وزارت کشور با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص شرایط جاده‌های مواصلاتی تهران و شمال، ضمن تشکر از حساسیت‌ها و پیگیری‌های رسانه ها، بر ضرورت اجتناب از تشویش افکار عمومی و ایجاد نگرانی در مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

نظر به انتشار برخی اخبار نگران کننده در برخی رسانه های خاص با مضمون وقوع شرایط بحرانی در برخی جاده های کشور و گرفتار شدن شمار زیادی از هموطنان در برخی جاده های شمالی کشور، موارد ذیل جهت آگاهی مردم شریف اعلام می‌شود:

۱. در ۲۴ ساعت اخیر، گسترش بارندگی ها، قریب به ۱۸ استان کشور از جمله راه های مواصلاتی بین شمال و مرکز کشور را فراگرفته و موج سرمای هوا، امکان آسیب پذیری مسافران را افزایش داده است.

۲. با توجه به پیش بینی کم و بیش کامل این شرایط از سوی دستگاه های تخصصی ذیربط، پیش از این هشدارهای لازم به بخش های مختلف و همچنین مردم شریف از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها اعلام شده و به طور مشخص بر ضرورت پرهیز از مسافرت های غیر ضروری تأکید شده بود.

۳. همه دستگاه های مسوول؛ شامل بخش های ارائه دهنده خدمات پایه شامل؛ آب، برق، گاز و تلفن نسبت به شرایط حادث شده، اشراف داشته و با تلاش مجدانه، عمده مشکلات ایجاد شده؛ از جمله در برخی از مناطقِ مسکونیِ درگیرِ برفِ شدید را رفع کرده و این روند تا تأمین شرایط مطلوب در همه نقاط استمرار خواهد داشت.

۴. بخش های مسؤول در خصوص راه های مواصلاتی و جاده ها، اعم از همکاران سخت کوش راهداری و پلیس راه و سایر یگان های مرتبط هلال احمر، اورژانس و ناجا، در طول ساعت های گذشته، همه امکانات موجود را در جهت امداد رسانی و بازگشایی محورهایی که در اثر حجم انبوه بارش برف و یا کولاک شدید، به طور موقت مسدود شدند، به کار گرفته و تا کنون بخش عمده این مشکلات رفع شده است و همچنین گروه های امداد و نجات، به وظایف خود در خصوص هموطنان در راه مانده شتافته اند و در نتیجه، اوضاع در تمامی مسیرهای پر تردد، کاملاً تحت کنترل است و با پیگیری مستقیم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، این تلاش ها استمرار خواهد داشت.

۵. با دستور وزیر محترم کشور، استانداران تهران و استان های شمالی کشور، مستقیماً بر روند عملیات امداد و نجات و رفع مسائل و پیامدهای بارندگی و برودت فزاینده هوا، نظارت خواهند داشت. همچنین بر اساس هماهنگی بعمل آمده، یگان های منتخب از نیروهای نظامی و انتظامی، با آمادگی کامل به گروه های امدادی یاری می رسانند.

۶. در ادامه هشدارها و تذکرات پیشین، مجدداً از همه هموطنان عزیز، درخواست می شود، در شرایط جوی موجود از هرگونه سفر غیرضروری اجتناب کنند و در خصوص سفرهای ضروری، حتماً نسبت به برنامه ریزی قبلی برای سفر اقدام و با توجهِ اکید به هشدارهای پلیس و عوامل راهداری، حرکت خود را آغاز کنند.

در پایان، ضمن تشکر از حساسیت های رسانه ای موجود و استقبال از استمرار این حساسیت ها که بخشی از نظارت همگانی مردم و افکار عمومی بر عملکرد خدمتگزاران، محسوب می شود؛ از همه اصحاب رسانه درخواست می شود همواره و از جمله در شرایط موجود، به ضرورت انعکاس حقایق و پرهیز از بزرگنمائی حوادث و اجتناب از ایجاد نگرانی های غیر ضروری در مردم پایبند باشند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =