آموزش و پرورش، موثرترین عامل در بحث تعلیم و تربیت است/ ضرورت ترویج فرهنگ نماز

شهردار کرج با اشاره به اهمیت آموزش های مختلف شهروندی در سطح شهر، آموزش و پرورش را موثر ترین عامل در بحث تعلیم و تربیت و سوق جوانان به سمت اصول صحیح رفتاری در جامعه دانست.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند در همایش بزرگ "کرج شهر نماز"، ضمن قدردانی از معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی ورزشی، اعضای شورای اسلامی شهر و اداره کل آموزش و پرورش به منظور برپایی این همایش، آموزش و پرورش را محور اصلی نهادینه شدن فرهنگ شهروندی خواند.

این مسئول با اشاره به تاثیر زیاد آموزش و پرورش در بحث تعلیم و تربیت، اظهار داشت: آموزش های اصول اسلامی همزمان با آموزش های اسلامی باید در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش به اندازه توجه به فضای شهری، بهسازی و خدمات رسانی عمومی اهمیت دارد، عنوان کرد: همه دستگاه ها باید طی تعاملی مشترک کمک کنند تا شهر چه در بحث حقوق شهروندی و چه در بحث نماز و قرآن به شکوفایی برسد.

شهردار کرج در ادامه اجرای طرح "کرج، شهر نماز" را مثبت ارزیابی کرد و با تاکید بر استمرار در برپایی اینگونه همایش ها گفت: این همایش با هدف پایین آوردن سن آموزش کودکان، ترویج فرهنگ صحیح اقامه نماز در مسجد اجرا می شود.

ترکاشوند همچنین به شعار همایش "همه کودکان شهر من نماز می خوانند"، اشاره و خاطرنشان کرد: همایش مذکور در راستای بهبود ارتباط کودکان با عقاید دینی و محوریت ترغیب آنان برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی پیش بینی شده و باید بر استمرار آن اهتمام ورزید.

لازم به ذکر است این طرح به همت سازمان فرهنگی ورزشی و اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و کمک مربیان و معلمین پاییه ابتدایی اجرایی شده که در یک شبکه 20هزار نفری دانش آموزی و هزار و 500 نفر از معلمین طرز صحیح نماز خواندن را فرا می گیرند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =