صحبت‌های صبح رئیس مجلس در پاسخ به حاشیه‌های پیرامون مصوبه افزایش حقوق مدیران، همان طور که با تشکر برخی همراه شد، انتقاد نماینده نزدیک به جبهه پایداری در مجلس را برانگیخت و حاجی آن را توهین به نمایندگان و شورای نگهبان دانست.

به گزارش خبرآنلاين، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذكري خطاب به علي مطهري كه رياست مجلس را برعهده داشت، با اشاره به صحبت‌هاي صبح رئيس مجلس، گفت:آقاي رئيس صبح در صبحت هايشان  اشاره داشتند كه به هر حال نماينده‌هاي موافق و مخالف ملاحظه اين رو داشتند كه مي خواهند در آينده كانديدا شوند و نگران اين هستند كه شوراي نگهبان آنها را تأييد مي‌كند يا نمي‌كند؟ به نظر من اين توهين به نماينده‌هايي است كه مي‌خواهند كانديد شوند و هم توهين به كساني است كه احيانا مي‌خواهند رئيس جمهور شوند،‌از طرفي اين يك اتهام به شوراي نگهبان است كه هم تقواي آقايان زير سئوال مي رود، اينكه بخواهند به خاطر صرف موافقت و مخالفت مصوبه قانوني فردي را بخواهند رد كنند،‌اين يك اتهام است و بحث درستي نبود و اقاي رئيس بايد اين مشكل را رفع كنند.

مطهري در پاسخ به اين تذكر گفت: ، نظر رئيس مجلس در ابتداي جلسه امروز،‌آنطور كه من احساس كردم، مربوط به افراد يا كانديدهاي رياست جمهوري يا نمايندگاي نبود، ايشان اشاره به جريان هاي سياسي كردند كه ممكن است بخواهند از اين مصوبه مجلس سوء استفاده كنند، بنابراين نظرشان به افراد خاصي اعم از نمايندگان فعلي و افرادي كه مي‌خواهند كانديداي رياست جمهوري شوند،‌نبود.

مطهري افزود:به شوراي نگهبان هم توهيني نشد، خودتان مي دانيد كه مصوبه قبلي مجلس خب سقف پايين تري براي مقامات، مديران و هم براي متخصصان و كساني كه در مناطق محروم شركت مي كنند داشت، قيد 30 درصد را آورده بودند، كه شوراي نگهبان به استناد بند دهم اصل سوم قانون اساسي نسبت به نظام اداري صحيح ايراد گرفت كه در واقع ميخواست بگويد دست مديران بايد باز باشد كه كه نخبگان مهاجرت نكنند، به هر حال براساس ايراد شوراي نگهبان كه گفتند بحث مديريتي را اضافه كنيد،‌اضافه شود.

نائب رئيس مجلس در حمايت از گفته‌هاي صبح لاريجاني(اينجا) تصريح كرد:حتي بحث 60 درصد هم خودشان-شوراي نگهبان- مطرح كردند و به هر حال مجلس براي رفع ايراد شوراي نگهبان اين ميزان را افزايش داد كه اين افزايش هم براي موارد نادر است كه با نظر رئيس آن قوه و موسسه انجام مي‌شود. اين شكلي كه در رسانه هاي آمد منصفانه نبود. اين ايرادي كه شما گفتيد به صحبت هاي رئيس مجلس وارد نيست.

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
    0 0
    خدمت برادر عزیز جناب مطهری عرض کنم آیا این مدیران واقعا نخبه اند؟؟ نخبه اند که که به اینروز افتادیم؟ بی کفایتی در تمام رده های مدیریت رو داریم میبینیم. این چه تعارفی است که حضرتعالی میکنین؟ رو راست باشیم.