ایرنا نوشت:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که عالمان دینی در ترویج فرهنگ وقف نقش ممتازی دارند ، گفت : منشاء خیر بودن برای همنوعات ، یکی از مهم ترین خصلت های عالمان دینی در طول تاریخ بوده است .

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری روز پنجشنبه در کنگره علمای واقف مازندران که در تکیه بزرگ حمزه کلای بابل برگزار شد ، افزود : این بزرگان در دوران مختلف با انجام وقف های متعدد این اصل را به اثبات رساندند.
وی گفت : علمای دین در طول تاریخ نه تنها خودشان را وقف مردم و در نشر احکام اسلامی تلاش زیادی کردند ، بلکه خود این عالمان به مانند شیخ کبیر و آیت الله حاج شیخ هادی روحانی با وقف اموالشان ، منشاء خیرات زیادی شده اند.
وی بیان کرد : عالمان بزرگ در مازندران مایه فخر و مباهات علمی در جهان هستند و بنده در دهه 40 که یک طلبه بودم ، از آثار علمی شیخ کبیر به عنوان یک مازندرانی بهره می جستم و این را برای خود یک افتخار می دانستم.
ناطق نوری با تاکید بر این نکته که انسان ها اگر برای جامعه خود خیری نداشته باشند ، یک مرده تلقی می شوند ، گفت : انسان ها نباید در بعد مادی خود فرو رفته و تنها به فکر عافیت طلبی و حفظ منافع شخصی خود باشند ، زیرا در این صورت نمی توانند منشاء خیر برای جامعه باشند.
وی افزود : همه ما می توانیم با تقویت روحیه معنوی در وجود خود به جایگاههای بسیار بلندی دست یابیم و در این بعد است که انسان به عنوان اشرف مخلوقات مایه افتخار و مباهات همه محسوب می شود.
او ادامه داد : برخی از کارهای خیر است که حتی بعد از مرگ انسان ها هم پابرجاست ؛ مانند علمی که برای مردم فایده داشته باشد ، فرزند صالح ، صدقه جاریه و انفاق .
ناطق نوری گفت : امیدواریم همه ما بتوانیم در ترویج فرهنگ وقف در جامعه نقش آفرین باشیم تا با وقف های جاری ، آحاد جامعه از آن بهره مند شوند.
۲۹۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =