کارت تلفن همگانی این روزها تبدیل به خاطره‌ای دور شده‌است. با این حال هنوز برخی مخاطبان، احوال این وسیله ارتباطی خاطره‌انگیز را می‌پرسند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سرویس مشکلات مردم مخاطبی به نام جلال درباره کارت های تلفن همگانی سئوال کرده: سلام کارتهای اعتباری 5هزارتومنی تلفنهای همگانی مخابرات کجا توزیع میشود که دکه های مطبوعاتی دارند 11هزارتومن میفروشن.
در این رابطه روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد: کارت های اعتباری 20 هزار ریالی تلفن همگانی که در سال های 92 تا 94 توزیع شده است ،تا پایان شهریور ماه سال 95 اعتبار خواهند داشت.
براساس این گزارش همه کارت های 20 هزار ریالی توزیع شده در سالهای 92 و قبل از آن مسدود و غیرفعال است.
پیش از این معاون مخابرات تهران درباره سیاست کنارگذاشتن تلفن های همگانی گفته بود که مردم به جای استفاده از تلفن همگانی از تلفن همراه استفاده می‌کنند و نگهداری از دستگاه‌های تلفن‌ همگانی و تولید و توزیع کارت‌ تلفن هزینه ‌بر است، از این رو طرح استفاده از «کد» به جای «کارت‌» در تلفن‌‌های همگانی اجرا می‌شود.
محمدرضا بیدخام گفته بود اکنون تنها کارت اعتباری 50 هزار ریالی تلفن همگانی تولید می‌شود که این کارت‌ها نیز به تعداد مورد نیاز در همه مراکز مخابراتی موجود است.
او با تاکید بر این موضوع که در آینده همه کارت‌های اعتباری جمع‌آوری خواهند شد، گفته بود: به طور قطع نیاز به تلفن همگانی احساس می‌شود، اما آمارها نشان می‌دهد استفاده از تلفن همگانی کاهش یافته و مردم به جای استفاده از تلفن همگانی از تلفن همراه استفاده می‌کنند.
به گفته بیدخام 23 هزار تلفن همگانی داشتیم که خیلی دچار ضرر شده اند، هزینه تلفن را نیز در نمی‌آورند، اکنون ۲۰ هزار تلفن همگانی داریم و هزینه نگهداری از تلفن همگانی زیاد است.
اینطور که پیداست برای جواب سئوال آقای جلال، باید به شرکتهای مخابرات مراجعه کرد.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =