ایرنا نوشت: امیر کویت با صدور فرمانی، مجددا شیخ جابر المبارک، نخست وزیر این کشور را مامور تشکیل کابینه کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شیخ جابر المبارک الحمد الصباح نخست وزیر کویت که بر اساس قانون اساسی این کشور پس از برگزاری انتخابات مجلس الامه از سمت خود استعفا کرده بود، با اعلام نتایج انتخابات پارلمان٬ مجددا از سوی امیر کویت، شیخ صباح الاحمد الصباح مأمور تشکیل دولت شد.
نخست وزیر کویت پس از انتخاب وزیران پیشنهادی، آنها را جهت انتصاب به امیر این کشور معرفی خواهد کرد. در همین راستا، قرار است نخستین جلسه پارلمان جدید کویت در روز 11 دسامبر(21 آذر) برگزار شود.
با توجه به بالا رفتن درصد حضور مخالفان و منتقدان دولت در این دوره مجلس الامه، احتمال بروز تغییراتی اساسی در کابینه دولت وجود دارد تا شرایط برای تعامل بهتر قوه مقننه و مجریه در کویت فراهم گردد.
تغییر 30 تن از مجموع 50 نماینده مجلس سابق که معادل 62 درصد است٬ نشان دهنده علاقه مندی مردم کویت به حضور نمایندگانی جدید و تازه نفس است.
مجلس امت کویت به طور معمول نقش قابل توجهی در پیشبرد برنامه های اقتصادی و اجتماعی ایفا می کند و بروز هرگونه اختلاف نظر با دولت در زمینه اعمال فشارهای اقتصادی بر شهروندان به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، می تواند برای فضای داخلی این کشور چالش برانگیز باشد .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =