ایسنا نوشت: رئیس ائتلاف دولت قانون در سفر به استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق با جلال طالبانی و دیگر مسئولان کرد در این استان دیدار کرد.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق در نخستین سفر خود به اقلیم کردستان از زمان واگذار کردن پست نخست وزیری در سال 2014، با جلال طالبانی، دبیرکل حزب اتحادیه میهنی کردستان در استان سلیمانیه دیدار کرد و توافق سیاسی میان این حزب و حزب التغییر را که در ماه مه گذشته امضا شد، تبریک گفت.

وی ضمن ابراز خرسندی خود از بهبود وضعیت جسمانی طالبانی، گفت: مقابله با چالش‌هایی که عراق با آن مواجه است یکپارچه‌سازی تمامی تلاش‌ها را می‌طلبد.

مالکی از تمایل خود برای نزدیک کردن دیدگاه‌های گروه‌های سیاسی در کردستان جهت حل اختلافات میان اقلیم و دولت مرکزی خبر داد.

نوری مالکی همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ملا بختیار، یکی از رهبران اتحادیه میهنی اقلیم کردستان گفت: ما از ائتلاف میان این اتحادیه و جنبش التغییر خوشحالیم و خواهان مشارکت همگان در حل مشکلات کشور هستیم. مشکلات اقلیم کردستان بر اوضاع بغداد تأثیر می‌گذارد. اوضاع بغداد نیز بر اوضاع اقلیم کردستان تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: پیشمرگ‌ها شرکای واقعی در جنگ علیه تروریسم هستند و نباید از نقش آن‌ها کاست. قطع بودجه اقلیم کردستان در آن زمان به دلیل صادرات نفت اقلیم بود که براساس توافق میان دو طرف انجام نمی‌شد. ما اگر به قانون اساسی بازگردیم تمامی مشکلات عراق حل خواهد شد و حقوق کارمندان کرد قطع نخواهد شد.

نوری مالکی با نوشیروان مصطفی، رهبر جنبش التغییر نیز دیدار کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    3 1
    یکی از دلایل اختلاف خود ایشون بود