روزنامه اطلاعات نوشت: رییس جامعه جراحان ایران نبود امنیت اجتماعی و اقتصادی را عامل اصلی مهاجرت پزشکان اعلام کرد .

دکتر ایرج فاضل، ضمن اشاره به آمارهای اعلام شده از سوی رئیس سازمان نظام پزشکی مبنی بر خروج یک هزار و ۹۸۰پزشک از کشور،طی دوسال اخیر اظهار داشت: مهاجرت پزشکان به شدت نگران کننده شده است زیرا در آینده نزدیک، کشور با کمبود پزشک روبرو می‌شود.

وزیرپیشین بهداشت ودرمان با بیان اینکه مهاجرت پزشکان دلایل بسیاری دارد، افزود: متاسفانه در جامعه ما به دلایل گوناگون علیه جامعه پزشکی هجمه هایی رخ می‌دهد که این امر موجب کاهش و از بین رفتن استقامت برخی پزشکان وبه خصوص جوان ترها می شود.

رئیس مجمع انجمن های علمی پزشکی کشور در ادامه تصریح کرد:متاسفانه ناهنجاری های گوناگونی در اقشار و بخش‌های مختلف جامعه رخ می‌دهد اما متاسفانه رسانه ها به جامعه پزشکی متمرکز شده اند و هجمه های مختلفی را علیه آنان شکل می‌دهند که این امر برای پزشکان وخانواده هایشان آزار دهنده شده است.

مشاور وزیربهداشت درسازمان نظام پزشکی کشور، آزادی مردم برای شکایت از پزشکان را از دیگر دلایل کاهش انگیزه پزشکان اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه در بیمارستان‌های ما شماره تماس‌های شکایت از پزشکان را به صورت بنر نصب کرده‌اند که این مساله توهین به پزشکان محسوب می‌شود.

فاضل خاطرنشان کرد : تمام این مسائل در حالی است که بسیاری از پزشکان بخش دولتی حدود یکسال است که کارانه خود را دریافت نکرده‌اند پس باید به پزشکان حق داد که برای داشتن امنیت اجتماعی و اقتصادی از کشور مهاجرت کنند.

رئیس جامعه جراحان کشور افزود : ما نگران هستیم که با تداوم این روند مهاجرت ها افزایش یابد پس وزارت بهداشت و مجلس باید به فکر چاره باشند.

302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    42 8
    باشه ما هم باور کردیم. بالای یک میلیون مهندس مهاجر شاید باور کردنی باشه، ولی پزشکی که هیچ جای دنیا مدرک وزارت بهداشت قبول ندارن و باید از اول امتحان داد و دوره گذروند و بعد هم با مسئولیت های سنگین، قوانین محدود کننده مثل حداکثر ویزیت چند نفر محدود در طول روز و حقوق بسیار کمتر از ایران فعالیت کرد، بلوف مافیای پزشکان کم سواد، بی مسئولیت و نجومی بگیر ایرانی است.
  • یک پزشک A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    7 17
    چه عجب یک نفر به این مساله واکنش نشان داد . در چند سال اخیر حداقل 30 نفر از همکاران کاربلد بنده یا مهاجرت کرده اند یا در حال مهاجرتند . واقعا تاسف بار است....
    • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
      11 2
      شما هم تشریف ببرین پیش دوستانتون نگران نباشید تاسف بار نیست
  • بی نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    9 7
    چرا ظرفیت رشته های پزشکی را افزایش نمیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • تار A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    23 2
    خروج ده ها هزار فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر در رشته مهندسی در ۴۰ سال اخیر چطور ؟ نگران کننده نیست ؟ یا بازهم از این مملکت سهم میخواهید ؟ ماهی ۶۰ ۷۰ میلیون هم باز کمتان است ؟
  • بی نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    12 0
    ايران به يك مهد كودك بزرگ براي تحصيلكرده ها تبديل شده است كه در آن از آب و گل در مي آيند و بعدا براي ثمردهي به كشورهاي ديگر مي روند. جامعه شناسان و تصميم سازان كجايند؟
  • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    44 4
    مگه مدرک پزشکی ایران اون طرف معتبره؟ برفرض هم باشه، کجای دنیا می تونند این طور بدون حساب و کتاب روزی 50 بیمار را ویزیت کنند و برای هر بیمار 5 دقیقه وقت صرف نکنند؟ کجای دنیا یک متخصص دستگاه کارت خوان نداره و منشی اش باید مدام تاکید کنه پول نقد همراه داشته باشید؟ کجای دنیا مجبوری همراه حداقل 2 خانم غریبه دیگه روبروی پزشک زنان بشینی و در مورد مشکلات خاص زنانه ات صحبت کنی؟ خدایا این کشور را از شر قحطی، خشکسالی، پزشک بی وجدان، دلال طعمکار و از همه مهم تر ایران خودرو و سایپا نجات بده
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    47 2
    نگران نباش، اینا همه شون بر میگردن اینجا پول در میارن میرن اونجا خرج می کنن. کی اونجا بهشون همچه پولی میده
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    38 2
    مهاجرت پزشکان با مهندسان خیلی فرق داره پزشکان وقتی دیگه نمیخوان کار کنن از کشور خارج میشن تا پولایی که از ملت گرفتن رو اونور آب خرج کنن ولی مهندسان تو جوونی چون کاره درست حسابی ندارند مهاجرت میکنن و این است که دردناکه
  • علی A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    28 1
    شما نگران نباش. اونایی که میرن 1 درمقابل جوانان نخبه دیگر رقمشون خیلی خیلی کمتره 2 اکثرا پزشکهای عمومی هستند که تو ایران به دلیل سیاستهای امثال شما به حقوق متوسط راضی نیستند و میخاوان مثل همقطارای دیگتون میلیاردی درآمد داشته باشند
  • مرتضی A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    11 1
    نه خیر عزیزم مهاجرت پزشکان برعکس مهاجرت تحصیل کرده های رشته های مهندسی که مسلما چندین برابر این عدده به خاطر پوله زیاده چون پوله کافی رو برای یه زندگی راحت تو یه کشور پیشرفته رو تو ایران قبلا درآوردن درضمن یکی از دلایل مهاجرت پزشکان آزادی مردم برای شکایاته خهخخ
  • محمد A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    51 0
    رئیس محترم جامعه ی جراخان دغدغه های خودشان را بیان کردند تا علت واقعی مهاجرت پزشکان را .
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    33 1
    اشتباه میکنن. هیچ جایی نمیتونن درآمدی که در ایران رو دارن داشته باشن. خصوصا در اروپا درآمدشون به شدت پایین میاد
    • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
      6 1
      اینجا مطب دارن میان چند وقت یکبار کار میکنن میرن اونجا خرج میکنن
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    54 0
    این جمله شون خیلی جالبه: "مشاور وزیربهداشت درسازمان نظام پزشکی کشور، آزادی مردم برای شکایت از پزشکان را از دیگر دلایل کاهش انگیزه پزشکان اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه در بیمارستان‌های ما شماره تماس‌های شکایت از پزشکان را به صورت بنر نصب کرده‌اند که این مساله توهین به پزشکان محسوب می‌شود."