تسنیم نوشت: قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت: برای انتخابات 96 چهره‌های جدید هم قطعا مطرح می‌شوند و یا چهره‌هایی که چندان شناخته شده نیستند نیز به صحنه می‌آیند.

محمد ناظمی اردکانی در ارزیابی مجلس دهم گفت: اکنون شاهد شکل‌گیری مجلس با گرایش قاطبه اصولگرایی هستیم که این مسئله در ماجرای ریاست کمیسیون‌ها و ریاست مجلس کاملاً مشخص و گویاست.

وی افزود: در فرآیند همگرایی و انسجام برای شکل‌گیری فضای سیاسی مجلس دهم، در تهران که شورای ائتلاف بزرگ اصولگرایان تشکیل شد، 22 نماینده از تشکلهای اصولگرایی 30 نفر را با معیارها و شاخصه‌هایی انتخاب کردند.قرار بر این شد که این  30 نفر باقی بمانند و مابقی که ثبت‌نام کرده بودند استعفا دهند و کنار بروند که تعداد زیادی این کار را انجام دادند.آرا حکایت از آن داشت که لیست 30 نفره مورد استقبال قرارگرفت و مردم به لیست رأی دادند و آرای کسانی که مستقل واردشده بودند بسیار پایین بود و حالت سقوط داشت این نتیجه مبارکی بود و بدیهی است که اگر در امتداد این تجربه وارد انتخابات ریاست جمهوری بشویم می‌تواند نتایج موفقیت‌آمیزی به همراه داشته باشد و خطرپذیری عدم موفقیت را پایین بیاورد.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

*{ با اشاره به روند شکل گیری شورای ائتلاف اصولگریان} تصور می‌کنم ظرف یک تا دوماه آتی این شورا شکل بگیرد. با جناب تقوی نیز مذاکراتی صورت گرفته و تأکید شده که این نشست همگرایی نیزمجدداً شکل بگیرد. قاعدتاً در یک امتداد عمل خواهد شد، یعنی فعالیتی که قبلاً جناب تقوی داشت و اکنون توصیه از سر گرفتن آن است با اقدام آیت‌الله موحدی در یک راستا قرار می‌گیرد و امیدواریم آن انسجام و همگرایی محقق شود.

*در انتخابات سال 96لازم است رقابت درون تشکیلاتی انجام شود تا اصولگرایان با سازوکاری بر روی یک نفر واحد به اجماع برسند.

*{درباره حضور مجدد برخی چهره‌های اصولگرا در عرصه انتخابات } ممکن است چهره‌هایی که قبلا مطرح شده‌اند باز هم در انتخابات حضور پیدا کنند. ولی از شانس کمتری برخوردار هستند.چهره‌های جدید هم قطعا مطرح می‌شوند و یا چهره‌هایی که چندان شناخته شده نیستند نیز به صحنه بیایند.

*{درباره سازوکار اصولگرایان برای انتخابات شوراهای شهر} در این رابطه لازم است با طراحی مدلی مناسب به لیست واحد برسیم، فعالیت اصولگرایان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در مراحل مقدماتی است و با شیب ملایمی در حال انجام است.

* هنوز کمیته‌ای برای شکل‌گیری ائتلاف مشخص نشده و صرفاً با دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، آیت‌الله موحدی کرمانی برای زمینه سازی ایجاد ائتلاف گفت‌وگو شده است.

*مباحثی پیرامون انتخابات در شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری آغاز شده و جامعه اسلامی مهندسین نیز عضوی از جبهه پیروان است و از این تصمیمات پیروی می‌کند  البته در حال حاضر بیشترین تمرکز بر روی انتخابات شوراهاست.

*{در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه  آیا جام قصد معرفی نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را دارد یل خیر} هیچ بحثی دراین‌باره نشده و قصد چنین کاری را نداریم.

* یک تحلیل رای برای انتخابات سال 92 وجود دارد. در آن سال کاندیدای ریاست جمهوری از طیف اصولگرایی چند نفر بودند و رأی ما تقسیم شد. از سوی دیگر تحلیل آرای انتخابات 94 نیز نشان می دهد که رقابت در انتخابات سال 96تنگاتنگ است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =