حمایت بنیاد شهید از تعاونی‌های کاریابی جهت اشتغال ایثارگران

جلسه چگونگی بکارگیری خانواده ایثارگران در کارگاه های مشمول قانون کار با حضور داود یاوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حجت الاسلام عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، نماینده کاریابی های استان، روابط عمومی و کارشناسان مرتبط حوزه اشتغال در هردو دستگاه مرتبط برگزار شد.

کوثر فخری : داود یاوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این جلسه ضمن تسلیت ایام 28 صفر رحلت جانگذار پیامبر اکرم(ص) و امام سوم شیعیان امام حسن مجتبی(ع) و شهادت علی ابن موسی رضا(ع) گفت: همه ما مدیون ایثارگران و خانواده شهداء هستیم عزیزان شاهد ما روزی که برای دفاع از ملت و نظام رهسپار شدند حتی یک لحظه به خود، خانواده و فرزندانشان فکر نکردند آنچه که برای آن ها مهم بود نظام جمهوری اسلامی، شرف، ناموس و غیرتشان بود.و امروز این ما هستیم که در سایه آرامشی که آن عزیزان برایمان فراهم کردند در قبال فرزندان و خانواده هایشان وظایفی داریم که باید انجام شود.


یاوری در ادامه افزودند : اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان در جامعه دغدغه همه مسئولین نظام می باشد که باید به نحو مقتضی و با هماهنگی و همراهی دستگاه های اجرایی ذیربط مرتفع گردد .


وی افزود: ما خوشحال هستیم و افتخار می کنیم که برای بتوانیم خدمتی به خانواده معظم شهداء، ایثارگران و رزمندگان ارائه نماییم
حجت الاسلام عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس 9 هزار و 800 شهید، بیش از 20 هزار جانباز و یک هزار و 700 آزاده را تقدیم انقلاب کرده که قطعاً خدمات رسانی و بحث اشتغال افراد خانواده آنان گاهی با مشکلاتی همراه است، ما امیدوارم بزودی این مسائل حل شود، چراکه ما مدیون این خانواده و شهدای آنها هستیم .

عسگری در ادامه گفت: قطعا به تنهایی نمی توانیم تمامی مشکلات را مرتفع سازیم به همین دلیل هم نیازمند همراهی و همکاری سازمان های مرتبط می باشیم و تفاهم نامه هایی نیز در همین زمینه منعقد نموده و خواستار اجرایی شدن آن تفاهم نامه ها هستیم .


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن اشاره به ماده 29 و 30 و 31 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ادامه داد: به منظور تشویق کارفرمایان کارگاهها به جذب مشمولان موضوع ماده (۲۹) این قانون، دولت موظف است کارفرمایانی را که با هماهنگی بنیاد پس از اخذ تعهدات لازم و انعقاد قراردادی که مبین تعهدات طرفین باشد اقدام به جذب نیرو در راستای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود می‌نمایند، مشمول تخفیفات و تسهیلاتی از قبیل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط بنیاد، کاهش مالیات کارفرمایان این گونه کارگاهها برای مدت 5 سال در نظر گرفته شده است.

ایشان ادامه داد: کارفرمایانی که اقدام به جذب و استخدام افراد موضوع ماده (۲۹) این قانون حداقل به مدت پنج سال می‌نمایند تا مدت هجده ماه از هفتاد و پنج درصد (۷۵%) یارانه حداقل حقوق و دستمزد، موضوع ماده (۴۲) قانون کار بر حسب نوع شغلی که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت بهره‌مند می‌شوند.

عسگری در خاتمه با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه با اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی دفاتر مشاوره و کاریابی های غیر دولتی استان گفت: در صورتیکه ایثارگران جویای کار توسط کاریابی ها به کارفرمایان معرفی و بکار گمارده شوند بنیاد به ازا هر به کار گماری مبلغ 4500000 ریال با شرایط مندرج در تفاهم نامه به کاریابی ها اختصاص خواهد داد.


گفتنی است: این جلسه که در دفتر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل گردیدپیشنهاداتی توسط کارشناسان ازجمله انعقاد تفاهم نامه چند جانبه در خصوص آموزش مهارت ها و بکارگیری افراد خانواده جویای کارایثارگران مطرح و مورد و بحثز و تبادل نظر قرار گرفت.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =