«خبرجنوب» نوشت: تا پایان 4 ماه نخست سال آینده 285 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری شیراز افزوده می شود.

رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: در حال حاضر 300 دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومي شهر شيراز وجود دارد و 300 دستگاه اتوبوس نيز كمبود داريم كه با توجه به اين موضوع نوسازي و افزايش تعداد ناوگان اتوبوس شهري در دستور كار قرار دارد.
نقيب زاده افزود: در همين رابطه خريد 285 دستگاه اتوبوس مربوط به سال هاي قبل مدنظر قرار گرفته كه تا پايان امسال 100 دستگاه از اين اتوبوس ها وارد و جايگزين اتوبوس هاي فرسوده مي شود و تا قبل از 4 ماه اول سال نيز 185 دستگاه ديگر وارد شيراز مي شود.
وي در خصوص احتمال افزايش نرخ كرايه تاكسي و اتوبوس نيز گفت: در حال حاضر پيشنهاد شهرداري براي افزايش نرخ كرايه اتوبوس و تاكسي در كميسيون در حال بررسي است كه در زمينه افزايش نرخ اتوبوس، كميسيون با پيشنهاد افزايش 50 تومان و به طور ميانگين 17درصدي از جانب شهرداري موافقت كرده و در حال بررسي نرخ پيشنهادي تاكسي از جانب شهرداري هستيم. در نتيجه هفته آينده نرخ هاي پيشنهادي در صحن علني شورا مطرح و در صورت تصويب اجرايي مي شود.
نقيب زاده گفت: در خصوص نرخ پاركينگ و افزايش آن هنوز تصميمي گرفته نشده است.
وي پيرامون برخي انتقادها مبني بر ساخت پاركينگ در مركز شهر و وجود اين پاركينگ ها به عنوان يك جاذبه براي سفر به مركز شهر اظهار داشت: امروز ما در شرايط متفاوتي قرار داريم و در حالي كه با ضعف زيرساختهاي حمل و نقل عمومي رو به رو هستيم، طرح عدم استفاده از خودرو شخصي پايه و اساسي ندارد و طرح مسائل براي دشوار شدن حضور اتومبيل هاي شخصي در مركز شهر از جمله عدم تامين پاركينگ منطقي نيست اما اگر زيرساختهاي مربوطه آماده باشد شهروندان خود با نگاه شهروندي و اقتصادي از آوردن خودرو شخصي خودداري مي كنند.
رئيس كميسيون حمل و نقل ترافيك شوراي شهر شيراز همچنين درباره حذف خطوط BRT در شهر نيز گفت: بحث اجراي خطوط BRT در قالب مطالعات سال 80 بوده كه با توجه به تغييرات شهر مطالعات بازنگري آن در حال اجراست. وي افزود: اين در حالي است كه شهرداري اعلام كرد براي اجراي يك خط BRT 120 ميليارد تومان اعتبار موردنياز است و اجراي آن به بعد از مطالعات بازنگري موكول شده است.
نقيب زاده با اشاره به تردد خودروهاي سنگين در شهر و مشكلات ناشي از آن براي مردم گفت: در همين رابطه ما پيشنهاد ايجاد پاركينگ هاي ويژه خودروهاي سنگين را مطرح كرديم و قرار شده كه شهرداري نيز گزارش خود را در اين زمينه ارايه دهد اما به طور كل نبود برخي زيرساختهاي لازم از جمله تعميرگاه هاي مربوط به خودروهاي سنگين باعث بروز برخي مشكلات شده كه با ايجاد پاركينگ هاي فوق توسط شهرداري كه در آن ها تعميرگاه هايي نيز براي رفع مشكلات فني كاميون ها ديده شود، زمينه رفع اين مشكلات فراهم خواهد شد و در كنار آن به دنبال انتقال پایانه باربري به نقطه اي ديگر از شهر نيز هستيم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =