پاسخ به ادعای قالیباف درباره سهم ۱۳درصدی زنان در شهرداری/ فقط یک درصد است

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: سهم زنان از پست های ارشد مدیریتی شهرداری تهران کمتر از یک درصد است، از مجموع 120 مدیر ارشد شهرداری تهران، فقط یکی از شهرداران مناطق که چند ماه قبل منصوب شد، از بین بانوان انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عصر امروز محمدباقر قالیباف در بخشی از مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گفت بیش از ۱۳درصد مدیران شهرداری زن هستند. 

اما رییس کمیته محیط زیست شورای شهر در گفتگو با خبرآنلاین چنین چیزی را رد می‌کند: حضور یک زن در بین مدیران ارشد شهرداری تهران که تنها چند ماه ار حکم انتصاب ایشان می گذرد، بیشتر اقدامی نمادین و نمایشی برای فرار از این واقعیت است که گفته نشود سهم زنان از مسئولیت های رده بالای شهرداری تهران صفر درصد است.

 

محمد حقانی گفت: سهم یک درصدی زنان در پست های ارشد مدیریتی شهرداری تهران، در شرایطی که بیش از 17 درصد کارکنان این مجموعه را بانوان تشکیل می دهند جای تأمل و تأسف دارد، خانم های شاغل در مدیریت شهری، عموماً دختران و بانوان تحصیلکرده و توانمندی هستند که به عنوان کارمند ساده در بخش های مختلف این مجموعه بزرگ، مشغول به کار هستند.

حقانی گفت: شهرداری تهران متشکل از 120 مدیر ارشد است که نیمی از آنها را معاونان و مشاوران شهردار و شهرداران مناطق و نیمی از آنها را نیز مدیران عامل سازمان ها و شرکت ها، مؤسسات و ستادهای زیر مجموعه شهرداری تهران تشکیل می دهند، جای تأسف و تعجب است که فقط یک پست از این 120 پست به بانوان اختصاص یافته است.

او گفت: البته سه چهار پست مدیریتی از جمله مشاور امور بانوان شهردار، مدیرکل امور بانوان شهرداری و مسئول ستاد توانمند سازی زنان خودسرپرست به زنان سپرده شده، چرا که آقایان چاره ای جز سپردن این مشاغل زنانه به بانوان نداشته اند، سهم یک درصدی زنان در مشاغل رده بالای مدیریتی شهرداری تهران، نشان دهنده نوع نگاهی است که آقایان نسبت به زنان و جایگاه آنها دارند.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه داشته باشیم که نگاه جنسیتی به جای شایسته سالاری که طی این سال ها در مجموعه مدیریت شهری تهران حاکم بوده، اگر به بدنه مدیریتی کشور تسرّی پیدا کند، می تواند موجب محرومیت بانوان از همین حداقل مسئولیت هایی که امروز در سطح کشور به آنها اختصاص داده شده نیز بشود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    4 39
    یه سر به سایت شهرداری بزنید. شماها کلا تعطیلین. من تو سایت تک تک منطقه های شهرداری رفتم اونجا نوشته.
  • شجاعی A1 ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    79 4
    من یک زن هستم که کارمند زیر مجموعه شهرداری یعنی مترو بودم در زمان کار بنده را به اجبار تا ساعت هفت و نیم و هشت شب نگه می داشتند و با مدرک لیسانس و 8 سال زحمت در مترو در رده کارگری نگه داشته بودند و با ما مثل برده رفتار می کردند و با الفاظ بد با ما صحبت می کردند البته این احترام و عدالت قالیباف و مدیران ایشان نسبت به زنان بود من به خاطر بچه 4 ساله آواره خود مجبور شدم محل کار را ترک کنم و در جای دیگه ای کار کنم راست می گوید عدالت در شهرداری و مجموعه آن یعنی خفت برای بانوان
    • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
      0 2
      در جامعه ای که من پسر جوان نوعی حتی همین حقوق کارگری را ندارم و بخاطر شاغل شدن شما خانم ها بیکار مانده ام حرف زدن از اشتغال لجام گسیخته بانوان اشتباهی استراتژیک است...
  • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    70 4
    سلام. متاسفانه کاندیداها جز روحانی و جهانگیری برنامه ای برای ارائه ندارند که آنها هم بدلیل پاسخگویی به تخریب ها فرصت توضیح. نمی یابند
  • بی نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    24 6
    حالا چرا شما گیر دادین به ایشون شما که خودتون ایشون رو انتخاب کردین
  • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    8 87
    همین یک درصد هم خععععلللللی زیادهتو جامعه ای که آقایون ول معطلند اشتغال زنان آنهم در سطوح مدیریتی چه معنایی دارد؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      2 0
      کاش دوستان و همفکران شما علنا تو مناظرات بگن تا تکلیف مردم روشن شود که منظورشون از بیکاری جوانان دقیقا کدوم جوانان هستند؟ مردان فقط منظورشون هست.
    • فمینیست A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      0 0
      معناش اینه که تو آدم تر از من نیستی. و معنیش اینه که بهتره آدم توو کشور خودش شهردار بشه نه اینکه توو یه کشور دیگه رئیس جمهور بشهوقتی صادق خان میتونه شهردار بشه و هیلاری میتونه رئیس جمهور بشه، زود باشد که یک زن ایرانی تبار در کشوری مثل سوئد کم کمش وزیر و درآینده احیانا رئیس جمهور بشه و ای کاش این زن ایرانی تبار میتونست در کشور خودش رئیس جمهور که هیچ لااقل شهردار بشه.
  • ناشناس A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    43 2
    سلام وقتی درطرح ساماندهی نیروی پیمانکاری درشهرداری تهران به هادیان شهر هیچ معیارتحصیلی وسن و...ملاک عمل نیست‌‌‌‌‌‌‌......یعنی شما بامدرک زیردیپلم ودیپلم وسن 45 استخدامی....همینه دیگه تازه جالبه دیپلمه هم باشی کارمند هستی ولی بدون پارتی با لیساتس خدماتی یا نگهبان میشی وامثال بنده هم باید بیکار باشندچرااااا
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    7 60
    اون 1 درصد هم زیاده وقتی این همه جوان بیکار داریم و دنبال فرصت ازدواج اند.
  • بینام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    33 2
    آقای قالیباف شما خودت بیلبوردای سطح شهر و به کی میدی ؟ به اونکه پول بیشتری بده ها اونا کی ان ؟ تبلیغ لوازم لوکس و لاکچری ها ؟ تو چی رو ترویج میکنی ها ؟ اشرافیگری رو هان ؟ حاضری بیلبوردارو مجانی به کالای داخلی بدی ؟
  • فمینیست A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    0 0
    نخبگان و جوانان رو ناامید نکنید که چوبش رو اول از همه خودتون میخوریدبرخلاف پیش فرض آقای رئیسی، نخبگان و جوانان هم میتونن زن باشن هم مرد آمار مغزهایی که فرار کردند......
  • هاشم IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    0 0
    سرهنگ نظامی است و مردسالار.