ایران نوشت: قضات دیوانعالی کشور حکم اعدام مردان افغان که زن توریست فرانسوی را در محله فرحزاد تهران مورد آزارواذیت وحشیانه قرارداده بودند نقض کرده و پرونده را برای رسیدگی دوباره وانجام تحقیقات بیشتر به شعبه هشتم دادگاه کیفری بازگرداندند.

در این پرونده پس از صدورحکم اعدام دو نفر از متهمان، وکیل شاکی فرانسوی با ارسال رضایتنامه ای که به تأیید سفارت فرانسه هم رسیده به دادگاه رفت و رضایت موکلش برای بخشیدن متهمان را ارائه کرد.
به گزارش خبرنگارگروه حوادث «ایران»، غروب 26 شهریور سال گذشته زن 23 ساله فرانسوی باچهره‌ای پریشان به کلانتری شهرک قدس رفت و از 4 مرد افغان به اتهام آزارواذیت شیطانی‌شان شکایت کرد. این زن به مأموران گفت: «در منطقه کوهستانی به نام «گله چین» در حال کوهپیمایی بودم که در باران شدید گرفتار شدم. با اینکه وسایل لازم مانند کیسه خواب و... به همراه داشتم، چند مرد افغان که در اتاقکی اقامت داشتند به من پیشنهاد دادند به جای ماندن زیر باران و در چادر خواب، شب را در اتاقک آنها به صبح برسانم. من هم پذیرفتم و آنها حتی برایم شام آوردند و پذیرایی خوبی هم کردند. هیچ موضوع مشکوکی وجود نداشت اما ساعتی بعد و دراوج ناباوری هر 4 نفرشان به من حمله ور شده و بی‌توجه به التماس هایم مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. اما ساعتی بعد یکی از هموطنان آنها به اتاقک آمد و مرا نجات داد. این فرد تا خیابان و محل تردد مردم مرا همراهی کرد و حتی کلانتری را نیز نشانم داد و رفت.»با اعلام شکایت زن جوان فرانسوی پرونده‌ای در این باره تشکیل و  با دستور بازپرس پرونده، تیمی از پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری تبهکاران وارد عمل شدند و توانستند دو نفر از این متهمان را دستگیر کنند.این درحالی بود که دو نفر دیگرشبانه خود را به مرز رسانده و به افغانستان گریخته بودند.

صدورحکم اعدام

با دستگیری دو متهم، پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران مورد بررسی قرار گرفت و قضات پس از تکمیل تحقیقات و آزمایش «دی ان ای» از زن فرانسوی و مردان افغان، حکم اعدام دو متهم را صادر کردند. این در حالی بود که هر دو نفر اتهام تجاوز را رد کرده و گزارش پزشکی قانونی نیز حدود شرعی تعرض را تأیید نکرده بود. به این ترتیب پرونده «ح.ر» و «غ.ز» پس ازصدور حکم اعدام برای تأیید به دیوان عالی کشور ارسال شد. درحالی که پرونده تحت بررسی بود وکیل زن فرانسوی با حضور در دادگاه و اعلام اینکه موکلش پس از حادثه آسیب شدید روحی خورده و ایران را ترک کرده، رضایت شاکی پرونده برای بخشش دو متهم را به دادگاه ارائه داد تا با این رضایت قضات دیوان عالی درباره حکم اعدام متهمان تصمیم‌گیری کنند.

این در حالی است که پرونده با پذیرش اعتراض وکیل یکی از متهمان به دیوان عالی کشور، به دلیل نقص تحقیقات بار دیگر به شعبه هشتم دادگاه کیفری فرستاده شده است.حبیب‌الله میرزا حسینی وکیل یکی از متهمان پرونده در این باره به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: «متأسفانه در تعریف جرم تجاوز به عنف خلأ قانونی داریم. چراکه تجاوز در معنی وسیع آن هر گونه تعرض جنسی است ولی ممکن است در شرایطی مانند این پرونده تعرض به حد شرعی نرسیده باشد. بنابراین لازم است قانونگذار ضمن ارائه تعریف جامع و کامل از این جرم، با توجه به ارتباط مستقیم آن با امنیت جامعه و اینکه این امر از حدود الهی نیز به شمارمی رود در صورتی که رضایت شاکی در مجازات متهمان تأثیری نگذارد، تا زمان اثبات زنا و تجاوز به عنف از نظر شرعی و پزشکی قانونی نسبت به حکم اعدام تجدید نظر کنند.»

وی افزود: «پرونده در حال حاضر با اعتراض موکلم با نقص تحقیقات ازسوی قضات دیوانعالی کشور به‌دلیل نبود تأییدیه تجاوز از سوی پزشکی قانونی به شعبه هشتم دادگاه کیفری ارجاع شده است و امیدواریم با تحقیقات مجدد واعلام رضایت شاکی، در مجازات متهمان تخفیف داده شود.»

302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نازنین A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    باید جاهایی درست بشه مردهای جوان برن خودشونو راحت کنن تا این اتفاقات نفیفته
    • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      21 92
      راهش خیلی راحته. ازدواج دائم، اگر شرایط مهیا نشد ازدواج موقت
    • محمد رضا ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      52 8
      بسيار عالي ريشه تمام اين مشكلات دررفع اين معضل است ، چه بسا اكر مراكزي براي رفع اين معضل ساخته بشه هيچ وقت شاهد اينكونه حوادث نخواهيم بود .
    • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      22 82
      زنا کنند؟ در یک کشور اسلامی بصورت قانونی؟
  • مریم IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    خود این خانم توریست هم به شدت بی احتیاطی کرده....
    • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      بله اینکه ایران رو به عنوان مقصد سفرش انتخاب کرده خودش بی احتیاطی هست
    • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      بله بزرگترین بی احتیاطی اش زن بودنش بود.اینکه رفته بود در پایتخت یک کشور اسلامی اونم در یک منطقه تفریحی بیرون؛ هم دومین بی احتیاطی اش بوده.سومی اش هم این بوده که انتظار داشته مثل بلاد کفر؛ هر کس هر زنی میبینه آب از لب و لوچش آویزون نشه.چهارم هم اینکه انتظار داشته در کشور مدعی مهمان نوازی؛ غریب کش نشه.بله خیلی بی احتیاطی ها کرده....متاسفانه فقط ادعا داریم.ادعاهای پوچ و تو خالی
    • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      19 5
      منفیا جالبن
    • معصومه A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      82 8
      وجود زن هایی مثل شما تو جامعه ایران یک سم مهلکه. زن بیچاره مورد تجاوز جنسی وحشیانه قرار گرفته و طعمه شهوت های چند تا آشغال شده بعد یکی مثل شما پیدا میشه میگه خود خانم بی احتیاطی کرده... اگه زن های ما حق و حقوقی ندارن و اگه به دیده تحقیر به اونها نگاه میشه دلیلش امثال شما هستین، شمایی که خودت زن هستی
    • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      34 1
      ریشه یابی کردی که به این نتیجه رسیدی چون تو ریشه یابی عمل مجرم را توجیه می کنند و همه را مقصر جلوه می دهند جز مجرم
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    47 0
    حد شرعی نرسیده چیه نکنه واقعا باید همه بیان نخ رد کنن تا مطمعن شن حساب نمیکنن چه وحشتی به طرف وارد شده
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    51 0
    حالا این گردشگر به کشور خود باز گشته و به همه میگه که ایران را برای سفر خود انتخاب نکنید و اینگونه است که ازسفر چندین نفر به ایران جلوگیری میکند. راه کار تکرار نشدن این مشکلات واقعا چیه؟؟؟
  • خود خودم IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    13 15
    چه خوب . خانم فرانسوی از دو متجاوز افغان اعلام رضایت کرده
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    58 11
    من با نظر نازنین موافقم اگه بخواهیم تو کوچمون کسی نیاد مدفوع بکنه باید یک دستشویی عمومی ساخته بشه وگرنه همه کوچه ها به گند کشیده میشه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    3 77
    این یک نقشه کثیف وشیطانیه اول به حیثیت ایران لطمه میزنه بعد که خرش ازپل گذشت آدمای اجیرشدشو از مرگ نجات میده
  • علی A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    55 41
    باید تمام افغانی ها از کشور خارج شوند
    • بی نام US ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      15 13
      چقدر خوبه که کشورهای پیشرفته ای که بسیاری از هموطن های ما به اونها مهاجرت کردند یا پناهجوها رو پذیرفتند، مثل شما فکر نمیکنند.
    • بینام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      16 1
      دوست عزیز نظر هرکسی محترمه و شما هم نظرتون رو دادین ولی هم شما و اونایی که مثبت بهت دادن میخوام یه دقیقه فقط یه دقیقه فک کنین، میدونستین کشور ما اسلامیه و همه جا میگیم ایرانیا بامعرفتن پس این شعارها رو براچی میدیم، که تمدن 3 هزارساله داریم کوروش کبیر رو داریم و... تنها کشوری که مردمش هم زبان هم دین و هم رسوم هست همین افغانستان هست، الان کشور افغانستان کا ماشالله هروز خبر بمب گذاری توسط داعش و طالبان میاد اونوقت چرا اینایی که پناهنده شدن رو بیرون کنیم؟البته بگم منظورم اونایی هستن که قانونی و مدرک معتبر دارن.اونایی که غیر مجاز میان که بله حتما حتما حتما باید طبق قانون اخراج بشن چون باعث فساد و ناامنی میشه..میدونین چن میلیون ایرانی تو بقیه ی کشوارا زندگی میکنن؟هیچ وقت کلمه ی همه رو به کارنبریم
  • reza RU ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    56 3
    یه دختر 2 تا تار موش بیرونه باباشو در میارید حالا اینها بخشیده شن
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    44 4
    در کنار قاتل ستایش اعدامشون کنید آبروی کشور را برده آند
  • بی نام US ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    50 17
    این حجم از نژاد پرستی و توهین به افغانها باور نکردنی و ترسناکه. توجه کردید که یک همکار افغان دیگه به اون خانوم کمک کرده؟؟ قضاوت کلی بی رحمانه است. کاش بزرگی کار اون خانوم رو درک میکردیم و به جای توهین به فکر درمان ریشه ای مسایل بودیم.
  • کامی IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    35 6
    تجاوز فقط اعدام کسایی که تجاوز میکنن در حکم حیوانند.....
    • بی نام US ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      4 13
      حتی اگر جنونی که منجر به این چنین عمل وحشیانه ای شده، نتیجه فشارها یی باشه که ناخواسته به اون آدم تحمیل شده و هیچ وقت، راهی برای کنترل و درمان اون بهش ارائه نشده باشه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    1 30
    این قضیه بوداره
  • مهران RO ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    12 5
    اینکه گفته بشه چند افغان تجاوز کردند ظلم در حق یک ملته که بخشی از اونها سالها در سخت ترین مشاغل با کمترین امکانات کار کردند تا نان آور خانواده و فرزندانشان باشند و حالا به خاطر حماقت و جرم چند نفر دیگر ....... گنه کرد در بلخ آهنگری؛به شوشتر زدند گردن مسگری مثل اینه که در آلمان یک ایرانی دزدی کنه اونوقت به تمام ایرانیهای مقیم اروپا بگن دزد مگر چند درصد از جامعه ایران دزدند ؟ شرافت انسانی حکم میکنه در این مواقع با آرامش بیشتر و با احترام به قوانین تصمیم گرفت و به حقوق دیگران احترام گذاشت.
  • زهرا IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    7 20
    برید یه نگاه به آمار تجاوز کشورهایی که همه چی توش آزاده بندازید بعد بیاید تز بدید که یه جاهایی رو درست کنیم هرکی میخواد بره هرکاری میخواد بکنه که مشکل حل شه. رو هوا حرف نزنید لدفن. کسی از شما انتظار نظر کارشناسی نداره، پس خودتون رو اذیت نکنید.