روزنامه صهیونیستی هاآرتص به مقامات این رژیم توصیه کرده است که برای جلوگیری از نفوذ بیش از حد ایران در منطقه و خصوصا سوریه راهکارهایی را از جمله مذاکره با آمریکا و روسیه در پیش بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه صهیونیستی با طرح ادعای مجدد حاکمیت بر بلندیهای جولان نوشته است: جهان باید این حاکمیت را به رسمیت بشناسد و اسرائیل حتما پس از پایان جنگ داخلی در سوریه در این خصوص و برای تحقق اهداف خود باید با آمریکا و روسیه مذاکره کند.

این روزنامه مدعی شده است که به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان فقط به نفع اسرائیل نیست بلکه به نفع همه کشورهای منطقه است که از دخالت ها و جاه طلبی های ایران به ستوه آمده اند.

این روزنامه صهیونیستی مدعی شده است که به رسمیت شناختن بلندیهای جولان به عنوان بخشی از اسرائیل، «غرامتی» در ازای توافق هسته ای ایران محسوب می شود.

این گزارش افزوده است : انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا سبب ایجاد یک فرصت واقعی برای آغاز دوباره گفتگوها درباره موضوع «غرامت» اسرائیل در ارتباط با توافق هسته ای با ایران شده است. اسرائیل باید راهبرد خود را بار دیگر اصلاح کند تا حاکمیت خود را در بلندی های جولان تضمین کند و دولت جدید آمریکا را در این باره ترغیب کند که ارتباطی جدایی ناپذیر بین حق حاکمیت اسرائیل در بلندی های جولان و محدود کردن جاه طلبی های ایران در خاورمیانه وجود دارد.

 

به نوشته هاآرتص مرزهای خاورمیانه در مقابل چشمان ما در حال تغییر هستند و  به رسمیت شناختن حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان اقدامی به منظور بخشی از روند تغییر شکل دوباره منطقه از طریق مرزبندی مجدد محسوب می شود که این روند به صورت برگشت ناپذیری تغییر یافته است.

این روزنامه صهیونیستی احتمال برگزاری گفتگویی سازنده بین دولت ترامپ و روسیه درباره خاورمیانه و همچنین اتکای کامل بشار اسد به روسیه را  به نفع اسرائیل در بلندی های جولان ارزیابی کرده و نوشته است : اسرائیل پس از پایان یافتن جنگ در سوریه، باید برای تحقق منافع خود با آمریکا و روسیه وارد مذاکره شود.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =