ایسنا نوشت : فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه از ابتدای امسال تاکنون به تواتر و با فاصله‌های کم شاهد بروز آتش‌سوزی در مناطق مختلف شهرستان گیلانغرب بوده‌ایم، احتمال عمدی بودن بروز این آتش سوزی‌ها وجود دارد.

سرهنگ عباس بهاری با اشاره به وقوع آتش‌سوزی شب گذشته(16 مهر) در مراتع مشجر شهرستان گیلانغرب، گفت: این آتش سوزی از ساعت 21 شب گذشته در ارتفاعات سرکش این شهرستان آغاز شد و با کمک نیروهای منابع طبیعی و مردمی در مدت حدود دو ساعت اطفاء شد.

بهاری با بیان اینکه دلیل این آتش‌سوزی دقیقا مشخص نشده، گفت: در این آتش سوزی مقداری از مراتع مشجر این شهرستان در آتش سوخت که البته خیلی خسارت ندید و با اولین بارندگی این مراتع مشجر احیاء می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون شاهد بروز چندین فقره آتش سوزی در مراتع این شهرستان بوده‌ایم، گفت: سه، چهار مورد از این حریق‌ها دامنه دار بوده و در وسعت زیادی اتفاق افتاده است.

وی افزود: با توجه به اینکه از ابتدای امسال تاکنون میزان آتش‌سوزی‌های رخ داده در این شهرستان هم از نظر وسعت و هم از نظر تعداد بیشتر از سایر شهرستان‌ها بوده، در خصوص شناسایی مسببین بروز آتش‌سوزی‌ها کارهای غیرمحسوس و میدانی انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: این شهرستان در بن بست قرار دارد و خیلی از نظر گردشگری مورد توجه نیست و تردد زیادی ندارد، لذا احتمال بروز آتش‌سوزی در این شهرستان در اثر روشن کردن آتش و خاموش نشدن سهوی آن کم است.

بهاری با بیان اینکه احتمال وقوع عمدی آتش‌سوزی در اثر اختلافات قومی و قبیله‌ای در شهرستان گیلانغرب وجود دارد، گفت: با اقدامات انجام شده تاکنون چندین نفر به عنوان مظنون شناسایی و جهت طی روند قانونی تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه افرادی که عمدا اقدام به آتش‌سوزی می‌کنند سرمایه‌های مملکت را به نابودی می‌کشانند، از این افراد خواست تا از این اقدامات خود دست بکشند.

بهاری در ادامه به افرادی که به عمد اقدام به آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی استان می‌کنند هشدار داد: این افراد شناسایی و برابر مقررات و به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =