علی اکبر ولایتی باحضور در نمایشگاه کتاب از علاقه مردم به مطالعه گفت و درخصوص انتخاب رییس دانشگاه آزاد توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب ۱۴ جلدی «تاریخ کهن و معاصر ایران زمین» به قلم خودش که در نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش و اهمیت نمایشگاه کتاب گفت: «برگزاری نمایشگاه کار مهمی است و باید از این طریق، مردم ما که علاقه‌مند به مطالعه هستند، از آخرین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ و حوزه‌های مختلف علوم انسانی و تجربی آشنا شوند.»

او اضافه کرد: «این ممکن نیست مگر اینکه نمایشگاه برگزار شود تا از شرکت‌های مختلف انتشاراتی و کمپانی‌های مختلف خارجی در آن شرکت کرده باشند و با کتاب‌های خودشان به خصوص کتاب‌هایی که جدیدا چاپ شده‌اند، مطلع شوند تا بر اساس اطلاعی که دارند، قدرت خرید داشته باشند. لذا تاسیس نمایشگاه کتاب سهم مهمی در این زمینه دارد و هرچه حوزه‌های تخصصی از هم تفکیک شوند، فایده بیشتری خواهد داشت و مردم بیشتر بهره‌مند می‌شوند.»

ولایتی همچنین درباره علاقه مردم ایران به کتاب و کتابخوانی گفت: «برخلاف چیزی که گفته می‌شود مردم ما به شدت به کتاب علاقه‌مند هستند. حضور جمعیتی که امروز به نمایشگاه کتاب که در خارج از شهر هم قرار گرفته است، نشان‌دهنده علاقه آنها به کتاب و کتابخوانی اشت.»

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با انتصاب رئیس جدید این دانشگاه و معرفی آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گفت: «سه ماه برای این کار فرصت داریم و در این مدت، برای تعیین ریاست دانشگاه آزاد تصمیم گیری می‌شود.»

ولایتی درباره برنامه‌هایی برای حمایت از انتشار آثار اساتید گفت: «راه توسعه کتابخوانی و تالیف کمک به انتشار آن است. علم مهم است اما از آن مهمتر نشر علم است. گفته شده زکات علم نشر آن است.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =