تحلیل معاون قالیباف از ترافیک مصنوعی تهران: موضوع تخصصی است!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از فشارهای سیاسی و رسانه‌ای به بهانه موضوع ترافیک گفت: ترافیک در تهران مسئله‌ای با قدمت بیش از نیم قرن است. مسئله ای که کم و بیش تمام کلانشهرهای دنیا با آن روبرو بوده و هستند که یا به راه حلی برای آن رسیده اند و آن را مدیریت می کنند و یا به عنوان دردی مزمن با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مازیار حسینی گفت: ترافیک در تمام دنیا یک مهندسی تخصصی است با صورت مسئله و راه حل های تخصصی مشخص. وقتی علت ترافیک روشن باشد راه حل آن نیز مشخص است. در حوزه اجتماعی و جایی که سود و زیان مردم وجود دارد رفتار غیر علمی و سیاسی نتیجه اش تلخکامی مردم خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: هر مسئله تخصصی که از بعد علمی خود خارج شده و با هشتگ‌ها و برچسب‌های اغواکننده، افکار عمومی را در جهت اهداف سیاسی جریان های مختلف به بازی بگیرد در نهایت شهر و جامعه را وارد یک بازی باخت - باخت خواهد کرد.

وی گفت: همه آنان که با موضوع تهران و ترافیک آن آشنایی دارند می دانند این شهر از خودرو اشباع شده است، سالهاست که قانونها، دستور العمل ها و آیین نامه های مربوط به اسقاط خودروها در مقابل ورود خودروهای داخلی و خارجی به معابر شهر اجرا نمی شود اما هر روز بر شمار خودروها و موتورسیکلتهای شهر تهران اضافه میشود و معابر پایتخت هم بیش از این توان رقابت با تیراژ تولید خودروهای داخلی و خارجی را ندارد.

حسینی گفت: حمل و نقل عمومی پایتخت در تمام این سالها بار بی توجهی دولت ها را بر دوش کشیده و با محروم شدن از سهم مردم تهران از بودجه کشوری، تنها از جیب شهروندان تهرانی تغذیه شده است. اگر خطوط متروی تهران، خطوط BRT، توسعه و تکمیل شبکه بزرگراهی و همه آنچه در این سالها در مسیر توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران اتفاق افتاده قرار بود دچار همین بازیهای سیاسی شود معلوم نبود الان تهران در چه وضعیتی قرار داشت.

وی تاکید کرد: بازی های سیاسی باید در میدان های سیاسی دنبال شود که اگر جز این باشد و این بازی ها راه به میدان زندگی روزمره مردم پیدا کنند خیانتی نابخشودنی مرتکب شده ایم و آیندگان در مورد امروز ما قضاوتی تلخ خواهند داشت.

حسینی اضافه کرد: در روزهایی که همه جا پر شده از توصیف های کاریکاتورگونه از ترافیک پایتخت فقط کافی است که هرکس با شروع از خود بپرسد برای کاهش ترافیک تهران چه کرده است؟ سری به ایستگاه های متروی تهران بزند، مترو و اتوبوس سوار بشود و یا در مرکز کنترل ترافیک شاهد باشد که در طول شبانه روز معابر شهر چگونه از خودرو ها پر و خالی شده یا مرز انفجار می رسد. راه حل ترافیک تهران همان قوانین مصوب شده و اجرا نشده و تغییر فرهنگ ترافیک است. دادن آدرس های غلط به مردم تنها این مسئله تخصصی را به دردی مزمن تبدیل خواهد کرد که هیچکس از آن سودی نخواهد برد.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    45 1
    حتما متخصص آنهم قالیباف است.
  • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    36 1
    خوب مردم را سر کار گذاشتن
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    47 2
    وقتي شهردار تهران فقط فكرش رياست جمهوري هست و به جاي رفع مشكلات تهران ،با تراكم فروشي و تخلفات عديده به مشكلات تهران اضافه مي كند ،باعث سياسي شدن مديريت شهري تهران مي شود
  • بی نام RU ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    28 1
    چرا تا هر کسی حرفی می زنه میگید تخصصش را ندارید
  • بدون نام ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    39 2
    صد درصد چون قاليباف و مديرانش تخصص اين كارها رو ندارن و جاي اشتباهي نشستن ترافيك قفل شده ...
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    32 1
    ه بهانه موضوع ترافیک گفت: ترافیک در تهران مسئله‌ای با قدمت بیش از نیم قرن است....عجب اون موقع چند تا ماشین داشته تهران؟
  • بی نام A1 ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
    7 0
    باید در انتخابات شورای شهر برای کاندیدا ها یک پیش شرط لازم مانند داشتن تحصیلات در رابطه با شهرسازی، ترافیک، عمران و...قرار دهند