ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اگر امام جمعه ای بر سر آمدن یا رفتن بخشدار، فرماندار و استاندار بخواهد دعوا کند و درگیر شود این را کار غلط می دانم.

آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نمازجمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) گفت: اگر سلایق همه ائمه جمعه مانند من بود مشکلی به وجود نمی آمد، بنده سلیقه ام این است تکرار هم می کنم به همه استاندارهای کرمان هم گفته ام در کار دولت دخالت نمی کنم.
آیت الله جعفری اظهار کرد: اما گاهی راهنمایی و تذکر می دهم اما دولت در دولت امکانپذیر نیست.
وی در ادامه گفت: ایران اسلامی، نظامی است که ملت آن را به وجود آورده و تا آخر هم آن را حمایت خواهد کرد و دشمن این مهم را فهمیده است، باوجود این، دشمنی های استکبار تمام شدنی نیست.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه هدف دشمن نابودی جمهوری اسلامی ایران بوده و هست افزود: دشمن در راه رسیدن به این هدف موفق نشده و بعد از این هم موفق نخواهد شد.
وی در ادامه گفت: آمریکایی ها باید بدانند ایران اسلامی هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفته و بعد از این هم نخواهد رفت.
وی اضافه کرد: روز سه شنبه پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در تهران به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در سال 1358 است.
آیت الله جعفری گفت: وی شخص بزرگی بود و امام راحل نیز بعد از رحلت آیت الله طالقانی بیانیه صادر کرد.
وی نمازجمعه را مهمترین خاکریز نفوذ ناپذیر انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: دشمن در این بخش نمی تواند نفوذ کند.
وی نمازجمعه را به تعبیر بزرگان، قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق خواند و گفت: نخبگان دانشگاهی و علمی همه باید در نمازجمعه شرکت کنند و این آیین عبادی سیاسی فقط مخصوص مستضعفان نیست. براساس روایات اسلامی اگر فردی بدون عذر شرعی سه هفته در نمازجمعه شرکت نکند نامش در زمره منافقان نوشته می شود.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =