نصر نیوز نوشت،استاندار آذربایجان شرقی از احتمال واگذاری گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز به مجموعه «شستا» خبر داد.

 "اسماعیل جبارزاده" در واکنش به تشدید مشکلات گروه ماشین سازی تبریز در هفته های اخیر، گفت: در مورد ماشین سازی تبریز نشست های متعددی طی هفته های اخیر با وزرا و مسئولین مربوطه داشتیم و نهایتاً مهمترین بحثی که روی آن توافق شده، تعیین تکلیف نهایی گروه ماشین سازی است.

وی افزود: با توافق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیات مدیره و مدیرعامل جدید این شرکت به زودی معرفی می شود تا مدیریت استان هم بتواند حمایت های خود برای اصلاح ساختار و نوسازی خط تولید ماشین سازی تبریز را انجام دهد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: امیدوارم با تغییرات آتی و با مشارکت هیات مدیره جدید برنامه ریزی دقیقی برای توسعه گروه ماشین سازی تبریز انجام دهیم. همانطور که دریاچه ارومیه با مشارکت همه مردم و مسئولان در مسیر احیا قرار گرفته، در خصوص گروه ماشین سازی تبریز هم لازم است تا همه مسئولین در یک مسیر و در جهت حل مشکلات و توسعه این کارخانه مادر صنعتی قرار گیرند تا برنامه درستی برای توسعه ماشین سازی تدوین شود تا ماشین سازی با قدرت بیشتری به چرخه تولید کشور بازگردد.

جبارزاده از احتمال واگذاری گروه ماشین سازی تبریز به «شستا» خبر داد و گفت: من با وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تحویل گرفتن مدیریت شرکت معظم ماشین سازی تبریز مذاکره کردم و پیشنهاد کردم که از پذیرش مسئولیت این شرکت هراس نداشته باشند چرا که واقعا این شرکت به عنوان یک صنعت مادر در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موثر خواهد بود که سهام آن هم در این صورت به کارگران باز می گردد.

وی افزود: من در جلسه ای که با دکتر ربیعی داشتم به ایشان گفتم که اگر گروه ماشین سازی وارد زیر مجموعه وزارت تعاون شود، ما راحت تر و با انگیزه مضاعفی برای حل مشکلات و توسعه این شرکت کمک خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی (عاشورا) تصریح کرد: ما معتقد هستیم با واگذاری گروه ماشین سازی تبریز به «شستا» شاهد حل مشکلات و بازگشت این شرکت به روزهای طلایی خود خواهیم بود. همچنین واگذاری این شرکت به مجموعه ای مانند شستا که با بحث تولید آشنایی دقیقی دارد می تواند با هم افزایی نیروها باعث شکوه دوباره این صنعت شود.

جبارزاده در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت های بزرگ ماشین سازی تبریز برای توسعه صنعت آذربایجان شرقی تاکید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =