به گزارش مهر، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: مقصران حمله به تکنسین‌های اورژانس دولت آباد راهی زندان شدند.

غفور راستین ر با اشاره به ضرب و شتم تکنسین های اورژانس دولت آباد از سوی خانواده یکی از متوفیانی که با اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود، اظهار داشت: در جریان امدادرسانی به پسر بچه‌ای که به علت انفجار ترقه در جشن عروسی دچار حادثه شده بود، مصدوم در بیمارستان فوت می‌کند و به همین دلیل خانواده مصدوم برای تلافی، امدادگران را دو شب پس از فوت مصدوم به بهانه امدادخواهی برای مادر خود خبر کرده و شروع به کتک زدن تکنسین‌های اورژانس دولت آباد می‌کنند.

وی بیان داشت: در حال حاضر پرونده شکایت در دادگستری باز شده و مقصران حادثه راهی زندان شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اعلام اینکه تکنسین‌های دولت آباد دو نفر بودند که جمعی از خانواده متوفی اقدام به ضرب و شتم آنها کردند، ادامه داد: هر ماه یک تا دو مورد از این حوادث رخ می دهد اما به این شدت نیست و شاهد برخورد زبانی از سوی خانواده امدادخواهان هستیم و کمتر با برخورد فیزیکی مواجه می شویم.

وی با اشاره به اینکه ما با جدیت به دنبال به نتیجه رسیدن این پرونده هستیم چراکه تکنسین‌های ما به امنیت نیاز دارند، ادامه داد: خسارت مالی را می‌توانیم جبران کنیم اما اگر از این ماجرا بگذریم و در حد تنبیه خاطیان را رها کنیم دیگر اطمینانی به امنیت تکنسین‌های ما نیست.

برخورد نامناسب مردم برخی مناطق اصفهان با امدادگران

راستین با بیان اینکه در برخی از مناطق اصفهان شاهد چنین برخوردها و توهین‌هایی به امدادگران هستیم، اظهار داشت: برخوردهای زبانی با گفتگو و ارشاد و در برخی مواقع با دریافت خسارت و رضایت تکنسین، حل و فصل شده است اما در این مورد خاص نمی‌توان تنها به تنبیه اکتفا کرد.

وی گفت: مردم ما باید بدانند که امدادگران اورژانس حامی و دلسوز آنها هستند و اگر موردی هست باید از راه قانون وارد شوند نه اینکه فضای رعب و وحشتی ایجاد کنند که دیگر تکنسین‌های ما حاضر به امدادرسانی به آن منطقه یا مردم نشوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =