معاون قضائی و برنامه ریزی دادگستری آذربایجان غربی از افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها، با الکترونیکی شدن تمام مراحل قضائی خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حسن قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: با راه اندازی ۵ دفتر خدمات الکترونیکی قضایی تا پایان سال جمع دفاتر به ۸ عدد خواهد رسید و بنا داریم تا پایان سال آینده در تمام شهرستان های استان ۵۴ دفتر را نیز راه اندازی کنیم.

وی افزود: با راه اندازی این دفاتر و الکترونیکی کردن خدمات قضائی که از ۱۰ سال قبل آغاز شده تمام مراحل قضائی و ابلاغ ها بصورت الکترونیکی و در سیستم کاربری افراد قابل مشاهده است که این اتفاق باعث افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها و دریافت نتیجه سریع تر منجر شده است.

معاون قضائی و برنامه ریزی دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: روند الکترونیکی شدن پرونده ها آمار مربوط به سوء استفاده ها را نیز کاهش می دهد.

وی اضافه کرد:در ابتدای راه اندازی سیستم بنا شده خواهان، وکلا، کارشناسان دادگستری، مشاوران ۱۷۷، شخصیت های حقوقی بعنوان اولویت نخست در سامانه حساب کاربری ایجاد کنند تا آخرین نتیجه بصورت پیام کوتاه و یا از طریق سامانه به اطلاع آنها برسد.

قاسمی در مورد آخرین وضعیت آماری پرونده ها در استان گفت: از ابتدای مهرماه امسال، ۷۶۶۷ ابلاغ بصورت الکترونیکی صورت گرفته که از این تعدد ۱۶۵۲ ابلاغب صورت قانونی و مابقی بصورت واقعی بوده است.

وی افزود: ۷۸ درصد ابلاغ های در شهرستان ارومیه بصورت الکترونیکی بوده است که بنا داریم این فرآیند را به شهرستان ها گسترش بدهیم.

وی در پایان اضافه کرد: هم اکنون بازای هر یک از ۲۷۹ شعبه ، ۲۷ ابلاغ الکترونیکی وجود دارد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =