جشنواره تقدیر از خیرین مشارکت جو در امور مدارس شهرستان پاوه برگزار شد

جشنواره تقدیر از خیرین مشارکت جو در امور مدارس شهرستان پاوه صبح امروز با حضور امام جمعه پاوه، رئیس اداره مشارکت های اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، معاونت فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر، فرمانده سپاه، مدیر آموزش و پرورش و مسئولین سایر ادارات، اعضای شورای آموزش و پرورش، خیرین مشارکت جو و نمایندگان اولیاء در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد.

میلاد یوسفی: امام جمعه پاوه در جشنواره تقدیر از خیرین مشارکت جو در امور مدارس شهرستان پاوه، با بیان اینکه حسادت یکی از صفات نکوهیده در اسلام است، گفت: قرآن کریم حسادت را تنها در دو چیز برای انسان مسلمان جایز می داند، آن هم ثروت و علم است؛ ثروت و علمی که در راه خدا و خدمت به مردم از آن استفاده شود و انسان در این شرایط می تواند از خداوند تبارک و تعالی درخواست کند تا آن دو نعمت را به او عطا نماید.

ماموستا ملا قادر قادری مشارکت خیرین را در امر مدرسه سازی و مدرسه داری ارزشمند توصف کرد و افزود: خیرین محترم که هریک به اندازه توان خود در این راه ارزشمند هزینه کرده اند قطعا نزد خداوند جایگاه ارزشمندی دارند و کمترین کمک ها توسط اولیاء دانش آموزشان نیز شایسته تقدیر و احترام است.

ماموستا قادری با بیان اینکه خداوند تمامی کمک های خیرین را در دنیا و قیامت پاداش می دهد، اظهار کرد: همیشه انتظار نداشته باشیم کمک های ما با پول و اضافه شدن اموال جبران شود، همین که فرزندان سالم و صالح داریم و با سلامتی، عزت و آرامش در جامعه زندگی می کنیم بزرگترین پاداش است.

وی ضمن گلایه از صداوسیما در خصوص عدم پوشش مناسب و نحوه اطلاع ‌رسانی در خصوص اموال از دست ‌رفته مردم گفت: در این حادثه ۶۰۰ مغازه از بین رفت و به گفته کارشناسان هزاران میلیارد تومان اموال مردم در آتش سوخت و ۴۰۰۰ کارگر از کار بی‌کار شدند، شایسته بود صداوسیما هم با دیدن همه ابعاد این حادثه، اطلاع ‌رسانی بهتری می ‌کرد و با کسبه نیز همدردی می نمود.

امام جمعه پاوه لزوم توجه مسئولان به مالباختگان این حادثه را یادآور شد و افزود: خداوند بزرگ در بعضی از آیات قرآن کریم مال را مقدم بر جان آورده و این بدان معنی است که مال هم از دیدگاه قرآن مهم است. پس مسئولان باید این مالباختگان را فراموش نکنند تا ان شاء الله کسبه بازار هم که مال خود را از دست داده‌اند هر چه زودتر بتوانند به کار مشغول شوند.

ایشان با بیان اینکه ثروتمندان و خیرین کشور و منطقه ما نباید فراموش شوند، گفت: به مصداق حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق» از مساعدت و همراهی ۳۶۵ میلیون تومانی مردم شهرستان به مدارس تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم در سال های آینده شاهد همراهی بیشتری در این زمینه باشیم.

ماموستا ملا قادر قادری در خاتمه به آمار ازدواج و طلاق در شهرستان پاوه پرداخت و با بیان اینکه در دیماه امسال با ۳۴ مورد ازدواج ۱۶ طلاق داشته ایم این آمار را نگران کننده عنوان کرد که در این راستا همه ما هریک به سهم خود برای کاهش آمار طلاق در ماه گذشته باید در تلاش باشیم.

رئیس اداره مشارکتهای اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن تقدیر از حضور خیرین ارجمند و مدیریت آموزش و پروش پاوه برای برگزاری این مراسم باشکوه، امام جمعه پاوه را همراه آموزش و پرورش دانست و حضور ایشان را در شورای آموزش و پرورش در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدارس مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.

سید مجتبی موسوی شورای آموزش و پرورش شهرستان پاوه را ترکیب مناسبی عنوان کرد که با حضور انسان های فرهیخته ای چون امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولین انتظارات را از آن در جهت کاهش مشکلات مدارس افزایش داده است.
موسوی ضمن ابلاغ سلام دکتر محبی به جمع حاضر در سالن، شهرستان پاوه را نماد ایثار، بزرگی و مقاومت در استان عنوان کرد و افزود: شهرستان پاوه در دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی همیشه در بلندترین نقطه از لحاظ فرهنگی و مقاومت قرار داشته که در سطح استان همواره به نیکی از آن نام برده می شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به موج های نرم خیز مشارکتی نیاز دارد، اظهار کرد: هرجایی که مردم حضور داشته باشند قطعا آن قسمت مراحل رشد خود را طی می کند و آموزش و پرورش به عنوان نهادی که مبنای آن مردم است، باید باحضور مردم اداره شود.

سیدمجتبی موسوی رسالت آموزش و پرورش را خطیر عنوان کرد و افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته مردم در کنار آ.پ حضور فعال دارند، کشورهایی که از لحاظ مالی و مادی در جایگاه ایده آلی قرار دارند، اما مردم و سایر نهادها هم هستند؛ چراکه آ.پ به تنهایی نمی تواند اداره کننده وظایف خود باشد چون رسالت آ.پ انسان سازی و پرورش و تربیت انسان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با قرار دادن انسان به عنوان محور توسعه، نقش اساسی و محوری را در پیشرفت جامعه بازی می کند، به خلاهای موجود در مسائل آموزشی و تربیتی مدارس پرداخت و خاطر نشان ساخت که مدیران مدارس باید با استفاده از پتانسیل عظیم اولیاء و خیرین بتوانند در جهت حل مشکلات خود گام های موثری بردارند.

رئیس اداره مشارکت ها شناسایی خیرین و مشارکت دادن آنها در امورات مختلف را حلال مشکلات آموزش و پرورش دانست و ابراز امیدواری کرد مدیریت و مجموعه آموزش و پرورش شهرستان پاوه با برنامه های خوبی که در دست اقدام دارند بتوانند مشکلات آموزشی و پرورشی مدارس را به حداقل ممکن برسانند.

معاون فرماندار پاوه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور ۱۷۰ نفر از خیرین ارجمند در مراسم و تقدیر و تشکر از آنها، گفت: ما دو نوع سرمایه داریم؛ سرمایه مالی و سرمایه انسانی، که باید تلاش کنیم با سرمایه مالی که در اختیار داریم فرزندانی عاقل، پاک و فرهیخته تحویل جامعه دهیم.

سیدنجیب میرانی با بیان اینکه فرزندان ما در خانواده و مدرسه برای حضور در جامعه تربیت می شوند، افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند زمینه پرورش و بالندگی دانش آموزان را فراهم نماید، پس در این راستا لازم و ضروری است تمامی افراد جامعه، اولیاء و خیرین ارجمند نهاد تعلیم و تربیت را قدم های بیشتر به جلو هدایت نمایند.

میرانی با بیان اینکه مدرسه سازی و مدرسه داری نیاز جامعه است، انگیزه مشارکت مردم شهرستان را در امور مدرسه و آموزش و پرورش قابل تحسین دانست و ابراز امیدواری کرد که همه افراد جامعه به اندازه خود در این امر خیر و ارزشمند سهیم باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه نیز در ابتدا ضمن خیرمقدم و تقدیر از فعالیت های ارزشمند خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در مدارس شهرستان، به آیاتی از قرآن کریم درخصوص انفاق اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب تلاش در راه مدرسه سازی را جهادی مقدس معرفی کرده اند که مشارکت در مدرسه سازی از ماندگارترین کارهای نیک به حساب می آید.

مختار برزگرفرد تیزبینی و هوشمندی خیرین را که با دلی آکنده از مهر و ذکاوتی مثال زدنی نیاز جامعه را شناخته و در آن راه قدم گذاشته اند جای بسی تقدیر دانست و اظهار کرد: مدرسه سازی یک بعد و مدرسه داری بعد دوم مسئله است.شما همراه مدرسه سازان در مدرسه داری هستید و مدرسه داری کمتر از مدرسه سازی نیست.

برزگرفرد هدف اصلی از مشارکت در امورات مدرسه را انسان سازی توصیف کرد و خیرین را به جهت مشاکرت در این امر سهیم در انسان سازی دانست.

وی از شناسایی و ساماندهی خیرین شهرستان پاوه خبر داد و گفت: امسال در ابتکاری نو خیرین ارجمد را در سه کمیته اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ساماندهی کرده ایم و ان شاالله در مراحل بعد هسته مرکزی هر گروه با مشورت اعضا تعیین می شود تا امورات هر گروه را شخصا مدیریت نمایند.

مختار برزگرفرد اعطای ۲۰۰ متر زمین توسط اهالی روستای دوریسان، امنیت سازی حیاط مدارس، تامین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، اهداء سیستم رایانه، کمک های نقدی و غیرنقدی و حمایت از دانش آموزان کم بضاعت را نمونه ای از مشارکت عظیم خیرین ارجمند به مدارس شهرستان پاوه عنوان کرد و از همت بلند این عزیزان صمیمانه قدردانی و تجلیل کرد.

گفتنی است در پایان باحضور مسئولین حاضر در مراسم با اهداء لوح سپاس و ابلاغ کمیته های سه گانه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از یکصدوهفتاد نفر از خیرین شهرستان پاوه تقدیر و تجلیل شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =