۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی از ادعای حمله سایبری بزرگ ایران به عربستان تا استخدام در فیس‌بوک

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز شنبه مورخه 13 آذر 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - در کنفرانس سرمایه‌گذاران رابین‌هود در نیویورک، مارک اشپیگل، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری Stanphyl Capital شرط بست تسلا موتورز و در رأس آن ایلان ماسک به‌زودی با بحران بزرگی از سوی رقبا روبرو خواهد شد.

شماره 2 - اپل کمپانی فنلاندی indoor.io را خریده است تا پروژه تصویربرداری از داخل ساختمان‌ها برای اپل مَپس / Apple Maps را توسعه دهد. اپل قرار است در نسخه 2017 تصاویری داخلی از ساختمان‌های برگزیده را به اپلیکیشن نقشه خود بیفزاید.

شماره 3 - از سال آینده استارتاپ اروپایی اسپاتیفای به سوددهی می‌رسد. کمپانی سوئدی از سال 2008 سرویس استریمینگ موسیقی، ویدئو و پادکست به کاربران عرضه می‌کند.

شماره 4 - خرید پبل توسط فیت بیت به قیمت 40 میلیون دلار قطعی شد. این در حالی است سرمایه‌گذاران تاکنون 58 میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

شماره 5 - کمپانی AngelList وب‌سایت Product Hunt را خرید. این سایت جدیدترین استارتاپ ها، فناوری‌ها و وب‌سایت‌هایی که مردم دنبال آن می‌گردند را دسته‌بندی کرده و معرفی می‌کند.

شماره 6- بلومبرگ ادعا کرد حملات سایبری هفته گذشته به زیرساخت‌های عربستان از سوی ایران مدیریت شده است.

شماره 7 - توئیتر استارتاپی به نام Yes را خرید. دلیل این خرید جذب مدیر آن یعنی کیث کلمن است که سال‌ها مدیر محصولات گوگل بوده و حالا قائم‌مقام خرید در توئیتر شده است.

شماره 8 - اپل ابزار جدیدی را معرفی کرد تا بدون حضور در فروشگاه، کاربر از معیوب بودن باتری گوشی آیفون 6 اس خود مطلع شود. گفته می‌شود برخی کاربران دیده اندکه گوشی شان با 30 درصد عمر باتری ناگهان خاموش می‌شود.


شماره 9- پیتر تیل از مؤسسین پی پال در تورنمنت شطرنج در نیویورک ظاهر شد. از وی به‌عنوان مشاور آی تی ترامپ یاد می‌شود.

شماره 10 - فیس بوک به شما هوش مصنوعی یاد می‌دهد و بعداً شمارا استخدام می‌کند. این جمله را Joaquin Quiñonero Candela رئیس بخش تحقیقات AML فیس بوک در مصاحبه‌ای عنوان کرد که نشان می‌دهد فیس بوک روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.

(عکس خبر ایلان ماسک مدیر تسلا موتورز )

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    14 2
    دمش گرم ارتش سایبری روسیه، نه ببخشید ایران