۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۶

در قالب اجرای این طرح آن دسته از دختران خوش حجاب هفت تا 14 ساله که از حجاب برتر استفاده می کنند توسط بانوان روحانی شناسایی و هر سال همایشی برای تجلیل از آنها برگزار می شود.

بعد از تمام حرف و حدیث هایی که این روزها در مورد عفاف و حجاب در میان مردم و بخصوص مسئولان دولت دهم به وجود آمده است و پس از تمام پیشنهادات این مسئولان که شامل تذکر تا برخورد شدید با افراد بدحجاب می شود، امروز پیشنهاد جالب دیگری در این مورد مطرح شده است در راستای گسترش فرهنگ حجاب و در آستانه روز ملی حجاب و عفاف طرح آزمایشی تجلیل از دختران خوش حجاب در استان آذربایجان غربی آغاز شده است و دراین طرح با حمایت نیروی انتظامی، استانداری و شهرداری های استان اجرا می شود و طی آنان به دختران محجه کارت خوش حجابی تقدیم می شود.

در قالب اجرای این طرح آن دسته از دختران خوش حجاب هفت تا 14 ساله که از حجاب برتر استفاده می کنند توسط بانوان روحانی شناسایی و هر سال همایشی برای تجلیل از آنها برگزار می شود. قرار است این طرح به مرور در سایر استانهای کشور هم اجرایی شود.

در راستای این طرح قرار است همزمان با 21 تیرماه روز عفاف و حجاب، از دختران خوش حجاب استان آذربایجان غربی که در طرح نسیم عفاف شرکت کردند با اهدا لوح و هدایایی تجلیل می کند.

گزارش وزارت اطلاعات در مورد بدحجابی پس از انتخابات

از سوی دیگر امروز، به گزارش خبرآنلاین، روح الله حسینیان، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،از عدم تلاش برای تحقق کامل حجاب در کشور سخن گفت که گاه به بهانه اینکه باید کار اساسی شود، یا به بهانه عدم همکاری یکی از قوا و یا نگرانی از ناامیدی قشری از جامعه به دولت، صورت گرفته است.

وی افزود: اگر اعتقاد داشته باشیم که انقلاب ما فرهنگی است باید در قبال رشد بدحجابی از خود عکس العمل نشان دهیم و از تاثیر بی حجابی در جامعه درس بگیریم.

حسینیان از نگرانی مسئولان رژیم طاغوت نسبت به شیوع حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: وزیر دربار شاه از مشاهده 20- 30 دانشجوی محجبه احساس خطر کرد  و شاه روحانیون را مورد فحاشی قرار داد. گزارشگران خارجی حجاب را نماد فرهنگ رویکرد به اسلام و سقوط شاه ارزیابی کردند و ساواک از آن گزارش‌هایی تهیه کرد.

نماینده تهران با بیان اینکه حجاب فرهنگ غرب را به چالش کشیده است، برلزوم عبرت گرفتن از آموخته‌های گذشته تاکید کرد و گفت: ما نیز باید همچون گذشتگان نسبت به شیوع بدحجابی احساس خطر کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با طرح این سوال که چگونه و از کجا باید آغاز کنیم؟ بر ریشه‌یابی علت اساسی بی حجابی در جامعه تاکید کرد و گفت: هرچند در گزارش وزارت اطلاعات، آمده است که به تمسخر کشیدن حجاب و انعکاس آندر رسانه‌های خارجی بعد از فتنه 88 گسترش یافته است اما نباید ما را از دقت به عوامل فرهنگی دور کند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، مجامع روحانی و طلاب باید وارد عمل شده و در حوزه یک نهضت ایجاد کنند، ادامه داد: باید صدها طلبه را برای ترویج حجاب به سراسر کشور بفرستیم و صدها میزگرد در صداوسیما و در سطح کشور ترتیب دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی  در ادامه پرسید: آیا مجلس و کمیسیون فرهنگی نباید طراحی و مهندسی کند و طرح جامعی را در این رابطه به دولت ارائه دهد؟

رئیس فراکسیون حامیان دولت در مجلس با بیان اینکه دولت باید ازخود شروع کند و در ایجاد مدینه دینی از هیچ چیز نترسد، خطاب به دولت گفت: عزت و ذلت دست خداست. نباید به دلیل ترس ازنگرش بخشی از مردم به دولت، نسبت به حجاب بی توجه باشید. دولت نباید به دنبال عزت نزد عده‌ای بی مبالات، عزت خود نزد متقیان را از دست بدهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    باید الگوهای مناسبی در جامعه باشد تا مساله حجاب هم تبدیل به نوعی مد شود...