وقف در تمام مذاهب اسلامی به رسمیت شناخته شده،بخشی از موقوفات به رسانه هاتعلق گیرد

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین درکرمانشاه گفت : وقف برای جامعه اسلامی مهم وحیاتی است .

حدیث جمشیدی : حسین نوش ابادی بابیان اینکه حضوراقشار مختلف در همایش یااران وقف نشان دهنده اهمیت وقف است افزود: مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و در مهمان نوازی زایرین نشان دادند که اعتقادی وبا ایمان هستند.


نوش ابادی گفت: کسب رتبه پنج در وقف موقوفات استان در کشور نشان دینداری مردمان این حمخطه است.


وی گفت:ابعاد مختلف وقف و پیامدهایی که در جامعخ دارد برکسی پوشیده نیست .و وقف عمل اقتصادی ومال نیست گرچه انجام این عمل اسلامی باعث ازبین رفتن چالش های اقتصادی ومالی درجامعه می شود اما نمی توان عمل اقتصادی نامید .چراکه انسان وقتی توانستاز مال خود وقف کند واز منافع خود چشم بپوشدیک کهر ارزشمند انجام داده که تربیتی ودینی است.


وی گفت: انسانهایی موفق می شوند که عمل اقف با انجام لهند که اعتقاد دینی قوی داشته باشن .که وقتی با مال خود جهاد می کند به راحتی از جان خود هم می گذرد.


نوش آبادی بابیان اینکه در قرآن کریم تاکید شده از مال خود انفاق کنیدتافرهنگ دینی در شما بارور شودگفت: اگر به کسب قرضی داده شودخداونداجر کریم به تسانی که مال خود را وقف کرده عطا می کند.


وی گفت: وقف را باید در جامعه یک امر فرهنگی تلقی کنیم واز ابزار فرهنگب برای تقویت فرهنگ وقف استفاده کنیم .وعملی که منجر به وقف شود در جامعخ اثرفرهنگی برجا می گذارد.

حسین نوش اباد ی بابیان اینکه صدقه جان فرل ومال را پاک می کند گفت:وقف منافع ماندگاری برای فقرا درجامعه دارد.وبا معنای لغوی اش که حبس مال است تفاوت داردچراکه وقف حبس مال برای منافع افراد جامعه است .

وی گفت: در تمام مذاهب اسلامی وقف به به عنوهن سیره نبوی وریشه قرانی به رسمیت شناخته شده است ودر طول تاریخ گذشته وقف صورت گرفته است.

نوش آبادی رابطه وقف ورسانه را دوسویه خواند وگفت رسانه به همان میزان در گسترش باورعمومی در عمل به وقف نقش دارند که باید بخشی از موقوفات معطوف به رسانه شود.تا حوزه هنری از قبل موقوفات بهره مند شود

وی افزود: امروزه با گسترش فضای مجازی فرهنگ وقف درجامعه تعمق دهیم.ودعوت به وقف شود.

وی گفت: رسانه ها بااثرگذاری به مردم در کمترین زمان اطلاعات را در جامعه گسترش می دهند که مردم با کمک رسانه ها به ترویج مفاهیم اعتقادی وقف در جامعه بپردازند.

نوش آبادی افزود: رسانه ها باید سبب اتحاد در جامعه شود واز عملی که منجر به تفرقه می شود دوری کنند. وقتی تهمت وافترا در رسانه ایی مطرح شد نشانگر این است که بهفرهنگ دینی توجه نکرده ایم.

وی گفت: از نهادهای فرهنگی انتظار داریم . همگرا ودر کنار هم باشند نه در مقابل همدیگرکه در کرمانشاه شاهد همگرایی نهادهای فرهنگی بوده ایم

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =