عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در دوازدهم آذر ماه 1358 نخستین قانون اساسی نظام بر پایه پیوند دین و سیاست در جمهوری اسلامی به تصویب ملت ایران رسید.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، غفور قاسم پور ضمن بیان تبریک به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: قانون اساسی عالی‌ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است.

وی تصریح کرد: قانون اساسی تعریف کننده اصول سیاسی، ساختار، سلسله مراتب، جایگاه و حدود قدرت سیاسی دولت یک کشور و تعیین و تضمین کننده حقوق شهروندان کشور است.

این مسئول همچنین اظهر داشت: شاید بتوان گفت قوانین الهی نخستین قانون اساسی اداره جوامع بشری بوده است و بر اساس آموزه های اسلامی، بشر در زمین هیچ گاه بدون حجت الهی نبوده است و گذشته از راهنمایان و پیامبران، کتب آسمانی هم برای هدایت بشر همواره وجود داشته است.

وی بیان داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبیّن نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و ضوابط اسلامی است که انعکاس خواست قلبی امت اسلامی می باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطر نشان شد: حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه‌گری فردی یا گروهی نیست بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی هم کیش و هم فکر است که به خود سازمان می‌دهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی بگشاید.

قاسم پور با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که بر پایه احکام نورانی دین اسلام تدوین شده است یکی از مترقی ¬ترین قوانین جهان و به عنوان میثاق ملی، پیش روی ما قرار دارد، خاطر نشان شد: اهمیت این قانون وقتی دوچندان خواهد شد که به تجربه ناموفق کشورهایی چون مصر و تونس توجه کنیم که عملا بسیاری از آرمان های ملت در بیداری اسلامی با قوانین اساسی سکولار بر باد رفت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =