کاربران خبرآنلاین با شرکت در یک نظرخواهی، موافقت یا مخالفت خود را با طرح بازنشستگی 20 ساله زنان مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی همه سازمان ها و دستگاه های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی را موظف کردند تا با درخواست بازنشستگی کارمندان زن شاغل در دستگاه های دولتی و بیمه شدگان زن تامین اجتماعی در صورت داشتن ۲۰ سال سابقه کار بدون محدودیت سنی موافقت کنند.

این موضوع با انتقاداتی نظیر اینکه «طرح مردسالانه» بودن و ایجاد «بار مالی مضاعف» برای صندوق ها از سوی کارشناسان مواجه شد. در مقابل این انتقادها، از سوی دیگر برخی معتقد بودند که خروج قریب به 200 تا 300 هزار نفر شاغل زن در بخش‌های دولتی از چرخه کار سبب باز شدن فرصت شغلی برای بیکاران خواهد شد  و یا اینکه زنان پس از 20 سال فرسوده می شوند و سلامتی آن ها در این طرح در نظر گرفته می شود.

در همین خصوص روز گذشته نطر سنجی در رابطه با موافق یا مخالف بودن این طرح در خبرآنلاین مطرح شد، کاربران خبرآنلاین نظرهای خود را به صورت کامنت نوشتند. یکی از کاربران خبرآنلاین با اعلام موافقت خود با این طرح نوشت:« خیلی از خانم ها وقتی وارد خانه می شوند کار دومشان شروع می شود. آن ها حقشان نیست سی سال دو جا کار کنند.»

در حالی که امیر با این نظر مخالفت کرد و نوشت:« این قانون بیشتر به ضرر خود خانم ها است تا به نفعشان.کارفرماها کمتر به استخدام کسانی روی می آورند که می دانند 15 سال سابقه دارند و وقتی به پختگی و تجربه رسید بعد از 5 سال بازنشسته شوند.بعضی قوانین عکس عمل میکند.»

همسو با امیر کاربر دیگری نوشت:« با هر گونه تبعیض جنسیتی در قانون مخالفم. اگر خانواده ای تشخیص می دهد که خانم باید در خانه کار کند بحث جداست ولی این که آن را به شکل قانون در بیاوریم و به کل مردم تحمیل کنیم کار درستی نیست. شاید یک خانم علاقه ای به تشکیل خانواده ندارد ، شاید یک خانوم سرپرست خانوار است، شاید یک خانم ترجیح ميدهد تو محیط خانه کار نکند و این قانون یعنی نقض حقوق این افراد.»

در همین خصوص کاربران دیگر نیز نظر خود را ارائه دادند:

مهدی:« این قانون بی عدالتیست درحق آقایان بخصوص معلولین. من یک معلول هستم و با شرایط سخت به ادامه کار مشغولم. یعنی معلولین مرد باید تا سی سال کار کنند و برای بازنشستگی زودتر از موعد محدودیت سنی دارند ولی خانمها بدون هیچ محدودیت سنی بازنشسته بشوند؟»

مریم:« قبلا هم زنان می توانستند با 20 سال بازنشسته شوند و فقط شرط محدودیت سنی را برداشتند. به نظرم این تغییر قانون برای بیمه مشکل ایجاد خواهد کرد. بدلیل اینکه زنان در محیط کار ایران به شدت با تبعیض مواجه هستند و به ندرت ارتقاء پیدا میکنند، بعد از 20 سال انگیزه ای برای ادامه کار ندارند، لذا به بازنشستگی زودهنگام روی می آورند.»

بی نام:« خوب شرط سنی 50 سال ، آقایان با 30 سال سابقه کار را چرا برنمی دارید ؟»

بی نام:« بله موافقم.به دلیل ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان بیکار.مشکل تامین بودجه صندوق بازنشستگان وظیفه دولت است که جلوی دزدی ها را بگیرند و بودجه صرف مملکت خودمان کنند تا همسایه های کشور.»

کاربری به نام ایرانی نوشت:« هدف از این طرح متاسفانه حذف زنان از بازار کار می باشد ولا غیر.»

تقی:« بالاخره بازنشستگی نصیب بانوان وآقایان خواهد شد چه با بیست سال چه سی سال یا سی و پنج سال مشکل بار مالی صندوق بازنشستگی ربطی به بازنشستگان ندارد نتیجه بی کفایتی مسئولین وسوء استفاده و اختلاس در آن هست.»

نادر:«بله کاملا موافق هستم. بخاطر اینکه اگر در مسیر درست قرار بگیرد می تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم نماید در ضمن برای بیمه چه فرقی می کند که از چه شخصی حق بیمه کسر کند جایگزین و در نهایت توجه داشته باشید این بصورت کاملا اختیاری می باشد نه اجباری و با 20 روز حقوق.»

ناد:« به نظر من بازنشستگی قبل از موعد 30ساله با چشم انداز به خانه برمی گردیم طرح کاملا قابل قبول و در خور شایسته است و اگر این کار بعد از هر مدتی حتی برای آقایان نیز اتفاق بیفتد موثر واقع خواهد شد و نیروی تازه نفس جایگزین خواهد شد.»

مهران:« بانک ها که ورشکسته شدند صندوق های بازنشتگی هم نابودخواهند شد.»

کاربری که نام خود را ذکر نکرده بود،نیز نوشت:« واقعا کشور توان مالی برای انجام چنین کارهای پوپولیستی ندارد . کجای دنیا با 20 سال کار کسی باز نشسته میشود اگر هم کسی 20 سال بیشتر توان کار ندارد نباید وارد کاری بشود که هزینش را کشور بخواهد پرداخت کند. جالب است هنوز افکار دوران احمدی نژاد در بین مسئولین وجود دارد واقعا نشستن روی یک صندلی ارزش ندارد که شما دارید اقتصاد کشور را ویران میکنید.»

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منم A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    8 1
    بابا کم بفکر زنا باشین پسرا برن سر کار 90 درصد کارا درست شده
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    9 0
    خوب هر كس مي تواند بر اساس منافع خودش تصميم گيري كند
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    4 0
    هموطن گرامي بحث كارگر و تحصيلكرده كاملا باهم فرق داره و مشخصه
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    3 0
    باعقده حرف نزنيد
  • بی نام TR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    1 1
    خواهشمندم از خبرانلاین این نظر رو چاپ کنید بسیاری از دوستان نظرشون بر اساس کینه و حسادت بود مثلا : چرا خانمها بازنشسته شن اقایون نه؟ یا مثلا خانمها سرکار میرن ولی اقایون بیکار موندن مگه کسی مجبورشون کرده برن بله دوستان عزیز اگر مجبور نبودن نیمرفتن ضمن اینکه این نظرتون هم مثل تعطیلی برای گرد و خاکه وقتی تهران تعطیل میشه به جای اینکه شاکی از استاندار شهر باشید میگید چطور تهرانی تعطیل شه نخیر باید خاک بخوره ایننم همینه چطوور خانمها بتونن ما نتونیم ؟ خب چرا از شادی و راحتی هموطنت ناراحت میشی؟ نباید به این معترض باشی باید بگی پس لطفا به فکر ما اقایون هم باشید.
  • مهری A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    1 0
    کاملا موافقم
  • فرهنگی متقاضی بازنشستگی A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
    3 0
    مخالفت مخصوصا از جانب کانون بازنشستگان و برخی علیه مصوبه مجلس که مطالبه به حق افراد حقوق بگیر ضعیف میباشد از کجا منشاء میگیرد؟ این افراد که حقوق بالا میگیرند و عملا هیچ کاری برای بازنشسته نمیکنند ایا واقعا به فکر ما که حقوق ناچیز میخواهیم بازنشسته شویم هستند؟ یا دایه دلسوزتر از مادر شده اند و بجای پیگیری مطالبات بحق بازنشستگان با فرافکنی و فرار به جلو صورت مسئله را پاک میکنند ؟ ایا کسی که 20 سال حق بازنشستگی داده نمیتواند با 20 روز حقوق بازنشسته شود؟ آیا اگر منابع سازمان بازنشستگی کم است تقصیر ما است؟ این مصوبه بار مالی ندارد و باعث افزایش اشتغال جوانان میشود و کاملا اختیاری است یعنی فقط افرادی که مشکل دارند تقاضا میدهند نه همه درود بر شرافت تان خانم ذوالقدر نماینده محترم مجلس و خانم پرو
  • فرهنگی متقاضی بازنشستگی A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
    2 1
    مخالفت برخی علیه مصوبه مجلس که مطالبه به حق افراد حقوق بگیر ضعیف میباشد از کجا منشاء میگیرد؟ این افراد که حقوق بالا میگیرند و عملا هیچ کاری برای بازنشسته نمیکنند ایا واقعا به فکر ما که حقوق ناچیز میخواهیم بازنشسته شویم هستند؟ یا دایه دلسوزتر از مادر شده اند ؟ ایا کسی که 20 سال حق بازنشستگی داده نمیتواند با 20 روز حقوق بازنشسته شود؟ آیا اگر منابع سازمان بازنشستگی کم است تقصیر ما است؟ این مصوبه بار مالی ندارد و باعث افزایش اشتغال جوانان میشود و کاملا اختیاری است یعنی فقط افرادی که مشکل دارند تقاضا میدهند نه همه درود بر شرافت تان خانم ذوالقدر نماینده محترم مجلس و خانم سلحشوری خداوند نگهدارتان باشد شما نماینده واقعی ما هستید که از حقوق ما دفاع میکنید دلمان را شاد کردید .
  • فرهنگی A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
    1 1
    آقای عارف چرا با مخالفت با مصوبه مجلس سرنوشت انسانهای حقوق بگیر ضعیف را پایمال کرده و بر مخالفت خود اصرار میکنی آیا شما که حقوق و درآمد بالا داری واقعا به فکر ما که میخواهیم با حقوق ناچیز بازنشسته شویم هستی؟ یا در آستانه انتخابات به فکر مطرح کردن خود جناح خود هستید؟ با دادن رای منفی به مصوبه مجلس که مطالبه بحق افراد حقوق بگیر ضعیف است کجا میروید مگر این جناح بندی ها چیست که چشمان شما را بر واقعیت ها می بندد. این واقعیت دروغی بودن اصلاحات شما را آشکار میکند بدانید که شکستن دلها هنر نیست و آه مظلوم هم بی ثمر نیست سلام و درود فراوان بر نمایندگان واقعی مجلس خانم فاطمه ذوالقدر و خانم پروانه سلحشوری و خانم جلودارزاده که از حقوق اقشار ضعیف دفاع میکنند شرافت و انسانیت این نمایندگان بی نظیر است
  • خانم کارمند A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    1 0
    هر چقدر خانم ها دیرتر بازنشسته بشن و بیشتر کار کنند به نفع صندوق های بازنشستگی چون زودتر میمیرن و دیگه هیچ دریافتی از صندوق و بیمه نخواهند داشت و پولشان توی صندوق ها ذخیره میشه کاش بازرسی کل کشور یه نظارتی روی این صندوقها واینکه پول کارمنداچطوری خرج میشه میکرد