۰ نفر
۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
آغاز به‌کار رسمی کمپین #کتاب_جای_گل

کمپین «کتاب جای گل» که به یاد محمدرضا رستمی روزنامه‌نگار باسابقه راه‌اندازی شده است، با مشارکت احمد مسجدجامعی و سیدرضا صالحی‌امیری به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دست‌اندرکاران برگزاری مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی، دبیر سابق سرویس فرهنگ خبرگزاری خبرآنلاین، منتقد، نویسنده و روزنامه‌نگار باسابقه طرح کمپین «کتاب جای گل» را برای گرامی‌داشت اندیشه‌های او راه‌اندازی کرده‌اند.

این کمپین به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است و احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران با اهدای 110 جلد کتاب و همچنین سیدرضا صالحی‌امیری رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران از آغازگران این کمپین هستند.

صالحی‌امیری نیز با اهدای 40 جلد کتاب ضمن تسلیت به خانواده محمدرضا رستمی نسبت به او و جامعه مطبوعات ادای احترام کرد. صالحی‌امیری درمورد کمپین «کتاب جای گل» گفت: «این کار بسیار پسندیده است و اگر دیگران هم از آن تبعیت کنند و به جای گل در مراسم سوگواری یا حتی جشن‌ها، کتاب هدیه کنند کتابخانه‌های بسیاری در کشور ایجاد خواهد شد که می‌تواند مورد استفاده علاقه‌مندان به کتاب قرار گیرد و به عنوان نختستین گام و پاسداشت عمر 40 ساله و پربرکت رضا رستمی که صرف فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی شد 40 جلد کتاب به این کمپین اهدا خواهد شد.»


در پوستری که به بهانه این کمپین و مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی طراحی شده، آمده است: «کتاب‌ها و کلمات، این دغدغه روزنامه‌نگاری بود که دلش می‌خواست جهان جای بهتری باشد. برای یادبود #رضا_رستمی، #کتاب_جای_گل بیاورید تا کتابخانه‌ای شود برای مردم شهرش و کودکانشان که پا روی شانه کتاب‌ها بگذارند و قد بکشند تا آرزوی رضا رستمی لااقل کمی رنگ واقعیت به خود بگیرد.»

مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی روز چهارشنبه 12 آبان، خیابان جمهوری، تقاطع حافظ، پردیس چارسو، برپا خواهد شد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =