دغدغه «اجرای کامل طرح های کاربردی شهری» بازخوانی شد

کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر کرج صبح امروز به ریاست حجت اله غلامرضایی و با حضور حداکثری اعضاء در محل سالن جلسات پارلمان محلی تشکیل جلسه داد و طی آن دغدغه «اجرای کامل طرح های کاربردی شهری» مورد بازخوانی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، جلسه کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز شنبه مورخ 21 آبان 95 به ریاست حجت اله غلامرضایی و حضور سعید فیروزگاه، داود وحیدی، رضا شریفی، مریم قهرمانی، محمدصادق باغستانی، بهنام محمودی، مجید کاویانی و غفور قاسم پور در محل سالن جلسات پارلمان شهری تشکیل شد و طی آن احدالله احمدی پرگو معاون معماری و شهرسازی شهرداری این کلانشهر نیز برای ارائه توضیحاتی پیرامون لوایح ارائه شده در جلسه حضور داشت.
وکلای مردم در این جلسه خواستار تحقق کامل طرح های جامع، تفصیلی، حمل و نقل و ترافیک، سیما و منظر شهری و مطالعات لرزه شناسی شدند و از اینکه این طرح ها در گذشته با صرف هزینه های سرسام آور تهیه و مصوب شده اما تنها بخش اندکی از آنها اجرایی شده است، انتقاد کردند و خواستار توجه مضاعف عوامل شهرداری کرج برای جلوگیری از تکرار تجربیاتِ تلخ گذشته شدند.
حجت اله غلامرضایی که ریاست جلسه را عهده دار بود، سوالات کارشناسی را مطرح کرد و خواستار حضور مشاورین تهیه کننده طرح های جامع و تفصیلی کلانشهر کرج در جلسات تخصصی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شد تا نمایندگان مردم در جریان کامل اقدامات صورت گرفته قرار گیرند و همچنین مغایرت های موجود و علت شکست طرح های قبلی مورد بازخوانی قرار گیرد.
شهردار اسبق مهرشهر با تاکید بر اینکه تهیه طرح های لرزه شناسی، حمل و نقل و ترافیک و سیما و منظر شهری باید به گونه ای باشد که در هماهنگی کامل با طرح های جامع و تفصیلی باشند، بیان داشت: در حال حاضر ابهامات و سوالات جدی در این خصوص وجود دارد که باید پاسخ مقتضی به آنها داده شود. ما خواستار ایجاد این اطمینان هستیم که در جریان توسعه شهری و افزایش جمعیت شهر در سال های آینده، مشکلی پیرامون تامین سرانه های خدماتی، راههای دسترسی و عرصه های فضای سبز وجود نخواهد داشت.
غلامرضایی خاطر نشان کرد: «شورای شهر» محل تصمیم گیری درباره دیروز، امروز و فردای شهر است و مصوباتِ ما تاثیر بسیار زیادی روی سرنوشت شهر و کیفیت زندگی شهروندان می گذارد فلذا نگرش ما به طرح های کاربردی شهری همچون طرح های جامع و تفصیلی نباید نمایش گونه و شعاری باشند بلکه نیازمند اتخاذ تدابیر صحیح و کارشناسی شده برای اطمینان از اجرای کامل آنها می باشیم و احدی نباید از طرح سوال و ابهامات موجود احساس نگرانی کند.
مجید کاویانی رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج نیز طی سخنانی گفت: طرح های کاربردی شهری باید روح «انسان محور» داشته باشند و پیاده محوری را در سطح شهر گسترش دهند و با ایجاد نظم در ساختار توسعه شهری، مانع از شهروندان توسط تهدیداتی همچون زلزله و سایر بلایا شوند اما موضوعاتی همچون گسترش احداث تقاطعات غیرهمسطح بیشتر معطوف به «سواره محوری» است و با اهداف ذاتی ما در تضاد آشکار به سر می برد.
سعید فیروزگاه عضو کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج نیز بیان داشت: از آنجا که شهرداری کرج و اداره کل راه و شهرسازی البرز بر سرِ چگونگی تهیه و تصویب «طرح تفصیلی» دچار اختلاف نظر شده اند، جا دارد که ابتدا ابهامات موجود مرتفع شده و سپس تصمیم گیری های ثانویه توسط پارلمان محلی به عمل آید.
فیروزگاه با بیان اینکه متاسفانه طرح های تفصیلی و جامع کرج در دوره های گذشته به خوبی اجرا نشده و تامین کننده منافع شهر و شهروندان نبوده اند، عنوان کرد: گرچه اقداماتی همچون احداث تقاطعات غیرهمسطح و احداث راههای جدید قابل دفاع هستند اما چنانچه همسو با اسناد بالادستی طراحی و اجرا نشوند، شهر را با مشکلات و مسائل تازه ای مواجه می سازند که رفع آنها پرونده های جدید را پیش روی ما می گشاید.
در این جلسه همچنین موضوعاتی پیرامون جدایی مدیریت شهری فردیس از کرج مطرح شد که معاون شهرسازی و معماری در همین ارتباط از مکاتبه با وزارت کشور به منظور اعلام مغایرت ها و ابهامات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، اداری و تشکیلاتی این تصمیم خبر داد و مقرر گردید که اصرار بر استفاده از مدل شهر ری و تهران برای کرج و فردیس همچنان در دستور کار قرار گیرد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =