سامان احتشامی: هنرمندان در تالار وحدت جا نمی‌شوند

ایسنا نوشت: سامان احتشامی معتقد است که به‌دلیل کم‌ بودن بودجه جشنواره موسیقی فجر و به‌دنبال آن، کم بودن دستمزدها موزیسین‌ها به ارائه یک کار خوب در جشنواره فکر نمی‌کنند.

این نوازنده پیانو و آهنگساز درباره حضورش در جشنواره موسیقی فجر، اظهار کرد: «تا به حال ۳۱ دوره جشنواره موسیقی فجر برگزار شده است و من در بیش از ۲۵ دوره آن حضور داشته‌ام. از کودکی در بخش غیرجنبی و در بزرگسالی در بخش جنبی کار کرده‌ام. امسال نیز اگر از من دعوت شود، حتما شرکت خواهم کرد.»

او با گلایه نسبت به نداشتن سالن مناسب برای اجرای موسیقی و کم بودن تعداد روزهای جشنواره، گفت: «فقط پنج تا شش روز در سال فرصت هست تا هنرمندان درجه یک در جشنواره عرضه اندام کنند؛ اما مگر ما چند سالن حرفه‌ای برای اجرای موسیقی داریم؟ سالن‌هایی مانند برج میلاد و نمایشگاه بین‌المللی برای همایش، سخنرانی و جشن ساخته شده‌اند و مخصوص اجرای موسیقی نیستند. تنها سالن استاندارد، تالار وحدت، است اما هنرمندان در آن جا نمی‌شوند.»

این آهنگساز با بیان این‌که اگر چیزی سمبلیک به ‌عنوان جشنواره موسیقی فجر به‌وجود آمده، نمی‌دانم در آینده چه خواهد شد، ادامه داد: «تعداد روزهای جشنواره، با توجه به تعداد هنرمندان درجه یک و تعداد استان‌ها کم است. اگر این توانایی را داشته باشیم که هر چند ماه یک‌بار جشنواره‌ای برگزار کنیم، هم مردم بیشتر برای اجرا می‌آیند، هم هنرمندان درآمدزایی می‌کنند و هم اسپانسر برای فرهنگ و هنر جذب می‌شود.»

او درباره جایزه باربد که از دوره گذشته به جشنواره موسیقی فجر اضافه شده و براساس نظر هیئت داوران آلبوم موسیقی برتر را انتخاب می‌کند، گفت: «حتما یک عزیز پولداری وارد جشنواره شده و به‌وسیله این کلمه، کالایی را تبلیغ می‌کند. به کسی چه ربطی دارد که بگوید فلانی اثر خوبی ساخته یا نه؟ روی چه حساب و کتابی آلبوم برتر انتخاب می‌شود؟»

این آهنگساز معتقد است: «هیئت داوران چشم ندارند یکدیگر را ببینند. اگر به من بگویند آلبوم موسیقی‌ات را برای انتخاب بده، نمی‌دهم زیر به کسی ارتباط ندارد که بگوید کار چه کسی خوب است و کار چه کسی بد. مردم باید انتخاب کنند. آلبومی که پرفروش است، دلیل بر خوب بودن آن نیست. من به‌طور کلی داوری را در هنر قبول ندارم و سلیقه‌ای می‌دانم.»

احتشامی درباره آلبوم‌هایی که در دست تولید دارد، گفت: «یک آلبوم براساس ادبیات کلاسیک ایرانی و اشعار بزرگانی مانند حافظ، سعدی، مولوی و ثنایی با دکلمه علی عمرانی، بازیگر در دست تولید داریم که سازها و افکت‌های این اجرا توسط من نواخته و صدابرداری شده و تا پایان پاییز برای دریافت مجوز، به وزارت ارشاد فرستاده می‌شود.»

این آهنگساز درباره زمان انتشار این آلبوم، اظهار کرد: «در مملکت ما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه زمانی اثر منتشر می‌شود. به‌عنوان مثال می‌خواهیم اثری را منتشر کنیم و بعد برف می‌آید، در ماه محرم و صفر نمی‌شود اثر منتشر کرد، در نوروز هم اثری که منتشر شود، سوخت می‌شود. تاریخ انتشار این آلبوم را نمی‌دانم، اما احتمالا در سال ۹۶ خواهد بود.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =