سخنگوی پنتاگون، امروز اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش از هفته آتی عملیات آزاد سازی رقه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از وب سایت خبرگزاری آناتولی، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ما بر این باوریم که بسیار مهم است فشارها علیه نیروهای داعش در رقه ادامه پیدا کند در حالی که داعش روزهای سختی را در موصل می‌گذراند. عملیات آزادسازی رقه آغاز خواهد شد همانطور که اشتون کارتر، وزیر دفاع کشورمان اعلام کرد، این عملیات در هفته‌های آتی شروع می‌شود.

وی درباره اختلاف نظرها میان ترکیه و آمریکا در مورد عملیات رقه گفت: آنکارا و واشنگتن هنوز درباره نحوه  انجام عملیات علیه داعش در رقه گفت‌وگو و مذاکره می‌کنند.
پیتر کوک همچنین همچنین اعلام کرد: دو جنگنده روسیه و آمریکا در شرق سوریه تا یک مسافت بی‌سابقه‌ای به هم نزدیک شدند و کم مانده بود به هم برخورد کنند.

وی ادامه داد: فاصله این دو جنگنده به هم نزدیک بود و از این رو این مساله باعث نگرانی ما شده است و این اتفاق عمدی نبود.

کوک افزود: خلبان آمریکایی تلاش کرد با جنگنده روسیه از طریق شبکه بی‌سیم اضطراری تماس بگیرد اما مسئولان روس روز بعد گفتند که خلبان جنگنده روس جنگنده آمریکایی را ندیده بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره عملیات آزادسازی موصل گفت: در برخی از مناطق نیروهای عراقی به کمتر از یک کیلومتر تا موصل رسیده‌اند.

او اضافه کرد: در حال حاضر پنتاگون از وضعیت کنونی در عملیات موصل خشنود است.

سخنگوی پنتاگون در حالی این سخنان را ایراد کرده است که سخنگوی دولت اردوغان در جلسه وزیران آغاز حمله به رقه را مطرح کرده است.(اینجا)

همچنین در هفته اخیر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که مایلیم عملیات رقه را همزمان با موصل اغاز کنیم.(اینجا) وی همچنین در کنفرانس خبری با همتای فرانسوی خود در روز چهارشنبه 5 آبان از آغاز حملات در رقه خبر داده بود. (اینجا)

در خصوص اظهارات سخنگوی پنتاگون طرف های درگیر در سوریه هنوز واکنشی نشان نداده اند. چرا که کارتر در کنفرانس خبری خود تاکید کرده است که در این عملیات روسیه حضور نخواهد داشت.(اینجا)

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    مثل اینکه آمریکائیها میخوان رقه رو از دست داعش درآرن بِدنش به النصره ......