بنا به گفته مسوولان حوزه کار، دولت با یک عقب‌ماندگی تلمبار شده بیکاری مواجه است و سالانه باید یک میلیون شغل ایجاد کند. به نظر شما راه ایجاد یک میلیون شغل در سال چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نرخ بیکاری رو به افزایش است و در عین حال، بنا به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هر دقیقه 14نفر به متقاضیان بازار کار اضافه می‌شود. تنها در 6 ماهه سال‌جاری، یک میلیون و 230 هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند.

بر این اساس، سالانه به ایجاد یک میلیون شغل نیاز است. به نظر شما، راه ایجاد یک میلیون شغل در سال چیست؟

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این خصوص در بخش نظرات مطرح کنید.

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    فراهم سازی بستر سرمایه گذاری خارجی در حوزه ی سیاست و اقتصاد به منظور استفاده از نیروی کار متخصص و کم و بیش ارزان ایران و اطمینان بخشی به سرمایه گذاران و تضمین های لازم به جهت حفظ آن
    • دلال مرکزی A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      دولت تمام بدهی خودش را که حدود 120 هزار میلیارد تومان است را به مردم ایران یکجا پرداخت کند ، خود مردم بجای یک میلیون 10 میلیون شغل ایجاد میکنند.
    • بی نام BG ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      55 2
      در اوردن هزاران میلیارد پول های حساب های نجومی از بانک و پایان دادن به اقتصادی مبتنی بر ربا خواری. اگر هشتصد هزار میلیارد تومان پولی که در بانک ها در سیستم ربا محور درحال خواب است به اقتصاد تزریق شود هم شغل ایجاد می شود و هم شکوفایی اقتصادی خواهیم داشت.
    • شوخ DE ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      46 3
      فعال کردن کارخانجات تعطیل شده و ایجاد کارخانجات جدید و دادن وام های کم بهره به مردم برای ایجاد کارگاهها ی کوچک و استفاده از سزمایه های خارجی برای ایجاد رونق اقتصادی
    • دلال مرکزی A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      25 6
      این دوستانیکه منفی دادند ، یعنی مثلا وقتی وزارت راه 5 سال است که به یک پیمامکار 50 میلیارد تومان بدهکار است و یا وزارت نیرو که به یک پیمانکار 70 میلیارد تومان بدهکار است ، نباید بدهی خودش را پرداخت کند، بخوردش و مالیاتشهم نقدا از پیمانکاران بگیرد؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      8 0
      ارتباط با دنیای پیرامون جهت پیدا کردن بازار فروش خود به خود شغل ایجاد میکنه .چین چطور شکم 1 میلیارد نفر رو سیر میکنه، هند چی؟
    • بی نام RO ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      4 3
      راه حلی من بی نظیر است کمتر کمک کردن به کشورهای دوست و برادر،بعدش شغل اضافی هم خواهیم آورد
    • بی نام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      2 0
      جوری میان تو این سایتها از اشتغال و بیکاری حرف میزنن که انگار چه کاری داریم ما تو ایران.کار نیست بردگی مدرنه.همه دنیا دو روز در هفته تعطیلن ما یک روز بماند که تعطیلات تابستانی و زمستانی و چه و چه هم دارن که تو تقویمشون نیست.بعد هم ما با حقوق پایه نهصد هزار تومن تا دو میلیون تومنی که با بن و حق مسکن و سنوات و عیدی مرخصی و کارانه به کف یک میلیون و سیصد هزار تومن تا پنج میلیون تومن در سال میرسه در حالیکه از7صبح تا4و5بعد از ظهر تمام وجودمون رو در اختیار اربابمون میزاریم و مثل یک برده غلام حلقه به گوشش میشیم تا سودش رو بکنه و ما زندگیمون رو ببازیم در حالیکه این حقوق در همه دنیا فقط برای در اختیار گرفتن تخصص شماست و اون هم با حقوق و مزایای چند برابری و با در نظر گرفتن تمام زوایای زندگی شما.
  • كمال IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    54 4
    ١حمايت دولت از توليد كنندگان واقعى٢استفاده از علم و ماشين الات بروز شده در توليد و كشاورزى٣همكارى ادرات دولتى از جمله اداره جهاد و كشاورزي با توليد كنندگان٤ نگاه مثبت ادارات به توليد كنندگان واقعى
    • بی نام RO ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      4 1
      کشور ما اولین زخایر گاز دنیا و دومین زخایر نفت دنیا را دارد به علاوه موقعیت استراتژیک معادن و خاک غنی و طبعیت چهار فصل اگر فقط کمی از خرج ها و کمک های خودمان را به برادران برون مرزی کم کنیم با همان پول می توان بیکاری کشور را به صفر رساند.
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    176 9
    از آقای احمدی نژاد این رو باید پرسید، که رفت اسلام شهر و برگشت گفت ما نهصد هزار شغل ایجاد کردیم. بنظرم هیچ کس مثل ایشون نمی تونه راهکار بده.
    • شاهین IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      2 0
      اصلاح نظام آموزشی و دانشگاهی کشور , تبدیل علم به ثروت , مدیریت سرمایه های جاری کشور توسط دولت و به نفع مردم , پیشرفت غرب به خاطر تجاری کردن علم بود وگرنه شش ملیون مهندس مدرکی هم داشته باشی فایده ای نداره
  • عرشیا A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    84 5
    تنها راه کوچک کردن دولت ،اعتماد به بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی در بخشهای مختلف صنعتی ،بازرگانی ،گردشگری است ،البته اگر حضرات دلواپس بگذارند وگرنه که همه اینها میشود اب در هاون کوبیدن...
  • مقدم A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    71 5
    با سلام تنها راه ، برداشتن انحصارات و حصارها از حکومت و مرز ایران است که باعث جذب سرمایه های داخلی و خارجی میگردد مثل همه کشورهای توسعه یافته ، اینهمه به چین رفته اند واقعا ندیده اند چکار کردند و چکار میکنند خوب یاد بگیرند که یادگرفتن توصیه دینی هم دارد. سرمایه بیاید رونق می آید اشتغال می آید ازدواج می آید و صدها برکات دیگر ، برفرض آقایان یک داشته هائی هم برود مگر تا حالا این داشته ها که در دسترس خیلی ها هم نیست چه گلی بر سر معضل بیکاری و . . . زده است. لطف کنید سانسور نکنید که خیانت در امانت است. ایدکم الـ....
    • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      19 1
      شما خودت یک میلیون دلار پول رو با زحمت جمع کرده باشی از بین 210 کشور جهان پولت رو میاری ایران؟ چرا؟ چرا فکر می کنید خارجی ها باید پولشون رو بیارن ایران؟ وجدانا خودت خارجی بودی این کارو میکردی؟
    • مصطفی IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
      3 0
      مانند همه ی کشورهای در حال توسعه. "استفاده از همه ی پتانسیلهای اقتصادی" و مهمترین و زود بازده ترین آنها جذب سرمایه های خارجی در همه ی مشاغل و استفاده از تجارب آنها و همچنین سرمایه گذاری بسیار در زمینه ی گردشگری خارجی است. دولت به تنهایی قادر به ایجاد این حجم شغل نیست، به مالزی نگاه کنید، کشور فقیری که اقتصاد تک محصولی داشت، وقتی معادن قلع خالی شد و کشوری فلج به دست ماهاتیر افتاد، اولین گام و سیاست گذاری او این بود، باید از هیچ پول بسازیم. تسهیلات بسیار برای ورود سرمایه های خارجی فراهم کرد و کشورش رو توسعه داد. امروز همسنهای من و شما در این کشورها و بسیار دیگر سابقه کار در شرکتهای دل و اینتل و در سطوح پایینتر مکدونالدز و کی اف سی دارند و اینها ارزشمند هست.
    • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      0 1
      دستمزد نیروی کار ایرانی از چین هم کمتر است به علاوه انرژی ارزان است و صنایع انرژی بر تمایل زیادی برای ورود به ایران دارند.
  • مهرداد A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    26 2
    با سلام برای ایجاد اشتغال دولت باید با کمک به کارگاههای تولیدی داخلی و تشویق به سرمایه گذاری خارجی با عث ایجاد شغل برای جوانان باشند و همچنین تولیدیهای داخلی با بالا بردن کیفیت محصولاتشان و تبلیغ برای استفاده از محصولات داخلی توسط مردم بتوانند با فروش محصولات از پس هزینه های خود برایند و به سودهی برسند
  • ناشناس IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    26 2
    سلام تا موقعی که وضعیت فرهنگی جامعه فرهنگ کار وتلاش، فرهنگ کار گروهی ، اعتماد به یکدیگر، امنیت اجتماعی واقتصادی و . . . و قوانین جامع وکامل واجرای دقیق این قوانین ،هرگونه اشتغال زایی هم صورت بگیره موقتیه وپایدار نیست.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    28 27
    طبق اظهار یکی از وزرای افغانستان افغانیهای مقیم ایران سالیانه بین سه و نیم تا چهار میلیارد دلار ارز از ایران به افغانستان میفرستند...با این مقدار ارز میتوان سالانه بیش از هزار کارخانه متوسط در کشور احداث کرد و صنایع پایین دستی نفت و پتروشیمی و سنگ و...را توسعه بخشید و با خروج این چند میلیون افغانی گام بزرگی در چند جهت برداشت جلوگیری از خروج ارز و ایجاد بازار سیاه دلار...ساخت کارخانه ها پایین دستی منابعی که خام فروشی میشود از همین منبع...اشتغال در کارخانه های احداث شده...جلوگیری از خام فروشی منابع طبیعی ..ایجاد چند میلیون شغل با خروج افغانیها...افزایش امنیت جامعه..خودکفایی در تولید گندم..
    • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      18 11
      اونوقت باید کشورای دیگر هم همین کار رو با حدود 20 میلیون ایرانی ساکن انجا انجام دهند
    • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      7 1
      کاری که افغانی ها انجام میدهند را شما ایرانی ها نه می تواتنید انجام دهید چون مهارتش رو گاهی ندارید نه راندمان کاری دارید و مهمتر از همه عارتون میاد که اون کارا رو بکنید خروج کارگر افغانی از کشور باعث ایجاد اشتغال نمیشه بلکه کارگر داخلی قیمتش رو بالا میبره و کارها رو هم طول میده داستان نسازید
  • سینا IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    38 1
    به نظر من اولا تغییراتی در سیاست های گردشگری باید ایجاد شود.ثانیا از نیروهای جوان به جای بازنشسته ها و دوشغله ها استفاده شود.ثالثا پروژهای عمرانی باید استارت بخورند.
  • winner IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    49 1
    یکی از راه های ایجاد یک میلیون شغل فعال کردن روستاها و استفاده از پتانسیل روستایی کشور است چون که بیشتر روستائیانی که در شهر زندگی می کنند شغل خود را به علل مختلف رها کرده و به شهر آمده اند.به علاوه اینکه ایجاد شغل در روستاها به مراتب هزینه کمتری برای دولت دارد.
  • محمدعلی IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    15 0
    کمک بجای جای شهر و دیار این کشور در احیا صنایع دستی وسنتی هر شهر و روستا حتی صنایع غذایی سنتی هر منطقه . ومعرفی وبازار یابی برای اینقبیل صنایع کافی است. در بخش صنایع دستی به رواج صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان در سالهای قبل دقت فرمائید که هم اکنون محل عرضه ان در حد یک دکه کوچک تنزل یافته است
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    10 0
    افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی بمنظور تولید محصول از مواد خام اولیه که هم به جذب نیروی کار متخصص و غیر متخصص کمک می کند و هم صادرات را افزایش می کند و هم جلو واردات بسیاری از محصولات را که مواد اولیه اش متعلق به خودمان است را می گیرد.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    26 0
    حذف انحصار در بخش های مختلف.اجرای کامل اصل 44 که مربوط به واگذاری اقتصاد به بخش خصوصیه.شفافیت در نظام پولی و ...
  • کسری A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    18 1
    فقط و فقط سرمایه گذاری خارجی.بودجه داخلی کفاف صد هزار شغل رو هم نداره چه برسه به یک میلیون.تامین امنیت و آزادی توریست خارجی.میشود معادل درامد نفت از توریسم درامد کسب کرد در صورتی که هر کس از هر تریبونی به توریست ها توهین نکنه.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    77 6
    رابطه درست و خوب اقتصادی با جهان بخصوص آمریکا
  • بچه کرمون A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    32 2
    بهترین راه جذب سرمایه گذار خارجی هست ، برندهای معروف جهان با شرط در اختیار گرفتن بخشی از بازار داخلی و بازار منطقه ای در ایران مراکز تولیدی بزنن این کار چند حسن داره : 1 چون سرمایه گذار خاترجی هست نه بخش دولتی و شبه دولتی فساد و رانت و اختلاس توش نیست 2 برند معروف فروش منطقه ای تضمین شده داره و قطعا سود آور خواهد بود خطا و آزمون نداره و قشر تحصیل کرده و جوانان کاری ما رو جذب بازار کار میکنه 3 امنیت ملی بدلیل بخشی از شبکه جهانی تولید برندهای معروف شدن افزایش پیدا میکنه چون حمله نظامی به ایران برای کشورهای سرمایه گذار زیان ده خواهد بود پس قدرت لابی ایران افزایش پیدا میکنه 4 تکنولوژی روز وارد کشور میشه و به ارتقا صنعتی و علمی کشور کمک میشه
    • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
      1 0
      ای کاش میتونستم هزار بار بهت مثبت بدم
  • پویا A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    63 3
    تا می تونین دانشگاه غیر انتفاعی تاسیس کنین ، مردم برن سرگرم شن خیلی بیکاری رو کاهش میده تازه آخرشم مدرک سرگرمیشون رو بدین
    • کریم A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
      1 1
      دولتی و غیرانتفاعی نداره الان فارغ التحصیلای دانشگاه آزاد بیشتر از دانشجوهای دولتی کار دارن. من هر دو دانشگاه تحصیل کردم.
  • کمال IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    6 2
    1تقبل بیمه نیروی کار از سوی دولت از محل منطقی نمودن یارانه ها که بزرگترین مانع بکارگیری نیروی لازم از سوی کارفرمایان خرد می باشد و حذف جرایم سنگین عدم پرداخت بیمه از سوی کارفرمایان خرد 2 ممنوعیت فعالیت بازنشستگان با ارتقا وضعیت معیشتی آنان باعث بکارگیری جوانان میشود 3 خرید گندم از کشاورزان به قیمت گندم وارداتی باعث سوق دادن نیروی کار به بخش کشاورزی و احیائ روستا ها وایجاد کار میگردد 4اخراج نیروی کار خارجی 5 ایجاد سیستمی توانا و پویا برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی که باعث عدم انگیزه لازم در جوانان شده 6 ایجاد مکانیزم صحیح مالیات بر اساس در آمد و تمکین مالی مردم نه بر اساس ارزیابی های صرف کارشناسی پشت میزی ، مکانیزم دریافت مالیات براساس تحقیقات میدانی
  • بی نام MY ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    40 2
    جلوگیری از دزدی بیت المال و هزینه کردن آن در صنعت و اقتصاد
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    20 21
    یک راه هم بیرون راندن مهاجرین افغانی از ایران
  • عرفان IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    7 2
    مشکل اول: برای دریافت وام ایجاد واحد صنعتی که در خواست بدهی بعد از چند ماه رفت و آمد باید بخشی از وام را تقدیم کنی به خود بانکی ها حداقل پنج درصد مشکل دوم: وزارت صنعت به هیچ وجه اطلاعات صحیح در مورد میزان تقاضای یک محصول در بازار و روند احتمالی آن نمی دهدشاید هم ندارند که بدهند مشکل سوم: برای دریافت وام باید آورده ای داشته باشی فرض کنید یک میلیارد. این سبب می شود که تنها افراد متمول وام دریافت کنند که منصفانه نیست این سه مورد از هزارویک مشکل راه اندازی یک واحد اقتصادی است
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    27 1
    تا زمانی که اختلاص ها باشه،مشکل بیکاری حل نمیشه آمارهای ایجاد شغل هیچوقت مستند نبوده اند.و مردم بهتر میدونن که مشکل بیکاری چقدر عمیق میباشد..
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    18 2
    شکستن انحصار بعضی دستگاهها و اقتصاد غیر دولتی و رو اوردن به اقتصاد غیر دولتی و بازار ازاد که البته همش غیر ممکنه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    6 0
    طرحی بود که نامش را فراموش کرده ام اوایل انقلاب توسط دولت ارائه شده بود که ده نفر دیپلمه به آنها زمین وام وطرح میدادند وبه آنها نظارت می کردندوزیر نظر فرمانداری بود تازمان بهره برداری که هنوز ان طرحها بعد از سالها فعالیت میکنند که البته دراین دهه اخیر بابت شبیه ان طرح ها مبالغ گزافی پرداخت شد انهم به شرکتهای فعال به شرط استخدام افراد بیکار که اکثرشان هم هیچکس را استخدام نکردند .
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    6 0
    گسترش توریست و ساخت بستر مناسب و اعتماد سازی به ثبات اقتصادی و سیاسی ایران برای سرمایه گذاران خارجی
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    10 0
    برند سازی تنها راه حل جامعه ما می باشد ما محصولاتی مانند زعفران ، خاویار ، انار ، فرش ، صنایع دستی داریم که اگر با برند مطرح ایرانی صادر کنیم اسباب اشتغال جوانان را فراهم کنیم
  • ایرج شعبان.زاده RO ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    14 0
    سرمایه گزاری خارجی
    • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      11 0
      کی میاد در ایران سرمایه گذاری کنه با این اوضاع ؟
  • رب A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    10 1
    تاوقتی که نرخ سود بانکی بالاست وتعداد بانکهای ما روز به روز بیشتر می شود نباید انتظار تحولی درزمینه اشتغالزایی داشته باشیداگرهم خواستندکاری بکنند بهتر است درزمینه کمک به اهداف محیط زیست وکاهش آلودگی باشد تابا یک بودجه دوهدف رادنبال کرده باشند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    10 1
    تنها عامل ایجاد اشتغال باز کردن درب های کشور به روی سرمایه گذاری خارجی و ورود کمپانی های بزرگ جهت استفاده از منابع و به خصوص نیروی کار ارزان و متخصص در ایران می باشد ک
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    13 1
    جلوي فساد اقتصادي و اختلاس ها رو بگيرن ميدونيد ٣ هزار و ٨ هزار و ١٢ هزار ميليارد چقدر ميتونه به بازار كار كمك كنه؟؟
  • محمد IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    5 0
    چندبارنظرات بنده درموردمسائل مختلف ثبت نشد.دوست عزیزتا زمانی که برخوردها سلیقه ای واجرای قانون دل بخواهی باشدوضع ازین بهترمیشود.درهرصورت مسلمان واقعی دیدی سلام ما برسان.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    5 5
    اگه می خواهید شغل اضافه بشه باید کسانی که چند شغله اند فقط مجوز یک شغل به شان داده شود یک مثال عینی مهندس نقشه بردار در ادره ثبت استخدام همین مهندس کار نقشه برداری برای مردم بطور آذاد انجام میدهد همین کس مسئول دفتر مهندسی است به همین مهندس کار ثبتی از نظام مهندسی ارجاع میشود .بازدید مهندسها دفتر را نیز خودش یا کارگر دیپلمش انجام میدهد درقبالش از مهندسها هزینه می گیردونمونه دیگر خودش معلم است مسئول دفتر مهندسی است کارگزار آزمایشگاه ساختمانی است کار بازدی مهندسها انجام میده وبسیار نمونه های دیگر
  • سید علی قادری IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    5 9
    بنام خدا در طول سواحل جنوب کشور زمین های بایری وجود دارد که اگر 100000 کیلومتر آن برای ساخت شهرهای پشت سر هم و مدرن زراعی و نیمه صنعتی اختصاص داده شود و به 3 میلیون جوان فاقد زمین و خانه سه هکتار زمین برای ویلاسازی و ایجاد مزرعه و گلخانه و کارگاه های صنتعی و خدمانی تحویل گردد به این نحو که مبلغ آن پس از 4 سال طی 100 قسط دریافت شود و نیز از سرمایه گزاران داخلی و خارجی خواسته شود برای تولید برق و آب شرین از دریا سرمایه گزاری فوری نمایند، آن گاه تمام بخش صنعت ساختمان از رکود خارج شده و بسیاری از بیکاران به امید داشتن مسکن باغ و مزرعه حتی حاضرند مدت زیادی در کنار جایی که در حال ساخت آن هستند، چادر بزنند.... اگر به نظر مسولین چنین ایده می تواند مفید باشد، برای توضیح بیشتر در خدمتم.
    • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      1 0
      به نظر من یک دریا هم تو کویر لوت تاسیس کنند، برای پنج شنبه جمعه های این جمعیت سه میلیونی که مجبور نباشند تا شمال بیایند. شما که زحمتشو کشیدی حالا چرا 3 هکتار؟ سیسصد هکتارش کن، اونجا ک زمین زیاده
  • حسین IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    5 0
    ثبات ارز تعامل با جهان جهت ورود سرمایه های خارجی
  • آرش A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    22 0
    مثل کشورهایی همچون مصر و مالزی و اندونزی و امارات درهای کشور را به روی گردشگران خارجی باز کنید و اجازه بدید در یک فضای امن و آزاد از ایران بازدید کنند.چون نمیتوانید این کار را انجام بدید پس کلا توان ایجاد چنین سطح از اشتغال را ندارید.
  • بی نام RO ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    10 1
    سرمایه گذاری خارجی و توریسم تسهیل گردد همه چیز حل میشود
  • علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    3 0
    1 مطالعه ظرفیت و توسعه مشاغلی که در سطح جهانی توان رقابت داریم 2 گسترش زیر ساختهای بنیادی و ترمیم و توسعه ان صنعت 3 قبضه نمودن بازار ان صنایع چه داخلی و چه خارجی 4 گسترش تمامی صنایع مورد نیاز کشور و استقلال اقتصادی 5 اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل مورد نظر مقام معظم رهبری 6 حذف سهمیه های مختلف ادامه تحصیل و اشتغال و برابری فرصت رقابت برای عموم 7اداره امور کشور بر طبق احکام اسلام و کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد 8 رقابت در اداره امور سیاسی و لی اقدام و عمل طبق اصول
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    0 0
    بخش اقتصاد کامنتا رو تایید کن خیلی بد عمل میکنی
  • مهدی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    1 0
    وقتی قانون واسه نور چشمی هاس و بچه های پارتی دارو سهمیه دار تو وزارت خونه ها میرن توقعی بیشتر نمیشه داشت
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    1 0
    قانون کار رو به یک ساعت در هفته کاهش بدهید، در کسری از ثانیه چند میلیون شغل ایجاد ميشه مگه دولت قبلی چکار میکرد گه خر سال چند میلیون شغل ایجاد ميشد؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    1 1
    جدا کردن اسلحه به دست ها از اقتصاد با زور اسلحه نمی توان کار ایجاد کرد و اقتصاد را رونق داد. اقتصاد زور بردار نیست. اگر کسی واقعا مهارت و تخصصی در زمینه اقتصادی دارد اسلحه را اول کنار بگذارد و بعد وارد اقتصاد شود و گرهم تخصصش در امور جنگ و اسلحه است اقتصاد را به اهلش بسپارد و خودش و اسلحه اش را برای دفاع از کشور هنگام جنگ نگه دارد.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    2 0
    همانطور که یک جراح مغز نمی تواند از پس طراحی سیستم ها مخابراتی بر بیاد و برعکس. نظامیان هم نمی توانند اقتصاد اداره کنند.
  • بی نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    2 0
    الان که نمیتونند سرمایه خارجی جذب کنند حداقل نیروی کار صادر کنند
  • صفایی A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    1 0
    جالبه ، هیچ فردی نگفته مردم جه کاری انجام بدند انگار از قدرت مردم حتی با دست خالی خبر ندارند ؟ یا شاید باور ندارند یا باور دارند ولی دنبال راحت طلبی اند . آهای یکی بیاد مشکلات ما رو حل کنه از کره مریخ لطفا
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    1 1
    جوری میان تو این سایتها از اشتغال و بیکاری حرف میزنن که انگار چه کاری داریم ما تو ایران.کار نیست بردگی مدرنه.همه دنیا دو روز در هفته تعطیلن ما یک روز بماند که تعطیلات تابستانی و زمستانی و چه و چه هم دارن که تو تقویمشون نیست.بعد هم ما با حقوق پایه نهصد هزار تومن تا دو میلیون تومنی که با بن و حق مسکن و سنوات و عیدی مرخصی و کارانه به کف یک میلیون و سیصد هزار تومن تا پنج میلیون تومن در سال میرسه در حالیکه از7صبح تا4و5بعد از ظهر تمام وجودمون رو در اختیار اربابمون میزاریم و مثل یک برده غلام حلقه به گوشش میشیم تا سودش رو بکنه و ما زندگیمون رو ببازیم در حالیکه این حقوق در همه دنیا فقط برای در اختیار گرفتن تخصص شماست و اون هم با حقوق و مزایای چند برابری و با در نظر گرفتن تمام زوایای زندگی شما.
  • بی نام US ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    2 0
    توجه بیشتر به صنعت پرورش غاز
  • بی نام US ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    0 1
    فقط و فقط توسعه تجارت الکترونیک و مشاغل خانگی راهکاری که اکثر کشورها در کوتاه مدت جواب داده
  • یوزپلنگ وحشی A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    5 0
    راهکار میخواین؟؟ باشه. 1 تاسیس بیشتر از پیش دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی، پیام نور، شبانه و روزانه آزاد و علاف کردن نزدیک به 800 هزار نفر در سال. هم پولی به جیب میزنید و هم ملت رو علاف. تازه آخرشم یه مدرک پاره میدن. 2. علاف کردن پسران به مدت 2 سال در خدمت سربازی با این دو راهکار اتوماتیک ملت رو سرکار بردید و در واقع سر کار گذاشتید
  • یاسین A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    3 0
    جلوی قاچاق گرفته بشه
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
    0 0
    تعطیلی همه بانکها و موسسات به ظاهر خصوصی که جز مختل کردن اقتصاد کشور و دور زدن دولت هیچ خاصیت دیگری ندارند...تعطیل کردن همه ارگانها و نهادهای بی خاصیت که فقط بودجه مملکت را حرام می کنند و هیچ نقشی در شکوفایی کشور ندارند...پایان دادن به استخدام گزینشی و جذب افراد خاص....توجه ویژه به تولید بنا به لزوم هر منطقه گاهی اوقات مجوز بیست کارخونه مثلا فرش تو یک منطقه رو دادن بعد می کن اینا چرا ورشکست می شن....اعتماد به سرمایه گذار خارجی مثل همه جای دنیا به خدا همه خارجی ها جاسوس نیستن....واگذاری کارخانه های کم بازده به خارجی ها اونا تو کار با کسی تعارف ندارن و دنبال دزدی و غارت نیستن البته بعید می دونم حتی یکی از این موارد هم تو کشور قابل اجرا باشه یعنی نمی ذارن ...
  • بی نام A1 ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    2 0
    بهترین روش برای ایجاد اشتغال اخراج شرکتهای شبه دولتی به ظاهر خصوصی از پروژه های پیمانکاری و ایجاد فضای رقابت سالم است. امروزه اکثر قراردادهای پیمانی در مناقصات سالم با مشارکت بخش خصوصی ارایه نمیشوند. بلکه اکثر پروژه های عمرانی و صنعتی با شعار خصوصی سازی مجددا به شرکتهای شبه دولتی با چندین برابر هزینه واقعی واگذار میشود که این شرکتها غالبا توسط عوامل و وابستگان مدیران ارشد دولتی اداره میشوند. پروژه های مترو، شهرداری، قرارگاه سازندگی و اغلب پروژه های عمرانی از این دسته اند.
  • ستار A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    1 1
    با استارت زدن کلان پروژه ها میلیونها نفر شاغل و سرعت پیشرفت کشور زیاد میشودو اصل موضوع محرک که سرمایه گذاری است با بستر سازی مناسب و جلوگیری از ترعیب سرمایه گذاران خارجی و داخلی به خاطر کشمکشها و رقابتهای ناسالم داخلی، امکان پذیر می شود، در کل ثبات باعث پیشرفت میشود البته با مدیریت سالم، در بخش راهسازی شامل آزاد راهها و راه آهن صنایع بزرگ شامل هواپیما سازی ، ساخت تسلیحات نظامی، پروژه های نفت و گاز، کلان پروژه های انرژی پاک اعمم از توربین های بادی و خورشیدی، احداث تصفیه خانه های فاضلاب برای همه شهرها و استفاده بهینه از آب شرب و راه های تامین و تصفیه و سالم سازی آنپروژه های بزرگ و با مدیریت صحیح جایگزین مسکن مهر با سرمایه خصوصی و حمایت دولت در بخش ساخت و ساز مسکن، توسعه صنایع کشتی سازی....
  • ناشناس A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    2 0
    راهکارهای متعددی برای کاهش بیکاری وجود دارد که بعضا می تواند در دو بعد زمانی کوتاه مدت و بلند مدت باشد 1جامعه ایران قبل از آنکه نیازمند انبوهی از سرمایه گذاری های اقتصادی باشد نیازمند پیشنیاز های آن است باز نگری های اساسی در سیاست و پیروی سیاست از اقتصاد اهمیت به روابط بین الملل به منظور ایجاد احساس امنیت روانی و بها دادن به تمام کشور ها و جلوگیری از انحصارات و رانت ها به معنای واقعی نه عوام فریبانه شفافیت مالی و انضباط پولی و مالی در تمام ارگان ها و سازمان ها بدون حد و مرز تخصیص اعتبارت بر مبنای بازدهی نه برمبنای نزدیکی به قدرت حذف برخی از نهاد ها و سازمان های نامتعارف و بیهوده اهمیت به کاربرد علم و عالم درجامعه و ....
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    6 1
    1 شاخ و شونه نکشیدن برای کل دنیا. 2 اینکه فکر نکنیم ما مرکز عالم آفرینش هستیم و تمام مردم دنیا مجبورن مثل ما فکر کنند.
  • محمودی IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    0 3
    مشکل کشور ما دوچیزه 1رونق دلالی 2 قاچاق کالا اگر با این دومقوله حساب شده برخودربشه مشکل بیکاری هم حل میشه رونق دلالی با عث شده نقدینگی موجود که کم هم نیست در این مسیر بکار گرفته بشه ورقبتی برای سرمایه گذاری در امر تولید وجود نداشته باشه ولی اگر جلوی دلالی گرفته بشه سرمایه گذاری وبدنبالش اشتغال هم ایجاد خواهد شد درمورد کنتری قاچاق هم زمینه برای تولید فراهم خواهد شد ولی انجام این دوامر با فساد ورانتخواری که فعلا در جامعه وجود دارد راحت نخواهد بود تازمانیکه پستها بین افراد خاص دست بدست میشود امید چندانی نیست متاسفانه ما هم در زمان انتخابات یا افراد سالم را نمی بینیم یا جذب پول ومقام ومنزلت میگردیم باید معیار ارزشهایمان را تغییر دهیم
  • مصیب A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    0 0
    یادمه که تو این صفحه نظری نوشتم که تایید و نمایش داده شد ولی حالا هر چی میگردم دنبالش پیداش نمیکنم. چرا دلیلش رو برام ایمیل کنید.بی زحمت.
  • مصیب A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    1 0
    یادمه که تو این صفحه نظری نوشتم که تایید و نمایش داده شد ولی حالا هر چی میگردم دنبالش پیداش نمیکنم. چرا دلیلش رو برام ایمیل کنید.بی زحمت.
  • مصیب A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    0 0
    یادمه که تو این صفحه نظری نوشتم که تایید و نمایش داده شد ولی حالا هر چی میگردم دنبالش پیداش نمیکنم. چرا دلیلش رو برام ایمیل کنید.بی زحمت.
  • بی نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    1 0
    جالبه یک عده میگن سرمایه گذار خارجی بیاد اخه چه دلیلی داره از بین این همه کشور که نرخ مالیاتشون هم صفره سرمایه گذار بیاد ایران؟ مگه دیوانه است؟
  • ممدامین IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    0 0
    کسانی که یک روز در‌ فضای مجازی فعالیت میکنن شاغل محسوب شن.
  • ایثار IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    1 0
    برای کاهش بیکاری و رونق اقتصاد کارتهای اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی با ضامن و وثیقه دادند اما نمی دانند که اواخر هرماه، گرفتار چندتا صدهزار تومان اند و فرصتهای زیادی برای خرید از دست می رود اعتباردهی خرد برای اکثریت مردم، بدون ضامن و وثیقه، راه حل است. حداقل به صورت آزمایشی برای گروهی شاید کارکنان دولت این اعتباردهی در حد چندتا صد هزار تومان بدون ضامن و وثیقه را اجرا کنند. این کار خیلی هم راحت و فوری قابل اجرا است.
  • ایثار IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    1 0
    فراهم کردن محیط مناسب برای تبلیغات ارزان فقط برای شرکتهای استارت آپ با ایده های کاملا جدید.
  • ایثار IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    0 0
    راه حل فوری اش «اعتباردهی خرد» به خانواده فقیر است که اتفاقا بیشترین میزان بیکاری را دارند. البته به طریق آزمایش شده و جواب گرفته اش در بنگلادش، هند و خیلی از کشورها از 15سال پیش. سازمان ملل سال ۲۰۰۵ را سال جهانی اعتباردهی خرد نامید ولی تا الان هیچ کاری، کوچکترین قدمی در این جهت برداشته نشده و بیکاری هر روز بیشتر شده در سال ۲۰۰۹ حدود ۷۴ میلیون مرد و زن ارزش بالغ بر ۳۸ میلیارد دلار از این نوع وام استفاده کرده‌اند که به گزارش بانک گرامین میزان موفقیت بازپرداخت آن بین ۹۵–۹۸ درصد بوده است.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    0 0
    بهتره خودتونو گول نزنید، ریشه همه مشکلات ایران سیاسیه اونم در سطح کلان، یه تغییر و تحول سیاسی به شکل اساسی لازم داریم
  • ایثار IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    1 0
    راه حل فوری بیکاری «اعتباردهی خرد» به خانواده فقیر است که اتفاقا بیشترین میزان بیکاری را دارند. البته به طریق آزمایش شده و جواب گرفته اش در بنگلادش، هند و خیلی از کشورها از 15سال پیش. سازمان ملل سال ۲۰۰۵ را سال جهانی اعتباردهی خرد نامید ولی تا الان هیچ کاری، کوچکترین قدمی در این جهت برداشته نشده و بیکاری هر روز بیشتر شده در سال ۲۰۰۹ حدود ۷۴ میلیون مرد و زن ارزش بالغ بر ۳۸ میلیارد دلار از این نوع وام استفاده کرده‌اند که به گزارش بانک گرامین میزان موفقیت بازپرداخت آن بین ۹۵–۹۸ درصد بوده است.
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    2 0
    به کسب و کارهای خلاق و نوآوری که رشد عالی داشته اند شاید مثل اسنپ که شغلهای زیادی به عنوان راننده به وجود آورده است وام های مناسب برای گسترش کارشان در شهرها و مناطق مختلف داده شود.
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    1 0
    به قول دکتر عبده تبریزی، شفاف سازی بازار مسکن که حجم آن چندبرابر بازار بورس است از واجبات است. کافی است اطلاعاتی مثل تعداد و مساحت واحدهای در حال ساخت در هر منطقه، وام های بانکی اعطا شده برای ساخت و ساز، تعداد متقاضیان در صف دریافت وام ها و اطلاعات مشابه تجمیع و منتشر بشوند. اصولا در هر بازاری سطح اطمینان مصرف کننده و تولید کننده بالا برود رونق واقعی را شاهد خواهیم بود.
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    0 0
    کاهش رسمی ساعات کار از 44 ساعت کار در هفته به 40ساعت کار در هفته. البته باز هم از ساعت کاری خیلی از کشورهای پیشرفته بیشتر است.
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    1 0
    تجارت مان با کشورهای دیگر لطمه می بیند و نمی توانیم اجناس مان را برای صادرات عرضه کنیم فقط به این دلیل که تعطیلات مان در طول هفته با کشورهای دیگر هماهنگ نیست. راهش این هست که به جای تعطیلی 5شنبه ها، شنبه تعطیل یا نیمه وقت باشد. همین طور تعطیلات میان هفته به شنبه منتقل گردد. لانگ ویکند که در بیشتر کشورها متداول است.
  • س A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    1 0
    تولید با کفیت ایرانی تولید با کفیت تولید با کفیت تولید با کفیت تولید با کفیت و رفع موانع آن