ساکنان همجوار کوره‌پزخانه های جنوب تهران مشکلات زیادی دارند که در هفته جاری اهم این مشکلات بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلات مردم منطقه 19 تهران و محله دولت خواه شمالی این هفته موضوع بحث کمیته نظارت شورای شهر پایتخت بود. از جمله بحثهای اصلی نشست این کمیته این بود که مردم این محله به دلیل نبود درمانگاه در این محله دچار مشکل شده اند.
در نشستی که با حضور شورایاران، مدیران محلی و رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران برای بررسی مشکلات این محله تشکیل شد، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملان سد معابر به ویژه کسبه خیابان شهید برادران شکری و کوره های آجرپزی سطح منطقه به منظور ممانعت از ایجاد آلایندگی و ریزگردها در محله، مورد بررسی قرار گرفت.
طبق مصوبات این نشست اقدامات اساسی در دستور کار قرار گرفت و انتظار می رود تغییراتی در امر ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم در منطقه اعمال شود.
شهروندان درباره نظارت های صورت گرفته در عملکرد پیمانکاران خدمات شهری که در حوزه محله دولت خواه شمالی فعالیت می کنند نیز اظهارکردند. به گفته مدیران شهری این محله، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری زباله های بازیافتی و پسماند و همچنین اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این محله در دستور کار قرار گرفته است.
همچنین در این نشست شستشو و لایروبی جوی های محله به ویژه جوی های سرپوشیده و همچنین تلاش شهرداری ناحیه به منظور احداث بوستان و فضای سبز در محدوده طرفین بلوار امینی، خیابان پونه، خیابان دینا و نیز در بخشی از زمین مرتبط با کوره مرجان از جمله دیگر اقداماتی است که مورد بررسی و ارزیابی حضار در این نشست قرار گرفت.
ورزشگاه شهید باکری یکی دیگر از درخواست جوانان حاضر در محله دولت خواه شمالی بود که اقدام لازم به منظور تجهیز مجموعه ورزشی شهید باکری به زمین چمن و روشنایی مناسب در دستور کار قرار خواهد گرفت.
طبق مصوبات این نشست، احداث یک ایستگاه آتش نشانی در سطح محله دولت خواه شمالی بررسی و مقرر شد ایستگاه آتش نشانی در محدوده سه محله همجوار دولت خواه جنوبی، دولت خواه شمالی و اسماعیل آباد به منظور ایجاد امکان امداد رسانی در مواقع اضطرار دایر شود.
معضل دور بودن مردم از ایستگاه اتوبوس های تندرو و امکان تخصیص ایستگاه اتوبوس تندرو (BRT) در بزرگراه آیت الله سعیدی، هم طرح شد. طبق مصوبات این نشست، از آنجایی که امکان احداث این ایستگاه در ابتدای محله دولتخواه وجود دارد و در کنار آن تعریض خیابان نرگس به منظور رفع مشکلات ترافیکی و سهولت تردد اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید انجام شود، ای موارد نیز به عنوان راهکارهایی برای حل مشکلات مردم این محله در نظر گرفته شد. همچنین با بررسی احداث دوربرگردان در بزرگراه آیت الله سعیدی تصمیم گرفته شد برای ایجاد دسترسی به محله این دوربرگردان احداث شود.
درخواست اعضای شورایاری محله جهت احداث خیابان در امتداد کوچه بلوط، محدوده خیابان نرگس تا کوچه 14 هم مورد بررسی قرار گرفت. این درخواست به منظور رفع مشکلات ترافیکی مطرح شد و مقرر شد از نظر کارشناسی و فنی بررسی های لازم در مورد اقدام اجرایی آن صورت پذیرد.
از درخواست های دیگر مطرح شده در این نشست، تغییر نام مجموعه ورزشی شهید باکری در محله دولت خواه شمالی بود. اعضای شورایاری محله درخواستی مبنی بر تغییر نام مجموعه ورزشی شهید باکری به نام شهید علیرضا رحیمی از شهیدان بومی محله را ارائه کردند. این درخواست نیز توسط شهرداری منطقه در حال بررسی است و همچنین مقرر شد احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره در محله بررسی شود.
رئیس کمیته نظارت شورای شهر در خاتمه این نشست با بیان اینکه " شورای شهر تهران به دنبال اختصاص اعتبارات ویژه برای حل مشکلات محله دولت خواه شمالی است گفت: به منظور احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در محله و همچنین احیای مجموعه ورزشی شهید باکری به زمین چمن و روشنایی مناسب مقرر شده اعتبارات ویژه ای به منطقه اختصاص پیدا کند.
او اتمام عملیات شبکه فاضلاب شهری در سطح محله دولت خواه شمالی را یک الزام دانست و گفت: در کنار تکمیل شبکه فاضلاب، نیروی انتظامی نیز باید نسبت به استقرار کانکس به منظور جلوگیری از سرقت و ... در محله اقدام کند.

 


46231

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =