کاهش سن بازنشستگی خانم‌ها بارها در سرویس مشکلات مردم مورد سئوال مخاطبان بود. اکنون مجلس به این خواسته، پاسخ مثبت داده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه شورای نگهبان قانون اساسی، مصوبه مجلس درباره کاهش ساعات کار بانوان را به دلیل مشخص نبودن منبع تامین بار مالی آن برای دولت، را لغو کرد، اکنون مجلس به خواسته های بخش کارمند جامعه بانوان، واکنش مثبت دیگری نشان داد.
امروز بعدازظهر مجلس در مصوبه‌ای دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی را موظف کرد با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل با ۲۰ سال سابقه خدمت موافقت کنند. آنها در جریان بررسی الحاقات پیشنهادی به لایحه برنامه ششم مصوب کردند:
دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و عمومی غیردولتی تابع صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری یا تأمین اجتماعی موظف‌اند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت هستند بدون محدودیت سنی موافقت کنند. به موجب این مصوبه میزان محاسبه حقوق آنها بر اساس تعداد سال‌های کارکرد و پرداخت حق بیمه‌شان خواهد بود.
این پیشنهاد که از سوی پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس مطرح شد با ۱۳۹ رأی موافق،‌۲۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر به تصویب رسید.
گفتنی این این بخش از قانون برنامه ششم توسعه هم باید به تصویب شورای نگهبان برسد تا پس از آن، قابلیت اجرایی پیدا کند.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    117 4
    چرا باید زن ها زود تر بازنشسته بشن ، مگه این همه فریاد حقوق برابر سر نمیدن پس چرا اینجور وقتا که به نفعشونه چیزی نمیگن