وزیر محیط زیست فرانسه به همکاری کشورش برای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد

وزیر محیط زیست، توسعه پایدار و انرژی فرانسه گفت: این کشور برای نجات دریاچه ارومیه، آماده همکاری در اجرای روش های علمی و بروز آبیاری در حوضه آبریز این دریاچه است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، سگولن رویال صبح امروز بعد از ورود به فرودگاه ارومیه، در دیدار با سعادت استاندار آذربایجان غربی گفت: وجود برخی روش های قدیمی نظیر آبیاری بارانی زمینهای کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه باعث تلفات زیاد آب میشود.
وی افزود: بررسی ها و تحقیقات انجام شده نشان می دهد در فصل تابستان و در زمان نامناسب آبیاری، بیش از 80 درصد آب آبیاری بخار میشود و تنها 20درصد آن وارد زمین میشود و این میزان توجیه فنی و اقتصادی ندارد.
وزیر محیط زیست فرانسه تصریح کرد:  با اجرای روش های نوین و مدرن آبیاری میتوان علاوه بر افزایش راندمان بخش کشاورزی، به احیای دریاچه ارومیه کمک شایانی کرد و کشور فرانسه در این زمینه آماده همکاری است.
رویال گفت: با امضاب تفاهم نامه ای با رئیس سازمان محیط زیست ایران در خصوص حوزه های مرتبط، میتوان دریاجه ارومیه را بعنوان موضوعی مهم در این قالب پیگیری کرد.
وی افزود: امروز در این سفر در کنار کارشناسان این زمینه، بازدیدی از دریاچه ارومیه خواهیم داشت و در 6 ماه آینده نیز در یک سفر دوباره به ایران از وضعیت این دریاچه پیگیری های لازم را صورت خواهیم داد.
وزیر محیط زیست فرانسه تصریح کرد: تلاش های دولت ایران در زمینه تغییر الگوی کشاورزی برای بالابردن راندمان آبیاری صورت گرفته که میتواند کمک حال دریاچه ارومیه باشد.

وزیر محیط زیست، توسعه پایدار و انرژی فرانسه در ادامه این سفر، بصورت هوایی از دریاچه ارومیه بازدید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =