دست توانای خالق آنچنان تصویرگری و جذابیتی به عروس زاگرس داده که چشمان هر بیننده ای از دیدن شکوه جمال و جبروتش سیر نمی شود و دیدن مناظر بدیع و چشم نوازش در هر فصلی از سال تداعی این توانمندی و زیبایی آفریننده اش است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، " عبدالمالک شنبه زاده " مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام اظهار داشت : هرچند این روزها بسیاری از شهروندان در مناطق مختلف کشور روزهای سرد و باران و برفی را پشت سر می گذارند اما مناطق گرمسیری ایلام با رویش انواع گل های بهاری و طبیعت بکر و زیبایش ،پردیسی از زیبایی را در پهن دشت های مهران و دهلران و دره شهر و آبدانان ارائه کرده است.
وی افزود : این روزها مردم میهمان نواز این مناطق گرمسیری به ویژه در روزهای تعطیل پایان هفته میزبان شهروندان از نقاط دور و نزدیک استان ایلام که برای طبیعت گردی و لذت خوش گذرانی در روزهای بهاری و زیبا در زمستان به تفرج می پردازند، هستند.
شمار زیادی از شهروندان ایلامی به ویژه در روزهای سرد و تعطیل با حضور و تفرج در این مناطق زیبای گرمسیری به تفریح، کوهنوردی، بازی و طبیعت گردی می پردازند.
شنبه زاده بیان داشت : دیدن مناظر زیبای و چشم نواز مسیر استان چهار فصل ایلام که در فاصله کمتر از یک ساعت صفحه ای بین بهار و زمستان طبیعت در پیچ و قوس جاده کشیده می شود، تماشایی است.در حالی که قله های برخی شهرهای سردسیری پوشیده از برف است و نم نم باران در حال بارید، با عبور چند فرسخی دشت های مملو از سبزه و گل و طبیعت بهاری و هوای دل انگیز آنچنان تو را محو تماشای خود می کند که به مثال حضور در یک برنامه شعبده بازی از فصل سرد به فصل دل انگیز و روح بخش بهاری حاضر می شوی.
عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: دیدن مناظر زیبا و چشم نواز، آب و هوای چهار فصل و وجود مناطق کوهستانی پوشیده از جنگل بلوط و بنه، وجود دره ها و آبشارهای زیبا و تالاب ها و همچنین مناطق زیبای باستانی و تاریخی بر عظمت و جبروت طبیعت استان افزوده است.
وی تاکید کرد: باید این طبیعت بکر به همه مردم معرفی شود تا برای ایام تعطیلات زمستانی خود با اطلاع از وجود چنین ظرفیت هایی راهی سفر به استان ایلام شوند.
وی اجرای طرح بوم گردی، توسعه روستا گردشی و همچنین طرح استارت آپ گردشگری با هدف معرفی بیشتر ظرفیت های استان در این حوزه از جمله اقدامات در دست اقدام میراث فرهنگی و گردشگری استان نام برد.
وی تاکید کرد: استان ایلام ظرفیت زیادی برای گردشگران طبیعی دارد که می توانند از این ظرفیت مناسب بهره ببرند و در فصل های مختلف از مناظر زیبای مناطق گرمسیری و سردسیری استفاده کنند.
وی به بحث توسعه زیر ساخت های گردشگری در استان پرداخت و گفت: در دولت یازدهم تلاش های جدی در این زمینه صورت گرفته که برای مناطق زیبا و تاریخی و طبیعی استان زیر ساخت های گردشگری مناسب فراهم شود.
شنبه زاده، توسعه مناطق گردشگری چشمه های آب گرم دهلران، مناطق گردشگری و تاریخی دره شهر، ایجاد بستر مناسب در حوزه تفریحی و رفاهی در حوزه پایین دست سدهای استان را از جمله این اقدام ها نام برد.
وی افزود: اکنون زیبایی منظر یکی از حوزه های ارزش گذاری اقتصادی هر منطقه بشمار می رود که بدون شک استان ایلام بخاطر مناظر زیبایی که دارد در این قیمت گذاری اقتصادی رتبه مناسبی کسب خواهد کرد که در جذب گردشگران و سرمایه گذاران این بخش بی تاثیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: اکنون توریسم و گردشگران برای لذت بردن از مناظر زیبا و مناطق دارای امنیت و بی حاشیه از درگیری حاضر اند هر هزینه مادی را بپردازند که با برخورداری استان ایلام و وجود امنیت در کشور می توان از این ظرفیت ها در راستای جذب بیشتر توریسم و گردشگران بهره برد.
وی به تهیه نرم افزار گردشگری و اپلیکیشن ها این بخش اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور روزانه بیش از شش هزار زائر عراقی و همچنین تردد اتباع پاکستانی و افغانستانی که برای زیارت اماکن زیارتی عراق از استان تردد می کنند می توانیم با معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری استان به این افراد مدت حضور آنان در استان را بیشتر کنیم.
استان ایلام با دارا بودن 87 درصد مساحت جنگل و مرتع و همچنین بهره مندی از 11 درصد سلسله جبال کوه های زاگرس و وجود درختان بلوط و بنه به عروس زاگرس شهره است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =