خانه ملت نوشت:‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در مأموریتی که برعهده دیوان محاسبات گذاشت، خواستار تمهیداتی جهت اصلاح نظام بودجه ریزی کشور از وضعیت فعلی به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد شد.

علی لاریجانی امروز (دوشنبه، 14 فروردین) در دیدار نوروزی خود با رئیس و مسئولان دیوان محاسبات کل کشور ضمن تایید عملکرد دیوان محاسبات کشور در سال 1395 خصوصا اقدامات انجام شده در خصوص حقوق های نامتعارف و گزارش تحلیلی و کاربردی تفریغ بودجه، از مسئولین و همکاران این سازمان قدردانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن دیدار با رئیس کل، دادستان و مسئولان دیوان محاسبات کشور از عملکرد این دستگاه نظارتی در سال 1395 قدردانی و خواستار تداوم رویه ها و اقدامات در سال 1396 شد.

وی همچنین از ارائه به موقع گزارش تفریغ بودجه که به همراه تحلیل مناسب در موضوعات مختلف مندرج در بودجه بوده و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1396 توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد استفاده قرار گرفته بود، تشکر کرد و افزود: دیوان محاسبات کشور ضمن انجام کار حرفه ای خود و اقتدار لازم بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای نسبت به انجام وظیفه و تکالیف قانونی خود اقدام کند.

دکتر لاریجانی اضافه کرد: شاید این کار در کوتاه مدت به مذاق بعضی ها خودش نیاید، اما در دراز مدت به نفع نظام، مردم و دستگاه های اجرایی خواهد بود.

رئیس قوه مقننه در این جلسه همچنین دو مأموریت ویژه به دیوان محاسبات کشور داد و عنوان کرد: نخست در سال جاری طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصاد و دارایی و کمیسیون های ذیربط مجلس آماده و ارائه شود.

وی با اشاره به مأموریت دوم این دیوان تصریح کرد: در وهله دوم، با توجه به ضرورت اصلاح نظام بودجه ریزی کشور از وضعیت فعلی به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پیگیری تمهیدات لازم جهت اجرایی شدن بودجه ریزی عملکرد از نظر محتوی و هم از نظر مبانی قانونی صورت گرفته و در سال 1396 محقق شود.

در ابتدای جلسه عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات کشور ضمن تبریک سال نو، گزارشی از عملکرد دیوان محاسبات در سال 1395 و برنامه های آتی سازمان متبوع در سال 1396 را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
23213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =