رسیدگی به مشکلات محله صدرای تهران در کمیته نظارت شورای شهر/ از ترافیک همیشگی تا ناامنی

جلسه بررسی مشکلات محلات شهر تهران این هفته به محله صدرا در منطقه 22 رسید و اعضای کمیته نظارت شورای شهر تهران، به بررسی مشکلات و خواسته های اهالی محله صدرا پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اصلی ترین مشکل محله صدرا در غرب پایتخت بی ارتباط با مسایل ترافیکی مرتبط با احداث اتوبانهای جدید نیست.
به گفته شهروندان این محله پروژه امتداد بزرگراه حکیم در حال حاضر در تقاطع سه راه دهکده در حال اجرا است. لذا انسداد بخشی از دسترسی ها تا بهره برداری از مسیر جدید، موجب افزایش حجم ترافیک این مسیر بویژه در بلوار دهکده و خیابان ساحل شده. این اهالی از مسئولان خواستند اقدام لازم به منظور تسریع عملیات اجرایی انجام دهند.
همچنین وجود برج های مسکونی و تجاری نیز در محدوده میدان المپیک که در حال احداث هستند مشکلاتی را برای مردم این محله ایجاد کرده اند. پیداست پس از افتتاح و بهره برداری از این برجها باتوجه به حجم تردد قابل پیش بینی، بار ترافیکی سنگینی به معابر محله تحمیل خواهد شد که عدم تناسب سیستم شبکه ارتباطی در این معابر بویژه بلوار دهکده و خیابان ساحل موجب بروز گره ترافیکی می شود.
مشکل دیگر عنوان شده از سوی شهروندان محله مذکور، عدم روشنایی مناسب در معابر شهرک صدرا و معابر فرعی خیابان ساحل بود. باتوجه به اینکه شهرک صدرا محصور نیست و معابر آن جزء اراضی شهری است، اداره برق موظف به تأمین روشنایی در این معابر است.
همچنین کمبود روشنایی در معابر محله موجب بروز نا امنی و مشکلات اجتماعی شده که این مسئله در بازدیدی که در سال گذشته از این محله بعمل آمد نیز جزء درخواست اهالی بوده است.
شورایاران در ادامه بیان مشکلات خود گفتند محله مذکور فاقد میدان میوه و تره بار است و طبق پیگیری های بعمل آمده، زمینی در شهرک صدرا برای احداث و جانمایی بازار میوه و تره بار موجود است. اهالی درخواست کردند سازمان میادین پیگیری و اقدام لازم جهت احداث بازار میوه و تره بار محلی را انجام دهد.
دیگر گلایه اهالی در این نشست، طرح تفصیلی محله بود. در طرح تفصیلی، قسمت غربی محله در خیابان ساحل، احداث ساختمان های سه طبقه پیش بینی شده است و اهالی از این مسئله گلایه دارند که چطور به برخی از املاک، مجوز احداث برج داده شده است و در فاصله اندکی از آن ، ساختمان ها می بایست در سه طبقه احداث گردند.
واقعیت این است اعطای مجوز و پروانه ساختمانی جهت احداث ساختمان های بلند مرتبه در کمیسیون ماده پنج که ورای اختیارات شهرداری است، تعیین تکلیف می شود ولی در هرحال باید جواب ابهامات اهالی داده شود.
اهالی در این نشست سوال کردند چطور زمانی که تقاضای افزایش طبقات از سوی آنان می شود، مسئولین عنوان می کردند که کلیه امکانات این محدوده در طرح تفصیلی بر مبنای ساختمان های سه طبقه پیش بینی شده است، حال چگونه به املاکی مجوز احداث ساختمان بلند مرتبه داده می شود؟
توجه به اینکه این موضوع جزء مطالبات اهالی، در بازدید سال گذشته کمیته نظارت شورای شهر هم بود، این مسئله به شهرداری منعکس شد تا در طرح پایش جلسات طرح تفصیلی مورد بررسی قرار گیرد و اقدام لازم انجام شود.
دیگر خواسته ساکنان جنب بزرگراه جعفری که همان امتداد بزرگراه حکیم است، اجرای دیوار صوتی در حدفاصل بافت مسکونی محله و بزرگراه مذکور عنوان شد.
همچنین نظارت مستمر بر نظافت انهار و در دار کردن مخازن پسماند به منظور مهار جانوران و حیوانات موذی، افزایش سرانه های فرهنگی - اجتماعی و شهری، متناسب با جمعیت محله و حضور پررنگ تر نیروی انتظامی جهت ارتقای امنیت اجتماعی در سطح محله از دیگر خواسته های اهالی بود.

 

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =