیر صنعت تاکید دارد که شرکتهای خودروسازی ضمن توجه به نیازهای مشتریان و بهبود کیفیت خودروها نوآوری و خلاقیت را در خودروها اعمال کرده و در مورد پلت فرم ملی باید جدیت بیشتری کار کنند، به نحوی که خودروسازان برنامه‌های عملیاتی و جبرانی خود را برای تحقق برنامه در افق ۱۴۰۴ مورد بازنگری و تدوین قرار دهند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از نارضایتی وزیر صنعت در مورد اقدامات اجرایی دو خودروساز در رابطه با طراحی پلت فرم خبرداد و گفت: وزیر صنعت تاکید کرد که لازم است برنامه اقدامات اجرایی در خصوص این موضوع توسط این دو شرکت به صورت جداگانه به وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت ارائه شود، ضمنا به صورت همزمان تا تحقق این امر شرکتها به تغییر طراحی ظاهری (فیس لیفت) خودروهای موجود برای جلب رضایت مشتریان اقدام کنند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    18 0
    والله چنان با واردات خودروهاي خارجي مخالفت شد ما فكر كرديم كه كيفيت افتضاح خودروها و مقدار سوخت مصرفي انها دغدغه ي مسيولين شده و امنيت جاني ما چقدر مهم شده و لابد قراره خودروسازيمان رو متحول كنند، اما به غير از اون تصميم ديگه هيچي نديديم، اين دوستانم كه كسي چيزي نگه سي ساله اينجوري ماشين توليد كردند بعد از اين هم همين ميدن به مشتري.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    11 0
    البته حقیقت اینه کلا خوابیم یه خواب ۴۰ ساله
  • نظري IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    13 0
    بدوييد كه در همه چيز اين حوزه جلو و به روز دنيا هستيم و فقط مونده پلت فرم هاي چند دهه پيش
  • بی نام EU ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    12 0
    وقتی رقابت نباشد و فقط دنبال تحمیل باشید همین میشه... تنها راه خروج از این مشکل و توسعه, رقابت هستش...اونهم واقعی تعرفه واردات خودرو میبایست برداشته بشه تا مردم هم بتوانند خودرو بروز جهانی سوار شوند و هم رقابت شکل بگیرد...
  • حسین بندر دیلم ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    11 0
    اره فقط در طراحی پلت فرم عقبیم ماشالله موتوری و فنر بندی و طراحی داخلی و جلوبندی چیزی از بی ام و کم نداریم
    • بدون نام ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
      9 0
      وقعا
  • مهدی A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    6 0
    آقای وزیر تا کی تعرفه واردات خودرو باید این مقدار باشه.چرا یک ملت هشتاد میلیونی باید گروگان اشتغال حداکثر شصت هزار نفری باشند.یا شاید بنام اشتغال منافع سهامداران.تا کی سالانه هیجده هزار کشته وبیش از سیصد هزار مجروح .قطع نخاع و ... بخاطر اشتغال... آلودگی هوا ناشی از خودرو داخلی،هزینه‌های تعمیرقطعات اصلی در خودروهای زیر پنج سال را هم باید به قیمت خودرو اضافه کرد. آقای وزیر پیشنهاد میکنم برنامه تخت گاز را ببینید تا بدانید با 250 پوند چه خودرو هایی در انگلستان میتونی بخری.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    9 0
    اشتباه رییس جمهور این بود که شما رو که کلا از موضوعات صنعتی و تکنولوژی روز عقب هستید وزیر صنایع معرفی کرد. اینهم شده وضع امروز صنایع